Generace Z nastupuje do pracovního procesu a kromě zodpovědnosti získávají její zástupci i finance, se kterými mohou nakládat podle svého uvážení. Pro značky to znamená další obří cílovou skupinu, na kterou mohou plně zaměřit své marketingové nástroje.
Předložená diplomová práce definuje generaci Z a zkoumá její skutečný vztah k moderním technologiím, nakupování a samotným značkám. Hlouběji se zabývá nákupním chování generace Z v online prostředí, a zejména v segmentu sportovní módy.
Praktická část vychází z polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se zástupci generace Z a analýzy konkurence v uvedeném segmentu. Cílem práce je navrhnout komunikaci pro novou značku sportovního oblečení, cílící na generaci Z.
Anotace v angličtině
Generation Z is approaching to the work process and except gaining responsibility gain its members their first big money to spend in their own mind. For brands, this means another big target group to aim its marketing weapons.
This thesis defines generation Z and tries to find its true relationship to new technologies, shopping and the brands itself. Deeply studies online shopping processes of the generation Z, especially in the sports fashion segment.
The practical part is made of half-structured deep talks with members of the generation Z and competition analysis of the sports fashion segment. The main goal of the project part is to build a communication reccomendations for a new sports brand for generation Z.
Klíčová slova
Generace Z, online marketing, online komunikace, budování značky, fashion marketing, nákupní chování, sociální sítě, Facebook, Instagram, YouTube
Generace Z nastupuje do pracovního procesu a kromě zodpovědnosti získávají její zástupci i finance, se kterými mohou nakládat podle svého uvážení. Pro značky to znamená další obří cílovou skupinu, na kterou mohou plně zaměřit své marketingové nástroje.
Předložená diplomová práce definuje generaci Z a zkoumá její skutečný vztah k moderním technologiím, nakupování a samotným značkám. Hlouběji se zabývá nákupním chování generace Z v online prostředí, a zejména v segmentu sportovní módy.
Praktická část vychází z polostrukturovaných hloubkových rozhovorů se zástupci generace Z a analýzy konkurence v uvedeném segmentu. Cílem práce je navrhnout komunikaci pro novou značku sportovního oblečení, cílící na generaci Z.
Anotace v angličtině
Generation Z is approaching to the work process and except gaining responsibility gain its members their first big money to spend in their own mind. For brands, this means another big target group to aim its marketing weapons.
This thesis defines generation Z and tries to find its true relationship to new technologies, shopping and the brands itself. Deeply studies online shopping processes of the generation Z, especially in the sports fashion segment.
The practical part is made of half-structured deep talks with members of the generation Z and competition analysis of the sports fashion segment. The main goal of the project part is to build a communication reccomendations for a new sports brand for generation Z.
Klíčová slova
Generace Z, online marketing, online komunikace, budování značky, fashion marketing, nákupní chování, sociální sítě, Facebook, Instagram, YouTube
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Proveďte sekundární analýzu a vyvoďte stěžejní zjištění.
4. Proveďte primární analýzu, výsledky analyzujte a vyvoďte stěžejní zjištění.
5. Na základě stěžejních výsledků navrhněte projekt na zlepšení komunikace k cílové skupině generace Z.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k zadanému tématu.
2. Stanovte cíle práce, výzkumné otázky a výzkumné metody.
3. Proveďte sekundární analýzu a vyvoďte stěžejní zjištění.
4. Proveďte primární analýzu, výsledky analyzujte a vyvoďte stěžejní zjištění.
5. Na základě stěžejních výsledků navrhněte projekt na zlepšení komunikace k cílové skupině generace Z.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její
úspěšné zavedení na trh]. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312 s. ISBN 80-722-6885-6.
BERGH, Joeri van den, Mattias BEHRER a Patrick de MAESENEIRE. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Third edition. ISBN 0749477172.
FISHEL, Catharine M. Designing for children: marketing design that speaks to kids. ISBN 978-1-56496-800-5.
FORET, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha, 2003:
Grada, 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
HEINZE, Aleksej. Digital and social media marketing: a results-driven approach.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing. 3rd ed. London: Kogan Page, 2014. ISBN 978-0-7494-7102-6.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její
úspěšné zavedení na trh]. Brno: Computer Press, 2003, xiv, 312 s. ISBN 80-722-6885-6.
BERGH, Joeri van den, Mattias BEHRER a Patrick de MAESENEIRE. How cool brands stay hot: branding to generation Y and Z. Third edition. ISBN 0749477172.
FISHEL, Catharine M. Designing for children: marketing design that speaks to kids. ISBN 978-1-56496-800-5.
FORET, Miroslav. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha, 2003:
Grada, 159 s. ISBN 80-247-0385-8.
HEINZE, Aleksej. Digital and social media marketing: a results-driven approach.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Praha: Oeconomica, 2010. ISBN 978-80-245-1742-1.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing. 3rd ed. London: Kogan Page, 2014. ISBN 978-0-7494-7102-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Uvádíte, že cílová skupina raději navštěvuje hromadné e-shopy než přímo konkrétní značky. Plánujete také prodej v těchto e-shopech?
Můžete definovat, v čem jsou odlišnosti značky od ostatních? Na čem plánujete zapracovat? (s. 57)
Jaká další opatření budete realizovat?
Student připraveně reagoval na položené dotazy. Komise se ztotožnila s hodnocením posudků.