Bakalářská práce se zabývá vlivem a přínosy headhuntingu v IT sektoru. Problematika je zkoumána z úhlu marketingové komunikace potenciální headhuntingové společnosti s orientací na IT pracovníky. Cílem práce je analyzovat situaci IT pracovníků v kontextu pracovního trhu. Následně vysledovat témata důležitá pro komunikaci mezi headhuntery a IT pracovníky, ověřit z toho vyplývající hypotézy na reprezentativním vzorku. V závěru pak přinést nové návrhy pro komunikaci a headhunterskou praxi. Teoretická část práce zasazuje téma do oboru marketingových komunikací, uvádí teoretická východiska práce a stanovuje metodiku výzkumu. V praktické části jsou realizovány kvalitativní a kvantitativní výzkum a na jejich základě postavená doporučení pro potenciální headhuntingový subjekt.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis engage with the influence and benefits of headhunting in IT sector. The problematics is researched from the headhunting company marketing communication point of view, which is focused in the IT market. The purpose of the work is to analyse the IT worker's situacion in the context of the labour market. To track the topics important for communication among headhunters and I workers and afterwards review hypothesis in the quantitative research. And on this basis in the end bring up new proposes for communication and headhunting praxis. The theoretical part of the thesis anchors the topic in the field of marketing communication, presents theoretical aspects of the work and sets the methodology of the research. Qualitative and quantitative researches are being executed in the practical part of the work. On the knowledge gained from researches new recommendations for a potentional headhunting company are being build up.
Klíčová slova
Headhunting, IT sektor, trh práce, personální agentura, komunikační proces, marketing headhunterů, brand headhuntera
Klíčová slova v angličtině
Headhunting, IT sector, labour market, personal agency, communication process, marketing of headhunters, headhunter's brand
Rozsah průvodní práce
54 s. (68 515 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem a přínosy headhuntingu v IT sektoru. Problematika je zkoumána z úhlu marketingové komunikace potenciální headhuntingové společnosti s orientací na IT pracovníky. Cílem práce je analyzovat situaci IT pracovníků v kontextu pracovního trhu. Následně vysledovat témata důležitá pro komunikaci mezi headhuntery a IT pracovníky, ověřit z toho vyplývající hypotézy na reprezentativním vzorku. V závěru pak přinést nové návrhy pro komunikaci a headhunterskou praxi. Teoretická část práce zasazuje téma do oboru marketingových komunikací, uvádí teoretická východiska práce a stanovuje metodiku výzkumu. V praktické části jsou realizovány kvalitativní a kvantitativní výzkum a na jejich základě postavená doporučení pro potenciální headhuntingový subjekt.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis engage with the influence and benefits of headhunting in IT sector. The problematics is researched from the headhunting company marketing communication point of view, which is focused in the IT market. The purpose of the work is to analyse the IT worker's situacion in the context of the labour market. To track the topics important for communication among headhunters and I workers and afterwards review hypothesis in the quantitative research. And on this basis in the end bring up new proposes for communication and headhunting praxis. The theoretical part of the thesis anchors the topic in the field of marketing communication, presents theoretical aspects of the work and sets the methodology of the research. Qualitative and quantitative researches are being executed in the practical part of the work. On the knowledge gained from researches new recommendations for a potentional headhunting company are being build up.
Klíčová slova
Headhunting, IT sektor, trh práce, personální agentura, komunikační proces, marketing headhunterů, brand headhuntera
Klíčová slova v angličtině
Headhunting, IT sector, labour market, personal agency, communication process, marketing of headhunters, headhunter's brand
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, vymezte téma a stanovte cíl práce.
2. Popište metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativní šetření mezi IT pracovníky na téma přínosu jejich komunikace s headhuntery. Na základě získaných vhledů sestavte dotazník a ověřte vhledy na reprezentativním vzorku IT pracovníků.
4. Ze získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelné v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, vymezte téma a stanovte cíl práce.
2. Popište metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
3. Proveďte kvalitativní šetření mezi IT pracovníky na téma přínosu jejich komunikace s headhuntery. Na základě získaných vhledů sestavte dotazník a ověřte vhledy na reprezentativním vzorku IT pracovníků.
4. Ze získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelné v praxi.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. 2003. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-726-1082-1.
MOHELSKÁ, H. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7041-659-4.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. 2007. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2007, ISBN 978-80-7179-893-4. FORET, Miroslav a Jana Stávková. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada, 2003. ISBN 802-47-0385-5
COAKLEY, Aidan. Applied Recruitment and Selection. Dublin: Blackhall Publishing, 1999, ISBN 978-190-1657-913
DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace: 6. vydání. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2018-0.
URBAN, Jan. 2009. Získávání, výběr, přijímání a adaptace zaměstnanců. In: Personalistika 2009-2010. Praha: ASPI, 2009. ISBN 978-80-7357-429-1.
ORDELTOVÁ, V., 2009. Analýza systému vyhledávání, výběru a přijímání zaměstnanců v agentuře Trenkwalder, a.s. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Available at: http://hdl.handle.net/10563/11304.
ZAHRADNÍK, P. (2003). Personalistika za podpory IT/IS. Nepublikovaná diplomová práce. Brno: Vysoké Učení Technické v Brně, Fakulta podnikatelská.
Suchyňová, M. (2007) Služby personálních agentur. Praha: UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA ANDRAGOGIKY A PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ.
TEGZE, Jan. Full stack recruiter: the modern recruiter's guide. Brno: Jan Tegze, 2017. ISBN 978-80-270-2614-2.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. 2003. Marketing od A do Z: osmdesát pojmů, které by měl znát každý manažer. Praha: Management Press, 2003, ISBN 80-726-1082-1.
MOHELSKÁ, H. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. ISBN 978-80-7041-659-4.
DVOŘÁKOVÁ, Zuzana. 2007. Management lidských zdrojů. Praha: C. H. Beck, 2007, ISBN 978-80-7179-893-4. FORET, Miroslav a Jana Stávková. Marketingový výzkum: jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada, 2003. ISBN 802-47-0385-5
COAKLEY, Aidan. Applied Recruitment and Selection. Dublin: Blackhall Publishing, 1999, ISBN 978-190-1657-913
DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace: 6. vydání. Praha: Grada, 2008. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2018-0.
URBAN, Jan. 2009. Získávání, výběr, přijímání a adaptace zaměstnanců. In: Personalistika 2009-2010. Praha: ASPI, 2009. ISBN 978-80-7357-429-1.
ORDELTOVÁ, V., 2009. Analýza systému vyhledávání, výběru a přijímání zaměstnanců v agentuře Trenkwalder, a.s. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Available at: http://hdl.handle.net/10563/11304.
ZAHRADNÍK, P. (2003). Personalistika za podpory IT/IS. Nepublikovaná diplomová práce. Brno: Vysoké Učení Technické v Brně, Fakulta podnikatelská.
Suchyňová, M. (2007) Služby personálních agentur. Praha: UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRA ANDRAGOGIKY A PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ.
TEGZE, Jan. Full stack recruiter: the modern recruiter's guide. Brno: Jan Tegze, 2017. ISBN 978-80-270-2614-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Z výsledků výzkumu vychází, že IT pracovníci vítají jako komunikační kanál spíše email nebo LinkedIn, nežli telefonní kontakt. Je to dle autora efektivní forma komunikace? Jak přijmout kandidáta, aby na zprávu reagoval?
Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Na závěr autor uvádí, že je v tématu prostor pro jeho další analýzu. Jaké formy by zvolil a s jakým cílem?
Student plně odpověděl na položenou otázku.