- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Krajské volby ve vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové jako součást politické komunikace vybraných politických stran
Hlavní téma v angličtině
The Regional Elections in Broadcasts by Czech Broadcasting Company of Hradec Kralove City as a Part of Political Communication within Selected Political Parties
Název dle studenta
Krajské volby ve vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové jako součást politické komunikace vybraných politických stran
Název dle studenta v angličtině
The Regional Elections in Broadcasts by Czech Broadcasting Company of Hradec Kralove City as a Part of Political Communication within Selected Political Parties
Diplomová práce na téma "Krajské volby ve vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové jako součást politické komunikace vybraných politických stran" je věnována volebnímu vysílání regionální stanice Českého rozhlasu před volbami na podzim 2016. Práce mapuje, jak vybraní politici prostor ve veřejnoprávním médiu využili a přináší vlastní koncepci předvolebního vysílání.
V teoretické části jsou popsané současné volební trendy nejen na české politické scéně a také specifika lokálních voleb. V praktické části jsou uvedené konkrétní pořady, které regionální stanice vysílala před volbami v roce 2016. Následně je realizován kvalitativní výzkum, kdy jsou formou individuálních rozhovorů zpovídáni čtyři vybraní lídři politických subjektů v Královéhradeckém kraji.
Projektová část představuje inovace v tradičních předvolebních formátech Českého rozhlasu a představuje možné novinky, které může regionální stanice zařadit do vysílání před dalšími krajskými volbami.
Anotace v angličtině
The thesis entitled "Regional Elections in the Czech Radio Broadcasting in Hradec Králové as a Part of the Political Communication of Selected Political Parties" is dedicated to the electoral broadcasting of regional Czech Radio station before the elections in autumn 2016. The thesis monitors how the selected politicians took advantage of space in the public media and brings its own conception of the broadcasting before elections.
The theoretical part is devoted to the description of current electoral trends on the Czech political scene and specifics of local elections. The practical part is focused on specific programmes broadcast by the regional station before the elections in 2016. Then the qualitative research was carried out, in the form of individual interviews done with four selected leaders of political parties in the region of Hradec Králové.
The project part is aimed at innovations in the traditional formats of Czech Radio broadcast before elections and describes the news that may be included to broadcasting before the next regional elections.
Klíčová slova
Český rozhlas, krajské volby, předvolební vysílání, politická komunikace, volební trendy
Klíčová slova v angličtině
Czech Radio, regional elections, election broadcasting, political communication, electoral trends
Rozsah průvodní práce
81 s. (135 583 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce na téma "Krajské volby ve vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové jako součást politické komunikace vybraných politických stran" je věnována volebnímu vysílání regionální stanice Českého rozhlasu před volbami na podzim 2016. Práce mapuje, jak vybraní politici prostor ve veřejnoprávním médiu využili a přináší vlastní koncepci předvolebního vysílání.
V teoretické části jsou popsané současné volební trendy nejen na české politické scéně a také specifika lokálních voleb. V praktické části jsou uvedené konkrétní pořady, které regionální stanice vysílala před volbami v roce 2016. Následně je realizován kvalitativní výzkum, kdy jsou formou individuálních rozhovorů zpovídáni čtyři vybraní lídři politických subjektů v Královéhradeckém kraji.
Projektová část představuje inovace v tradičních předvolebních formátech Českého rozhlasu a představuje možné novinky, které může regionální stanice zařadit do vysílání před dalšími krajskými volbami.
Anotace v angličtině
The thesis entitled "Regional Elections in the Czech Radio Broadcasting in Hradec Králové as a Part of the Political Communication of Selected Political Parties" is dedicated to the electoral broadcasting of regional Czech Radio station before the elections in autumn 2016. The thesis monitors how the selected politicians took advantage of space in the public media and brings its own conception of the broadcasting before elections.
The theoretical part is devoted to the description of current electoral trends on the Czech political scene and specifics of local elections. The practical part is focused on specific programmes broadcast by the regional station before the elections in 2016. Then the qualitative research was carried out, in the form of individual interviews done with four selected leaders of political parties in the region of Hradec Králové.
