Cílem mé diplomové práce je zjištění vlivu Employer Brandingu na generaci Y a zdali existuje univerzální návod na tvorbu takovéto efektivní komunikace, která bude cílená na danou generaci. Mileniálové se liší od předchozích generací a komunikace na ně je velmi specifická. V úvodu se práce zaměřuje především na definování generace Y, jejich uvažo-vání, jak se liší od předchozích generací, jaký komunikační obsah konzumují a skrze jaká média. V praktické části se práce věnuje analýze dat společnosti Universum, které stano-vují výchozí situaci pro následovný průzkum. Ten je pak hlavním přínosem dané práce. Byl realizován kvalitativní i kvantitativní průzkum mezi generací Y, který odhaluje klíčové atributy na základě kterých, si mileniálové vybírají zaměstnavatele a jak a skrze jaké medi-ální kanály vnímají náborovou komunikaci jednotlivých zaměstnavatelů. Projektovou částí práce je pak návrh komunikace na efektivní budování atraktivní značky na generaci Y pro společnost Proudly.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis is to determine the impact of Employer Branding on Genera-tion Y and whether there is a universal guide to creating such effective communication that will be targeted to this generation. Millennials are different from previous generations, and communication is very specific to them. In the introduction, the thesis focuses primarily on defining the Generation Y, their consideration, how they differ from previous generations, what content they consume and through which media. In the practical part, the thesis deals with the analysis of the Universum data, which establishes the initial situation for the following research. This is the main benefit of the work. A qualitative and quantitative survey between the Y generation, which reveals the key attributes on the basis of which the millennials choose employers and how and through which media channels perceive the recruitment communication of individual employers, would be realized. The project part of the thesis is a draft of communication for the effective building of an attractive brand for Y generation for company Proudly.
Klíčová slova
Zaměstnavatelská značka, Generace Y, mileniálové, atraktivní zaměstnavatel, sociální sítě, employer branding, EVP, recruiting, marketingová komunikace, trh práce
Klíčová slova v angličtině
Employer Brand, Generation Y, Milennialls, Attractive Employer, Social networks, Em-ployer Branding, EVP, Recruiting, Marketing Communication, Labor Market
Rozsah průvodní práce
104
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem mé diplomové práce je zjištění vlivu Employer Brandingu na generaci Y a zdali existuje univerzální návod na tvorbu takovéto efektivní komunikace, která bude cílená na danou generaci. Mileniálové se liší od předchozích generací a komunikace na ně je velmi specifická. V úvodu se práce zaměřuje především na definování generace Y, jejich uvažo-vání, jak se liší od předchozích generací, jaký komunikační obsah konzumují a skrze jaká média. V praktické části se práce věnuje analýze dat společnosti Universum, které stano-vují výchozí situaci pro následovný průzkum. Ten je pak hlavním přínosem dané práce. Byl realizován kvalitativní i kvantitativní průzkum mezi generací Y, který odhaluje klíčové atributy na základě kterých, si mileniálové vybírají zaměstnavatele a jak a skrze jaké medi-ální kanály vnímají náborovou komunikaci jednotlivých zaměstnavatelů. Projektovou částí práce je pak návrh komunikace na efektivní budování atraktivní značky na generaci Y pro společnost Proudly.
Anotace v angličtině
The aim of my diploma thesis is to determine the impact of Employer Branding on Genera-tion Y and whether there is a universal guide to creating such effective communication that will be targeted to this generation. Millennials are different from previous generations, and communication is very specific to them. In the introduction, the thesis focuses primarily on defining the Generation Y, their consideration, how they differ from previous generations, what content they consume and through which media. In the practical part, the thesis deals with the analysis of the Universum data, which establishes the initial situation for the following research. This is the main benefit of the work. A qualitative and quantitative survey between the Y generation, which reveals the key attributes on the basis of which the millennials choose employers and how and through which media channels perceive the recruitment communication of individual employers, would be realized. The project part of the thesis is a draft of communication for the effective building of an attractive brand for Y generation for company Proudly.
