Bakalářská práce s názvem Marketingový mix zvolené značky se zabývá využíváním nástrojů marketingového mixu značkou Playbag. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické
a praktické. V teoretické části je vycházeno z odborné literatury a jsou popisovány jednotlivé
prvky marketingového mixu obecně, dále je zde řešeno téma designu, brandu, brandbuildingu a nákupní chování. V praktické části je představena značka Playbag a jsou zde podrobně rozebrány jednotlivé nástroje marketingového mixu s využitím sekundárních dat.
Součástí praktické části je kvalitativní šetření realizované prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s deseti účastníky, kteří batoh Playbag již vlastní, jsou tedy zákazníky této značky a mohou díky tomu podat objektivní pohled na marketingový mix z pohledu zákazníka.
V závěru práce jsou vyjadřována autorčina stanoviska a návrhy a připomínky k marketingovému mixu značky Playbag na základě výsledků sekundární analýzy a kvalitativního šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis, called Marketing mix of a selected brand, deals with the use of marketing mix tools by Playbag brand. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, specialized literature focusing on the marketing mix, design, brand, brand building and shopping behaviour is used. A Playbag brand is introduced in the practical part, together with individual tools of Playbag's marketing mix. Secondary
data are used there. Another section of the practical part is a qualitative survey through semi-structured interviews with ten participants, who already own a Playbag bag and can objectively see the marketing mix of the brand from the customer's point of view. At the end of the thesis, author's opinion is expressed, together with her suggestions and comments on the marketing mix of Playbag brand based on the results of the secondary analysis and the qualitative survey.
Bakalářská práce s názvem Marketingový mix zvolené značky se zabývá využíváním nástrojů marketingového mixu značkou Playbag. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické
a praktické. V teoretické části je vycházeno z odborné literatury a jsou popisovány jednotlivé
prvky marketingového mixu obecně, dále je zde řešeno téma designu, brandu, brandbuildingu a nákupní chování. V praktické části je představena značka Playbag a jsou zde podrobně rozebrány jednotlivé nástroje marketingového mixu s využitím sekundárních dat.
Součástí praktické části je kvalitativní šetření realizované prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s deseti účastníky, kteří batoh Playbag již vlastní, jsou tedy zákazníky této značky a mohou díky tomu podat objektivní pohled na marketingový mix z pohledu zákazníka.
V závěru práce jsou vyjadřována autorčina stanoviska a návrhy a připomínky k marketingovému mixu značky Playbag na základě výsledků sekundární analýzy a kvalitativního šetření.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis, called Marketing mix of a selected brand, deals with the use of marketing mix tools by Playbag brand. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, specialized literature focusing on the marketing mix, design, brand, brand building and shopping behaviour is used. A Playbag brand is introduced in the practical part, together with individual tools of Playbag's marketing mix. Secondary
data are used there. Another section of the practical part is a qualitative survey through semi-structured interviews with ten participants, who already own a Playbag bag and can objectively see the marketing mix of the brand from the customer's point of view. At the end of the thesis, author's opinion is expressed, together with her suggestions and comments on the marketing mix of Playbag brand based on the results of the secondary analysis and the qualitative survey.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o designu, marketingovém mixu a nákupním chování. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte výzkumné otázky a cíle bakalářské práce.
2. Charakterizujte vybranou značku a zhodnoťte využívání nástrojů marketingového mixu s využitím sekundárního výzkumu.
3. Proveďte kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů.
4. Vyhodnoťte výsledky vyplývající ze sekundárního a kvalitativního výzkumu.
5. Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte marketingový mix zvolené značky a případně navrhněte vhodná opatření.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o designu, marketingovém mixu a nákupním chování. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte výzkumné otázky a cíle bakalářské práce.
2. Charakterizujte vybranou značku a zhodnoťte využívání nástrojů marketingového mixu s využitím sekundárního výzkumu.
3. Proveďte kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů.
4. Vyhodnoťte výsledky vyplývající ze sekundárního a kvalitativního výzkumu.
5. Na základě zjištěných skutečností zhodnoťte marketingový mix zvolené značky a případně navrhněte vhodná opatření.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Com-puter Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HADRABA, Jaroslav, 2004. Marketing: produktový mix - tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 215 s. Vysokoškolské učebnice. ISBN 80-86473-89-9.
KNOBLOCH, Iva and Radim VONDRÁČEK, 2016. Design v českých zemích 1900-2000: instituce moderního designu. V Praze: Academia, 658 s. ISBN 978-80-200-2612-5.
MARGOLIN, Victor, 2015. World history of design. London: Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing. ISBN 978-1-4725-6928-8.
PACHMANOVÁ, Martina, 2005. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii a dějinám designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 189 s. ISBN 80-86863-05-0.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Com-puter Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0.
HADRABA, Jaroslav, 2004. Marketing: produktový mix - tvorba inovací produktů. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 215 s. Vysokoškolské učebnice. ISBN 80-86473-89-9.
KNOBLOCH, Iva and Radim VONDRÁČEK, 2016. Design v českých zemích 1900-2000: instituce moderního designu. V Praze: Academia, 658 s. ISBN 978-80-200-2612-5.
MARGOLIN, Victor, 2015. World history of design. London: Bloomsbury Academic, an imprint of Bloomsbury Publishing. ISBN 978-1-4725-6928-8.
PACHMANOVÁ, Martina, 2005. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii a dějinám designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 189 s. ISBN 80-86863-05-0.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Burgr):
1. Opakovaně se v práci věnujete ceně produktů Playbag a uvádíte ji jako adekvátní. Můžete vysvětlit, čemu je adekvátní? Společnosti ceny produktů stanovují podle různých postupů (např. podle nákladů, podle konkurence,...), jak si myslíte, že stanovuje ceny zkoumaná společnosti?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. U propagace produktů řešíte jen Facebook a Instagram a uvádíte, že jiné formy komunikace jsou pro společnost drahé. Zmiňujete také blogery, kteří nejsou drazí. Proč je společnost nevyužívá? Doporučila byste tuto formu propagace? Proč ano? Případně proč ne?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. To že 80 % dotazovaných bylo fanoušky zkoumané značky (love brand), snižuje hodnotu rozhovorů a řada odpovědí se dala předpokládat. Jak jste vybírala participanty?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.