Diplomová práce je zaměřena na návrh nové komunikační strategie portálu cestujlevne.com. Návrhu předchází teorie dané problematiky, kterou tvoří důležitá témata z oblasti spojené s cestovním ruchem, cílovými skupinami, analýzou konkurence, komunikační strategií a digitálním marketingem. Na základě rešerše literatury je stanovena metodika a výzkum práce, který rozebírá zvolenou metodu volby konkurence, segmentace i profilaci cílových skupin ze sekundárních dat. Na základě zjištění cílových skupin je vytvořen individuální hloubkový rozhovor, který zkoumá hloubku dané problematiky a pomáhá ke zjištění detailů k vytvoření nové komunikační strategie portálu. Doplňující výzkum tvoří online interview s blogery. Samotným projektem je vytvoření komunikační strategie, která by měla přinést další potenciální zákazníky při inovaci a přeměně portálu z levných letenek na cestovatelský portál.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on a draft of the new communication strategy for cestujlevne.com portal. The draft is preceded by the theory of the given issue, which are important topics from the field related to tourism, target groups, competition analysis, communication strategies and digital marketing. Based on a literature research, a methodology of research is defined. It analyses the chosen method of selection of competitors, segmentation and profiling of target groups from the secondary data. Based on the target group's findings, an individual in-depth interview is created to examine the depth of the issue and helps to find out the details for the new communication strategy of the portal. The additional research is represented by an online interview with bloggers. The project itself is the creation of a communication strategy that should bring new potential customers while innovating and transforming the portal from cheap flights portal to a travel portal.
Klíčová slova
cestovní ruch, webová prezentace, komunikační strategie, cílové skupiny, digitální marketing, google analytics, facebook, instagram, konkurence, destinace, cestovní portál, individuální hloubkové rozhovory, bloger, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
tourism, web presentation, communication strategy, target groups, digital marketing, google analytics, Facebook, Instagram, competition, destinations, travel portal, individual in-depth interviews, blogging, qualitative research
Rozsah průvodní práce
129 s. (279 604 znaků celkem)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na návrh nové komunikační strategie portálu cestujlevne.com. Návrhu předchází teorie dané problematiky, kterou tvoří důležitá témata z oblasti spojené s cestovním ruchem, cílovými skupinami, analýzou konkurence, komunikační strategií a digitálním marketingem. Na základě rešerše literatury je stanovena metodika a výzkum práce, který rozebírá zvolenou metodu volby konkurence, segmentace i profilaci cílových skupin ze sekundárních dat. Na základě zjištění cílových skupin je vytvořen individuální hloubkový rozhovor, který zkoumá hloubku dané problematiky a pomáhá ke zjištění detailů k vytvoření nové komunikační strategie portálu. Doplňující výzkum tvoří online interview s blogery. Samotným projektem je vytvoření komunikační strategie, která by měla přinést další potenciální zákazníky při inovaci a přeměně portálu z levných letenek na cestovatelský portál.
Anotace v angličtině
This diploma thesis focuses on a draft of the new communication strategy for cestujlevne.com portal. The draft is preceded by the theory of the given issue, which are important topics from the field related to tourism, target groups, competition analysis, communication strategies and digital marketing. Based on a literature research, a methodology of research is defined. It analyses the chosen method of selection of competitors, segmentation and profiling of target groups from the secondary data. Based on the target group's findings, an individual in-depth interview is created to examine the depth of the issue and helps to find out the details for the new communication strategy of the portal. The additional research is represented by an online interview with bloggers. The project itself is the creation of a communication strategy that should bring new potential customers while innovating and transforming the portal from cheap flights portal to a travel portal.
Klíčová slova
cestovní ruch, webová prezentace, komunikační strategie, cílové skupiny, digitální marketing, google analytics, facebook, instagram, konkurence, destinace, cestovní portál, individuální hloubkové rozhovory, bloger, kvalitativní výzkum
Klíčová slova v angličtině
tourism, web presentation, communication strategy, target groups, digital marketing, google analytics, Facebook, Instagram, competition, destinations, travel portal, individual in-depth interviews, blogging, qualitative research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury zabývající se tématem komunikační strategie, cílových skupin, marketingovým výzkumem s ohledem na prostředí cestovního ruchu.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a zvolte vhodné metody analýzy.
3. Na základě sekundárních zdrojů dat proveďte konkurenční analýzu a profilaci cílových skupin.
4. Kvalitativním výzkumem zjistěte vnímání a využití cestovatelského portálu včetně uživatelských vzorců chování.
5. Na základě interpretace výsledků předchozích analýz formulujte komunikační strategie, jeho personální, finanční náročnost, limity realizace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury zabývající se tématem komunikační strategie, cílových skupin, marketingovým výzkumem s ohledem na prostředí cestovního ruchu.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a zvolte vhodné metody analýzy.
3. Na základě sekundárních zdrojů dat proveďte konkurenční analýzu a profilaci cílových skupin.
4. Kvalitativním výzkumem zjistěte vnímání a využití cestovatelského portálu včetně uživatelských vzorců chování.
5. Na základě interpretace výsledků předchozích analýz formulujte komunikační strategie, jeho personální, finanční náročnost, limity realizace.
Seznam doporučené literatury
KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Přeložil Marek ČTRNÁCT. Tetčice: Impossible, 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.
KOTÍKOVÁ, Halina, 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.. ISBN 9788024746036.
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Grada, Praha, 2006, ISBN 80-247-0966-X
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C.H. Beck, 2009. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-098-0.
Seznam doporučené literatury
KAWASAKI, Guy a Peg FITZPATRICK. Umění sociálních médií: silné tipy pro silné uživatele. Přeložil Marek ČTRNÁCT. Tetčice: Impossible, 2017. ISBN 978-80-87673-30-0.
KOTÍKOVÁ, Halina, 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s.. ISBN 9788024746036.
KOZEL, R. a kol. Moderní marketingový výzkum. Grada, Praha, 2006, ISBN 80-247-0966-X
PŘIKRYLOVÁ, Jana; JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8
TOMEK, Gustav a Věra VÁVROVÁ. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. Praha: C.H. Beck, 2009. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-098-0.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Káčerková):
1. V práci uvádíte, že si majitel nepřeje změnu názvu. Myslíte si, že portál s názvem cestujlevne.com přiláká zástupce cílové skupiny, které definujte v kapitole 8.2.4. Persony?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jaká jsou pro a proti rozhodnutí o neměnnosti stávajícího názvu?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Co lze učinit proti parazitující konkurenci cestuj-levne.cz?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.