The project part is aimed at innovations in the traditional formats of Czech Radio broadcast before elections and describes the news that may be included to broadcasting before the next regional elections.
Klíčová slova
Český rozhlas, krajské volby, předvolební vysílání, politická komunikace, volební trendy
Klíčová slova v angličtině
Czech Radio, regional elections, election broadcasting, political communication, electoral trends
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části diplomové práce popište volební tendence a trendy, které se objevují na evropské a české scéně. Zmapujte specifika lokálních voleb. Popište, jak se Český rozhlas změnil z klasického rozhlasového média na multimédium.
2. V praktické části uveďte konkrétní pravidla, které platila v předvolebním vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové v rámci krajských voleb v roce 2016 a popište předvolební pořady. Na základě závěrů stanovte cíle práce a metodologii.
3. Proveďte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů s lídry politických subjektů. Dotazujte se jich, jak hodnotili předvolební pořady Českého rozhlasu jako element předvolební politické komunikace. Jejich odpovědi diskutujte s vedoucími pracovníky Českého rozhlasu Hradec Králové.
4. Na základě získaných poznatků v projektové části navrhněte vlastní koncept předvolebního vysílání regionální stanice Českého rozhlasu před krajskými volbami.
Zásady pro vypracování
1. V teoretické části diplomové práce popište volební tendence a trendy, které se objevují na evropské a české scéně. Zmapujte specifika lokálních voleb. Popište, jak se Český rozhlas změnil z klasického rozhlasového média na multimédium.
2. V praktické části uveďte konkrétní pravidla, které platila v předvolebním vysílání Českého rozhlasu Hradec Králové v rámci krajských voleb v roce 2016 a popište předvolební pořady. Na základě závěrů stanovte cíle práce a metodologii.
3. Proveďte kvalitativní výzkum formou individuálních rozhovorů s lídry politických subjektů. Dotazujte se jich, jak hodnotili předvolební pořady Českého rozhlasu jako element předvolební politické komunikace. Jejich odpovědi diskutujte s vedoucími pracovníky Českého rozhlasu Hradec Králové.
4. Na základě získaných poznatků v projektové části navrhněte vlastní koncept předvolebního vysílání regionální stanice Českého rozhlasu před krajskými volbami.
Seznam doporučené literatury
JAKUBOWICZ, Karol. Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. I. vydání. Přeložila Svatava NAVRÁTILOVÁ. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8449-0.
LEBEDOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 80-210-3800-4.
ŠARADÍN, Pavel, ed. Krajské volby v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1555-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.
Institut politického marketingu [online]. [cit. 2018-01-24]. Dostupné z: http://www.politickymarketing.com/
Seznam doporučené literatury
JAKUBOWICZ, Karol. Média a demokracie v 21. století: hledání nových modelů. I. vydání. Přeložila Svatava NAVRÁTILOVÁ. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8449-0.
LEBEDOVÁ, Eva. Od lokálních mítinků k politickému marketingu: teorie a vývoj politické komunikace a volebních kampaní. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2005. ISBN 80-210-3800-4.
ŠARADÍN, Pavel, ed. Krajské volby v České republice. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1555-0.
ŠTĚDROŇ, Bohumír. Politika a politický marketing. V Praze: C.H. Beck, 2013. Beckova edice ekonomie. ISBN 978-80-7400-448-3.
Institut politického marketingu [online]. [cit. 2018-01-24]. Dostupné z: http://www.politickymarketing.com/
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (dr. Štrauss):
1. Jaké je role takzvaných grassroots ve volebních kampaních na lokální úrovni?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. V souvislosti s návrhem autora, že při vysílaných volebních besedách v Českém rozhlasu by "měli diskuze být více otevřené veřejnosti" kladu otázku: jak zajistit objektivitu a nestrannost relace a moderátora?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jaké jsou hlavní témata regionální, nebo místní politiky?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.