Klíčová slova
Zaměstnavatelská značka, Generace Y, mileniálové, atraktivní zaměstnavatel, sociální sítě, employer branding, EVP, recruiting, marketingová komunikace, trh práce
Klíčová slova v angličtině
Employer Brand, Generation Y, Milennialls, Attractive Employer, Social networks, Em-ployer Branding, EVP, Recruiting, Marketing Communication, Labor Market
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte sekundární analýzu tématu na základě průzkumu Universum. Vyhodnoťte výchozí situaci výzkumu.
4. Realizujte kvalitativní výzkumné šetření formou polostrukturovaných rozhovorů.
5. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
6. Vyhodnoťte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
7. V projektové části navrhněte komunikační kampaň employer brandu na Generaci Y.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši a vymezte teoretická východiska pro zadanou diplomovou práci.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Proveďte sekundární analýzu tématu na základě průzkumu Universum. Vyhodnoťte výchozí situaci výzkumu.
4. Realizujte kvalitativní výzkumné šetření formou polostrukturovaných rozhovorů.
5. Realizujte dotazníkové šetření. Vyhodnoťte zjištěná data.
6. Vyhodnoťte závěry a doporučení ze zjištěných dat.
7. V projektové části navrhněte komunikační kampaň employer brandu na Generaci Y.
Seznam doporučené literatury
FROMM, Jeff. a Christie. GARTON. Marketing to millennials: reach the largest and most influential generation of consumers ever. New York: AMACOM, American Management Association, 2013. ISBN 978-0814433225.
MOSLEY, Richard, 2014. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester, West Sussex, United Kingdom: Wiley. ISBN 978-1-118-89852-9.
VAN DEN BERGH, Joeri a Mattias BEHRER, 2015. How Cool Brands Stay Hot: Bran-ding to Generation Y. 2. vydání. London: Kogan Page. ISBN 978-0749476007.
NEUMEIER, Marty, 2016. The brand flip: why customers now run companies--and how to profit from it : a whiteboard overview. San Francisco, CA: New Riders. ISBN 978-013-4172-811.
SINEK, Simon, 2015. Lídři jedí poslední: proč některé týmy drží pohromadě a jiné se roz-padají. Brno: Jan Melvil. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-89-9.
RAINER, Thom S. a Jess W. RAINER. The millennials: connecting to America's largest generation. Nashville, Tenn.: B&H Books, c2011. ISBN 978-1433670039.
TULGAN, Bruce, 2016. Not everyone gets a trophy: how to manage the millennials. Revised and Updated Edition. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1119190752.
Seznam doporučené literatury
FROMM, Jeff. a Christie. GARTON. Marketing to millennials: reach the largest and most influential generation of consumers ever. New York: AMACOM, American Management Association, 2013. ISBN 978-0814433225.
MOSLEY, Richard, 2014. Employer brand management: practical lessons from the world's leading employers. Chichester, West Sussex, United Kingdom: Wiley. ISBN 978-1-118-89852-9.
VAN DEN BERGH, Joeri a Mattias BEHRER, 2015. How Cool Brands Stay Hot: Bran-ding to Generation Y. 2. vydání. London: Kogan Page. ISBN 978-0749476007.
NEUMEIER, Marty, 2016. The brand flip: why customers now run companies--and how to profit from it : a whiteboard overview. San Francisco, CA: New Riders. ISBN 978-013-4172-811.
SINEK, Simon, 2015. Lídři jedí poslední: proč některé týmy drží pohromadě a jiné se roz-padají. Brno: Jan Melvil. Žádná velká věda. ISBN 978-80-87270-89-9.
RAINER, Thom S. a Jess W. RAINER. The millennials: connecting to America's largest generation. Nashville, Tenn.: B&H Books, c2011. ISBN 978-1433670039.
TULGAN, Bruce, 2016. Not everyone gets a trophy: how to manage the millennials. Revised and Updated Edition. Hoboken, New Jersey: Wiley. ISBN 978-1119190752.
Přílohy volně vložené
flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky:
1. Na str. 19 je Strategický Employer Branding - je to Vaše zhrnutie a z čoho vychádza/ o aké zdroje sa opiera, prosím vystvetlite pri obhajobe.
2. Definujte výskumný problém vašej záverečnej práce.
3. Aký typ analýzy rozhovorov bol použitý?
4. Aké sú odpovede na Vami položené výskumné otázky?
Student měl odpovědi připraveny a výtky z posudků akceptoval.