Práce představuje písmo jako pevnou součást firemní identity a zdůrazňuje jeho důležitost v komunikaci firmy směrem k zákazníkovi. Na základě technických náležitostí, historického pozadí, analýzy současného užití a primárních dat z výzkumů pak práce charakterizuje tonalitu osmi základních typů písma a přibližuje jejich správné užití v praktické logotvorbě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents typeface as a necessary part of corporate identity and emphasises its importance at corporate communication towards customers. Thesis then characterises the communication tone of eight basic typefaces based on their technical attributes, historical background, analysis of current usage and primary data from two own researches.
typeface, logo, corporate identity, corporate communication, font, font family, typeface classification, tone of communication, semantic differential
Rozsah průvodní práce
68 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce představuje písmo jako pevnou součást firemní identity a zdůrazňuje jeho důležitost v komunikaci firmy směrem k zákazníkovi. Na základě technických náležitostí, historického pozadí, analýzy současného užití a primárních dat z výzkumů pak práce charakterizuje tonalitu osmi základních typů písma a přibližuje jejich správné užití v praktické logotvorbě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents typeface as a necessary part of corporate identity and emphasises its importance at corporate communication towards customers. Thesis then characterises the communication tone of eight basic typefaces based on their technical attributes, historical background, analysis of current usage and primary data from two own researches.
typeface, logo, corporate identity, corporate communication, font, font family, typeface classification, tone of communication, semantic differential
Zásady pro vypracování
1. Na základě literární rešerše popište roli loga v marketingových komunikacích a roli písma v rámci loga a logotvorby
2. Proveďte podrobnou analýzu jednotlivých typů písma, na základě konkrétních případů log popište vlastnosti a vhodné příležitosti užití
3. Pomocí kvantitativního šetření potvrďte, doplňte či vyvraťte teze, které byly vysloveny v analýze, zařaďte typy písma ke vhodným odvětvím průmyslu
4. Na základě primárních a sekundárních dat doporučte vhodné použití jednotlivých typů písma v logách různých typů firem
Zásady pro vypracování
1. Na základě literární rešerše popište roli loga v marketingových komunikacích a roli písma v rámci loga a logotvorby
2. Proveďte podrobnou analýzu jednotlivých typů písma, na základě konkrétních případů log popište vlastnosti a vhodné příležitosti užití
3. Pomocí kvantitativního šetření potvrďte, doplňte či vyvraťte teze, které byly vysloveny v analýze, zařaďte typy písma ke vhodným odvětvím průmyslu
4. Na základě primárních a sekundárních dat doporučte vhodné použití jednotlivých typů písma v logách různých typů firem
Seznam doporučené literatury
BERAN, Vladimír, 2000. Aktualizovaný typografický manuál. 2.oprav. vyd. Praha: Kafka design. ISBN 8588005572989.
JURÁŠKOVÁ, Olga, 2005. Studijní opory: texty pro studující v kombinované formě : bakalářský studijní program : mediální a komunikační studia. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati. ISBN 80-731-8320-X.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA, 2014. Logo. 3., přeprac. vyd. Praha: Kafka design. ISBN 978-80-260-6771-9.
PECINA, Martin, 2011. Klasifikace tiskových písem. In: Typomil [online]. Praha. Dostupné z: http://typomil.com/pismo/klasifikace-pisem.htm
TIPPMAN, Jan, 2012. Vlastnosti dobrého loga (obsáhlý článek). In: Unie grafického designu [online]. Dostupné z: http://unie-grafickeho-designu.cz/vlastnosti-dobreho-loga-obsahly-clanek
VACHUDA, Tomáš, 2015. Vstup do světa logotvorby [online]. Dostupné z: http://vachudatomas.cz/Logotvorba.pdf
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
BERAN, Vladimír, 2000. Aktualizovaný typografický manuál. 2.oprav. vyd. Praha: Kafka design. ISBN 8588005572989.
JURÁŠKOVÁ, Olga, 2005. Studijní opory: texty pro studující v kombinované formě : bakalářský studijní program : mediální a komunikační studia. Vyd. 1. Zlín: Univerzita Tomáše Bati. ISBN 80-731-8320-X.
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA, 2014. Logo. 3., přeprac. vyd. Praha: Kafka design. ISBN 978-80-260-6771-9.
PECINA, Martin, 2011. Klasifikace tiskových písem. In: Typomil [online]. Praha. Dostupné z: http://typomil.com/pismo/klasifikace-pisem.htm
TIPPMAN, Jan, 2012. Vlastnosti dobrého loga (obsáhlý článek). In: Unie grafického designu [online]. Dostupné z: http://unie-grafickeho-designu.cz/vlastnosti-dobreho-loga-obsahly-clanek
VACHUDA, Tomáš, 2015. Vstup do světa logotvorby [online]. Dostupné z: http://vachudatomas.cz/Logotvorba.pdf
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ, 2009. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Zajímalo by mne, do jaké míry se zajímáte i o samotnou praktickou tvorbu, když v úvodu uvádíte, že se již několik let pohybujete v oboru grafického designu? Navrhujete loga a vizuální identity?
Student plně odpověděl na položenou otázku.