Tato bakalářská práce se zabývá tématem umění v reklamě se zaměřením na prvky hip hopu a jejich využití v prostředí marketingové komunikace a skládá se ze dvou částí.
První část je teoretická a na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů vyme-zuje nezbytné pojmy k dané problematice s orientací na využití prvků hip hopového umění v prostředí marketingové komunikace, což je nezbytný krok, potřebný k pochopení celého temátu a k praktické části. Teoretická část je zakončena kapitolou, která vymezuje cíle, vý-zkumné otázky a metody práce.
V druhé, praktické části se pak práce zabývá kvantitativním výzkumem, zaměřeným na vnímání vhodnosti využití hip hopových prvků v marketingovém prostředí u zvolené cílové skupiny a také o obecném vnímání vhodnosti využití prvků hip hopu v reklamě. Výzkum je prováděn formou polostrukturovaných online dotazníků a navazuje na autorovu ročníkovou práci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with a topic of an art in advertisement and is focused on the elemnts of Hip-Hop art used in environment of marketing communcation. This thesis is divided by two parts.
The first part is dealing with a theoretical basics. I tis clarifying important words and describing each of the Hip-Hop elements, which is needed to continue on to the next part. First part is closed by methodology of a research, which is the content of second part of this bachelor thesis.
The second part is practical and contains research. Purpose of this research is to get infor-mation about how the Hip-Hop fans evaluate the appropriateness od using Hip-Hop ele-ments in advertisement. Chosen method of the research is semi-structured questionnaire and it is following up the research from author's coursework from last year.
Klíčová slova
beatboxing, breakdancing, deejaying, emceeing, grafitti, hip hop, hip hopová hudba, hip hopové umění, marketingové komunikace, propagace, prvky hip hopu, rap, rapping, rekla-ma, umění, umění v reklamě, writing
Klíčová slova v angličtině
advertisement, art, art in advertisement, beatboxing, breakdancing, deejaying, emceeing, elements of Hip-Hop, grafitti, Hip-Hop, Hip-Hop art, Hip-Hop music, marketing communi-cation, music, promotion, rap, rapping, writing
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá tématem umění v reklamě se zaměřením na prvky hip hopu a jejich využití v prostředí marketingové komunikace a skládá se ze dvou částí.
První část je teoretická a na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů vyme-zuje nezbytné pojmy k dané problematice s orientací na využití prvků hip hopového umění v prostředí marketingové komunikace, což je nezbytný krok, potřebný k pochopení celého temátu a k praktické části. Teoretická část je zakončena kapitolou, která vymezuje cíle, vý-zkumné otázky a metody práce.
V druhé, praktické části se pak práce zabývá kvantitativním výzkumem, zaměřeným na vnímání vhodnosti využití hip hopových prvků v marketingovém prostředí u zvolené cílové skupiny a také o obecném vnímání vhodnosti využití prvků hip hopu v reklamě. Výzkum je prováděn formou polostrukturovaných online dotazníků a navazuje na autorovu ročníkovou práci.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with a topic of an art in advertisement and is focused on the elemnts of Hip-Hop art used in environment of marketing communcation. This thesis is divided by two parts.
The first part is dealing with a theoretical basics. I tis clarifying important words and describing each of the Hip-Hop elements, which is needed to continue on to the next part. First part is closed by methodology of a research, which is the content of second part of this bachelor thesis.
The second part is practical and contains research. Purpose of this research is to get infor-mation about how the Hip-Hop fans evaluate the appropriateness od using Hip-Hop ele-ments in advertisement. Chosen method of the research is semi-structured questionnaire and it is following up the research from author's coursework from last year.
