Diplomová práce je zaměřena zjištění preferencí značek zákazníků v oblasti malířských ba-rev. V první části práce je uvedena problematika nákupního chování a rozhodovacího pro-cesu zákazníka. Součástí teoretické části je udán základ pro kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum, který bude součástí praktické části práce. V teoretické části je vy-světlena definice, struktura komunikačního plánu a jeho jednotlivých součástí. V praktické části je představena společnost COLORLAK, a.s., její historie a produktové portfolio. Po vyhodnocení výzkumu, interpretaci výsledků a odpovědi na výzkumné otázky je vytvořena samotná projektová část. V projektové části je navržen komunikační plán pro propagaci malířských barev.
Anotace v angličtině
This master's thesis main focus is to find customers brand preferences in interior paints. In first part there are mentioned basic issues connected to shopping behaviour and decision making process of customer. Part of the theoretical part are also basics for quantitative and qualitative research, which will be main part of second, practical, part. In theoretical part there is also definition and structure of communication plan and its parts. In practical part we introduced COLORLAK company, its history and product portfolio. After research evaluation, interpretation of results and answers for research questions we prepare project part. There is proposed communication plan for interior paints propagation.
brand, buying behavior, consumer behavior, shopping decision making, brand preference, communication plan
Rozsah průvodní práce
116 s. (154 890 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena zjištění preferencí značek zákazníků v oblasti malířských ba-rev. V první části práce je uvedena problematika nákupního chování a rozhodovacího pro-cesu zákazníka. Součástí teoretické části je udán základ pro kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum, který bude součástí praktické části práce. V teoretické části je vy-světlena definice, struktura komunikačního plánu a jeho jednotlivých součástí. V praktické části je představena společnost COLORLAK, a.s., její historie a produktové portfolio. Po vyhodnocení výzkumu, interpretaci výsledků a odpovědi na výzkumné otázky je vytvořena samotná projektová část. V projektové části je navržen komunikační plán pro propagaci malířských barev.
Anotace v angličtině
This master's thesis main focus is to find customers brand preferences in interior paints. In first part there are mentioned basic issues connected to shopping behaviour and decision making process of customer. Part of the theoretical part are also basics for quantitative and qualitative research, which will be main part of second, practical, part. In theoretical part there is also definition and structure of communication plan and its parts. In practical part we introduced COLORLAK company, its history and product portfolio. After research evaluation, interpretation of results and answers for research questions we prepare project part. There is proposed communication plan for interior paints propagation.
brand, buying behavior, consumer behavior, shopping decision making, brand preference, communication plan
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu. Na základě teoretického vymezení sledovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíl práce.
2. Navrhněte a realizujte výzkumná šetření vztahující se k cíli práce.
3. Získaná data vyhodnoťte a interpretujte.
4. Na základě výsledků z provedených analýz odpovězte na výzkumné otázky.
5. Zpracujte návrh komunikační strategie.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k danému tématu. Na základě teoretického vymezení sledovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíl práce.
2. Navrhněte a realizujte výzkumná šetření vztahující se k cíli práce.
3. Získaná data vyhodnoťte a interpretujte.
4. Na základě výsledků z provedených analýz odpovězte na výzkumné otázky.
5. Zpracujte návrh komunikační strategie.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
CHAPMAN, Chris. R for marketing research and analytics. New York, NY: Springer Science+Business Media, 2015. ISBN 9783319144351.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2016. Marketing management. 15. Bos-ton: Pearson, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
OLINS, Wally. Brand New: the Shape of Brands to Come. New York: Thames & Hudson, 2014 ISBN 978-0500291399.
SCHIFFMAN, Leon G. a Joseph WISENBLIT, c2015. Consumer behavior: global edition. 11th ed. Harlow: Pearson Education, 492 s. ISBN 978-0-273-78713-6.
Seznam doporučené literatury
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
CHAPMAN, Chris. R for marketing research and analytics. New York, NY: Springer Science+Business Media, 2015. ISBN 9783319144351.
KARLÍČEK, Miroslav. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2016, 221 s. ISBN 978-80-247-5769-8.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2016. Marketing management. 15. Bos-ton: Pearson, 714, A14, E58, G10, I36. ISBN 978-1-292-09262-1.
OLINS, Wally. Brand New: the Shape of Brands to Come. New York: Thames & Hudson, 2014 ISBN 978-0500291399.
SCHIFFMAN, Leon G. a Joseph WISENBLIT, c2015. Consumer behavior: global edition. 11th ed. Harlow: Pearson Education, 492 s. ISBN 978-0-273-78713-6.
Přílohy volně vložené
1 USB flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1) Komunikačný plán bol zaradený z akých dôvodov do teoretickej časti práce, nemal byť výsledkom výskumných zistení?
2) Z čoho vychádzajú výskumné otázky?
3) Podľa akých kritérií ste dávali body v jednotlivých faktoroch pri Porterovej analýze konkurenčných síl?
Nevytěžil jste dost data, která jste z dotazníkováho šetření získal.
Student v rámci obhajoby vysvětlil vytýkané věci. Uznal pochybení, vysvětlil data, která - v rámci utajení - nemohl publikovat v práci. Komise toto vysvětlení akceptovala a změnila hodnocení na E - dostatečně.