Diplomová práce se zabývá tématem významu emocí v marketingové komunikaci na příkladu nově založené značky luxusních oděvů MUZ. Hlavním cílem práce je na základě vlastního kvalitativního výzkumu identifikovat a následně interpretovat emoce, preference a očekávání, které si současní a potenciální zákazníci spojují se značkou MUZ a zjištěné poznatky dále využít při návrhu komunikační strategie značky. Výzkum je realizován v podobě individuálních hloubkových rozhovorů v kombinaci s projektivními technikami.
Annotation in English
The thesis deals with the topic of the importance of emotions in marketing communication on the example of the newly established brand of luxury clothing MUZ. The main aim of the thesis is to identify and interpret the emotions, preferences and expectations that current and potential customers associate with the MUZ brand based on the own qualitative research and use the findings further in the design of the brand communication strategy. The research is carried out in the form of individual in-depth interviews in combination with projective techniques.
Diplomová práce se zabývá tématem významu emocí v marketingové komunikaci na příkladu nově založené značky luxusních oděvů MUZ. Hlavním cílem práce je na základě vlastního kvalitativního výzkumu identifikovat a následně interpretovat emoce, preference a očekávání, které si současní a potenciální zákazníci spojují se značkou MUZ a zjištěné poznatky dále využít při návrhu komunikační strategie značky. Výzkum je realizován v podobě individuálních hloubkových rozhovorů v kombinaci s projektivními technikami.
Annotation in English
The thesis deals with the topic of the importance of emotions in marketing communication on the example of the newly established brand of luxury clothing MUZ. The main aim of the thesis is to identify and interpret the emotions, preferences and expectations that current and potential customers associate with the MUZ brand based on the own qualitative research and use the findings further in the design of the brand communication strategy. The research is carried out in the form of individual in-depth interviews in combination with projective techniques.
1. V teoretické části zpracujte na základě rešerše odborné literatury teoretická východiska vztahující se k tématům marketingové komunikace a emocí s následným zaměřením na oděvní průmysl. Na základě teoretických východisek definujte klíčové pojmy práce.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. V praktické části charakterizujte vybranou oděvní značku a její prostředí. Na základě kvalitativního marketingového výzkumu zjistěte preference a očekávání stávajících a potenciálních zákazníků. Z marketingového výzkumu vyvoďte závěry.
4. V projektové části navrhněte komunikační strategii vybrané oděvní značky. Soustřeďte se na praktickou aplikaci zjištěných výsledků marketingového výzkumu.
5. V závěrečné části shrňte zjištěné poznatky a zhodnoťte, zda se podařilo naplnit stanovený cíl a zodpovědět výzkumné otázky.
Research Plan
1. V teoretické části zpracujte na základě rešerše odborné literatury teoretická východiska vztahující se k tématům marketingové komunikace a emocí s následným zaměřením na oděvní průmysl. Na základě teoretických východisek definujte klíčové pojmy práce.
2. Formulujte cíl, výzkumné otázky a metody práce.
3. V praktické části charakterizujte vybranou oděvní značku a její prostředí. Na základě kvalitativního marketingového výzkumu zjistěte preference a očekávání stávajících a potenciálních zákazníků. Z marketingového výzkumu vyvoďte závěry.
4. V projektové části navrhněte komunikační strategii vybrané oděvní značky. Soustřeďte se na praktickou aplikaci zjištěných výsledků marketingového výzkumu.
5. V závěrečné části shrňte zjištěné poznatky a zhodnoťte, zda se podařilo naplnit stanovený cíl a zodpovědět výzkumné otázky.
Recommended resources
HANSEN, Fleming a Sverre Riis CHRISTENSEN, 2007. Emotions, Advertising and Consumer Choice. Vyd. 1. Copenhagen: Copenhagen Business School Press. ISBN 978-87-630-0198-4.
HILL, Dan, 2010. Emocenomie: vliv emocí na obchodní úspěch. Vyd. 1. Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-1057-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK, et al., 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Vyd. 1. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip, et al., 2007. Moderní marketing. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
Recommended resources
HANSEN, Fleming a Sverre Riis CHRISTENSEN, 2007. Emotions, Advertising and Consumer Choice. Vyd. 1. Copenhagen: Copenhagen Business School Press. ISBN 978-87-630-0198-4.
HILL, Dan, 2010. Emocenomie: vliv emocí na obchodní úspěch. Vyd. 1. Praha: Fragment. ISBN 978-80-253-1057-1.
JURÁŠKOVÁ, Olga, Pavel HORŇÁK, et al., 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Vyd. 1. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip, et al., 2007. Moderní marketing. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2011. Chování zákazníka: Jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3528-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2012. Psychologie reklamy. Vyd. 4. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4005-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka, et al., 2014. Emoce v marketingu: Jak oslovit srdce zákazníka. Vyd. 1. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4843-6.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
schemes, portraits, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (doc. Šramová):
1. Značka MUZ je ťažko vyhľadatelná - asociácie sú so slovom MUŽ. Prečo tento názov a neuvažovalo sa o zmene?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Aké ešte iné možnosti zvýšenia povedomia o značke by ste navrhli za predpokladu, že máte väčšie finančné zdroje na komunikáciu značky (napr. cez granty a pod.)?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.