Klíčová slova
beatboxing, breakdancing, deejaying, emceeing, grafitti, hip hop, hip hopová hudba, hip hopové umění, marketingové komunikace, propagace, prvky hip hopu, rap, rapping, rekla-ma, umění, umění v reklamě, writing
Klíčová slova v angličtině
advertisement, art, art in advertisement, beatboxing, breakdancing, deejaying, emceeing, elements of Hip-Hop, grafitti, Hip-Hop, Hip-Hop art, Hip-Hop music, marketing communi-cation, music, promotion, rap, rapping, writing
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů položte teoretický základ k dané problematice s orientací na využití prvků hip hopového umění v marketingových komunikacích.
2. Specifikujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Zpracujte kvantitativní výzkum se zaměřením na vnímání využití prvků hip hopu v reklamě u zvolené cílové skupiny.
4. Zhodnoťte zjištěné poznatky a na jejich základě zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše odborné literatury a dostupných zdrojů položte teoretický základ k dané problematice s orientací na využití prvků hip hopového umění v marketingových komunikacích.
2. Specifikujte cíl práce, výzkumné otázky a metodiku práce.
3. Zpracujte kvantitativní výzkum se zaměřením na vnímání využití prvků hip hopu v reklamě u zvolené cílové skupiny.
4. Zhodnoťte zjištěné poznatky a na jejich základě zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha:Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MARYÁŠOVÁ, Markéta, 2008. Problematika hip hopové subkultury se zaměřením nafenomén grafitti. Bakalářská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy, Sdružená uměnovědná studia. Vedoucí práce: Viktor Pantůček
MOUDRÝ, Marek, 2008. Marketing základy marketingu. 1. vydání. Kralice na Hané: Computer Media, 160s. ISBN 978-80-7402-002-5.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie a BERGH, Joeri Van den, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
FRANĚK, Marek. Psychologie hudby. Praha: Karolinum, 2007. 240 s. ISBN 978-80-246-0965-2
LUSENKSY, Jakob. Soounds like branding. Sweden: Norstedts Publishing group, 2010. ISBN 978-1-4081-5143-3.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vydání. Praha:Grada, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MARYÁŠOVÁ, Markéta, 2008. Problematika hip hopové subkultury se zaměřením nafenomén grafitti. Bakalářská diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědy, Sdružená uměnovědná studia. Vedoucí práce: Viktor Pantůček
MOUDRÝ, Marek, 2008. Marketing základy marketingu. 1. vydání. Kralice na Hané: Computer Media, 160s. ISBN 978-80-7402-002-5.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie a BERGH, Joeri Van den, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 581 s. ISBN 80-247-0254-1.
FRANĚK, Marek. Psychologie hudby. Praha: Karolinum, 2007. 240 s. ISBN 978-80-246-0965-2
LUSENKSY, Jakob. Soounds like branding. Sweden: Norstedts Publishing group, 2010. ISBN 978-1-4081-5143-3.
Přílohy volně vložené
p. I: Polostrukturovaný online dotazník
p. II: Excelovská tabulka s výsledky výzkumu
p. III: Ročníková práce autora z minulého roku
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Nemeškalová):
1. V práci uvádíte, že kvantitativním dotazníkovým šetřením ověřujete výsledky kvalitativního výzkumu provedeného v rámci ročníkové práce. Které skutečnosti jste konkrétně ověřoval a jek jejich ověření dopadlo?
Student z části odpověděl na položenou otázku.
2. Navrhněte několik dalších zdrojů, které by mohly sloužit k rozšíření teoretické základny Vaší práce - např. provedené výzkumy na podobné téma.
Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Který typ výzkumu by mohl (lépe než dotazník) osvětlit vliv reklamy s prvky hip hopu na image značky nebo na nákupní rozhodování zákazníků?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Marcela Göttlichová položila ve svém posudku tyto otázky:
1. Na straně 33 uvádíte, že z celkového počtu respondentů (514) "odpovědělo 354 žen, zatímco mužů jen 158". Co si myslíte, že bylo důvodem uvedeného poměru respondentů vzhledem k danému tematickému zaměření?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Přes specifikum daného tématu, mohl byste uvést některý z titulů zahraniční literatury přímo korespondující s danou tematikou?
Student plně odpověděl na položenou otázku.