Diplomová práce se věnuje návrhu komunikační kampaně s cílem zvýšení povědomí o produktu Imunoglukan. Konkrétně se zaměřuje na změnu vnímání produktu a postoje jednotlivých cílových skupin.
Teoretická část práce definuje marketing obecně. Dále se zabývá objasněním marketingu ve farmacii a jeho specifik. Popisuje marketingový a komunikační mix ve farmacii, věnuje se také marketingovému výzkumu a jednotlivým metodám, které budou následně využity v práci.
Praktická část charakterizuje společnost Imunoglukan, marketingový a komunikační mix. Věnuje se také analýze konkurence, je provedena SWOT analýza. Hlavním cílem praktické části je marketingový výzkum zaměřený na jednotlivé cílové skupiny. Praktická část slouží jako východisko pro vypracování projektové části.
Projektová část obsahuje návrh komunikačního kampaně včetně časového harmonogramu, rozpočtu a vymezení způsobu měření efektivity kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on a proposed communication campaign with the aim of raising awareness of the product known as Imunoglukan. Specifically, the thesis focuses on the changing perception of the product and the attitudes of individual target groups.
The theoretical part of the work defines marketing in general. The thesis then goes on to deal with the clarification of marketing in the pharmaceutical industry and marketing specifics. A description of marketing and the communication mix in the pharmaceutical industry is given, and also the marketing research and precise methods used in the work.
The practical part presents the company Imunoglukan, and the marketing and communi-cation mix. Also, this part describes an analysis of the competition, carried out by SWOT analysis. The main aim of the practical part is marketing research on each target group. The practical part is used as a basis for the preparation of the project part.
The project part contains a proposed communication campaign, including a schedule, budget and a definition of how to measure the effectiveness of the campaign.
Diplomová práce se věnuje návrhu komunikační kampaně s cílem zvýšení povědomí o produktu Imunoglukan. Konkrétně se zaměřuje na změnu vnímání produktu a postoje jednotlivých cílových skupin.
Teoretická část práce definuje marketing obecně. Dále se zabývá objasněním marketingu ve farmacii a jeho specifik. Popisuje marketingový a komunikační mix ve farmacii, věnuje se také marketingovému výzkumu a jednotlivým metodám, které budou následně využity v práci.
Praktická část charakterizuje společnost Imunoglukan, marketingový a komunikační mix. Věnuje se také analýze konkurence, je provedena SWOT analýza. Hlavním cílem praktické části je marketingový výzkum zaměřený na jednotlivé cílové skupiny. Praktická část slouží jako východisko pro vypracování projektové části.
Projektová část obsahuje návrh komunikačního kampaně včetně časového harmonogramu, rozpočtu a vymezení způsobu měření efektivity kampaně.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on a proposed communication campaign with the aim of raising awareness of the product known as Imunoglukan. Specifically, the thesis focuses on the changing perception of the product and the attitudes of individual target groups.
The theoretical part of the work defines marketing in general. The thesis then goes on to deal with the clarification of marketing in the pharmaceutical industry and marketing specifics. A description of marketing and the communication mix in the pharmaceutical industry is given, and also the marketing research and precise methods used in the work.
The practical part presents the company Imunoglukan, and the marketing and communi-cation mix. Also, this part describes an analysis of the competition, carried out by SWOT analysis. The main aim of the practical part is marketing research on each target group. The practical part is used as a basis for the preparation of the project part.
The project part contains a proposed communication campaign, including a schedule, budget and a definition of how to measure the effectiveness of the campaign.
1. Proveďte rešerši literatury s ohledem na specifika marketingu ve farmacii, positioning
a marketingové komunikace.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metody a cíle práce.
3. Charakterizujte positioning produktu z pohledu společnosti a proveďte analýzu positioningu vnímaného cílovými skupinami.
4. Zhodnoťte naplnění cílů práce a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků analýz navrhněte úpravy marketingových komunikací společnosti
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury s ohledem na specifika marketingu ve farmacii, positioning
a marketingové komunikace.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky, metody a cíle práce.
3. Charakterizujte positioning produktu z pohledu společnosti a proveďte analýzu positioningu vnímaného cílovými skupinami.
4. Zhodnoťte naplnění cílů práce a zodpovězte výzkumné otázky.
5. Na základě výsledků analýz navrhněte úpravy marketingových komunikací společnosti
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha : Portál, 2005. str. 437. 978-80-262-0982-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2013. Strategický marketing: Strategie a trendy. 2. vydání. Praha : Grada Publishing, 2013. str. 368. 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip, a další. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. str. 1048. 978-80-247-1545-2.
KRÁL, Petr, a další. 2016. International marketing: theory, practices and new trends. 2. vydání. Praha : Oeconomica Publishing House, 2016. 978-80-245-2152-7.
METYŠ, Karel a BALOG, Peter. 2006. Marketing ve farmacii. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. str. 208. 80-247-0830-2.
PELSMACKER, Patric de, GEUENES, Maggie a VAN DEN BERGH, Joeri. 2004. Marketing communications a European Perspective. Edinburgh : Pearson Education Limited, 2004. 0-273-68500-7.
RIES, Al. a TROUT, Jack. 2001. Positioning: the battle for your mind. London : McGraw-Hill Companies, 2001. 0-07-137358-6.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. 2005. Kvalitativní výzkum: Základní teorie, metody a aplikace. 4. vydání. Praha : Portál, 2005. str. 437. 978-80-262-0982-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. 2013. Strategický marketing: Strategie a trendy. 2. vydání. Praha : Grada Publishing, 2013. str. 368. 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip, a další. 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, 2007. str. 1048. 978-80-247-1545-2.
KRÁL, Petr, a další. 2016. International marketing: theory, practices and new trends. 2. vydání. Praha : Oeconomica Publishing House, 2016. 978-80-245-2152-7.
METYŠ, Karel a BALOG, Peter. 2006. Marketing ve farmacii. 1. vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006. str. 208. 80-247-0830-2.
PELSMACKER, Patric de, GEUENES, Maggie a VAN DEN BERGH, Joeri. 2004. Marketing communications a European Perspective. Edinburgh : Pearson Education Limited, 2004. 0-273-68500-7.
RIES, Al. a TROUT, Jack. 2001. Positioning: the battle for your mind. London : McGraw-Hill Companies, 2001. 0-07-137358-6.
Přílohy volně vložené
1 x CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1/ Existuje nezávislá komunikační platforma, na které je hodnocena výrobce léku Imunoglukan?
2/ Které zboží na trhu je největším konkurentem léku Imunoglukan?
Studentka měla prezicně připraveny odpovědi na všechny otázky.