Práce analyzuje interní komunikaci ve zvolené firmě. Jejím cílem je zmapovat spokojenost zaměstnanců a zjistit, jak funguje vnitrofiremní komunikace. Popisuje aplikované komunikační prostředky a zjišťuje, zda jsou tyto prostředky komunikace dostatečně efektivní. V teoretické části je vysvětlena důležitost interní komunikace a její důsledky pro celou firmu. V praktické části je popsána struktura celé společnosti včetně jednotlivých oddělení. Dle zvolené metodiky práce se řídí praktická část, která je převážně zaměřená na samotný výzkum. Jsou popsány aktuální metody komunikačních nástrojů. Na základě marketingových výzkumů je provedeno vyhodnocení interní komunikace, její vliv na produktivitu práce a spokojenost zaměstnanců. V závěru práce je odpovězeno na výzkumné otázky a jsou navrženy změny interní komunikace za účelem zkvalitnění pracovního prostředí a tím i do-cílení spokojenosti zaměstnanců a vyšší produktivity práce.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes internal communication in the company described in the second part thereof. Its aim is to map employees' satisfaction and see how in-house communications work. It describes the applied communication means and finds out if these means of communication are efficient enough. The theoretical part explains the importance of internal communication and its implications for the whole company. The structure of the whole company, including individual departments, is described in the practical part. Selected methodology of work is determined by the practical part which is mainly focused on this research. The current methods of communication tools are described here. Based on marketing research, an internal communication assessment and its impact on labor productivity and employee satisfaction are performed. The research questions are dealt with at the end of the thesis. Changes in internal communication are suggested in order to improve the working environment and to achieve the satisfaction of employees and higher labor productivity.
Klíčová slova
komunikace, public relations, firemní kultura, firemní identita, nástroje interní komunikace, výzkum
Klíčová slova v angličtině
communication, public relations, corporate culture, corporate identity, tools of internal communication, research
Rozsah průvodní práce
67 s. (92 620 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce analyzuje interní komunikaci ve zvolené firmě. Jejím cílem je zmapovat spokojenost zaměstnanců a zjistit, jak funguje vnitrofiremní komunikace. Popisuje aplikované komunikační prostředky a zjišťuje, zda jsou tyto prostředky komunikace dostatečně efektivní. V teoretické části je vysvětlena důležitost interní komunikace a její důsledky pro celou firmu. V praktické části je popsána struktura celé společnosti včetně jednotlivých oddělení. Dle zvolené metodiky práce se řídí praktická část, která je převážně zaměřená na samotný výzkum. Jsou popsány aktuální metody komunikačních nástrojů. Na základě marketingových výzkumů je provedeno vyhodnocení interní komunikace, její vliv na produktivitu práce a spokojenost zaměstnanců. V závěru práce je odpovězeno na výzkumné otázky a jsou navrženy změny interní komunikace za účelem zkvalitnění pracovního prostředí a tím i do-cílení spokojenosti zaměstnanců a vyšší produktivity práce.
Anotace v angličtině
This thesis analyzes internal communication in the company described in the second part thereof. Its aim is to map employees' satisfaction and see how in-house communications work. It describes the applied communication means and finds out if these means of communication are efficient enough. The theoretical part explains the importance of internal communication and its implications for the whole company. The structure of the whole company, including individual departments, is described in the practical part. Selected methodology of work is determined by the practical part which is mainly focused on this research. The current methods of communication tools are described here. Based on marketing research, an internal communication assessment and its impact on labor productivity and employee satisfaction are performed. The research questions are dealt with at the end of the thesis. Changes in internal communication are suggested in order to improve the working environment and to achieve the satisfaction of employees and higher labor productivity.
Klíčová slova
komunikace, public relations, firemní kultura, firemní identita, nástroje interní komunikace, výzkum
Klíčová slova v angličtině
communication, public relations, corporate culture, corporate identity, tools of internal communication, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumné otázky.
2. Analyzujte současný stav interní komunikace ve zvolené firmě, definujte využívané komunikační nástroje.
3. Proveďte marketingový výzkum vztahující se k tématu práce, popište metodiku výzkumu, shrňte hlavní závěry.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte doporučení realizovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy, stanovte cíl práce a výzkumné otázky.
2. Analyzujte současný stav interní komunikace ve zvolené firmě, definujte využívané komunikační nástroje.
3. Proveďte marketingový výzkum vztahující se k tématu práce, popište metodiku výzkumu, shrňte hlavní závěry.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte doporučení realizovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav; STÁVKOVÁ, Jana, 2003. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 80-247-0385-8
HOLÁ, Jana, 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. Brno: Computer Press, ISBN 978-80-251-2636-3
HOLÁ, Jana, 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, ISBN 80-251-1250-0
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka, 2016. Interní komunikace je nutnost! Praha: Design Stu-dio s.r.o., ISBN 978-80-906367-0-5
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing,
a.s., ISBN 80-247-0966
TAHAL, Radek, 2015. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém
výzkumu. Vydání první. V Praze: C. H. Beck, 2015, 99 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-585-5.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., ISBN 978-80-247-1545-2
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav; STÁVKOVÁ, Jana, 2003. Marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing a.s., ISBN 80-247-0385-8
HOLÁ, Jana, 2011. Jak zlepšit interní komunikaci. Brno: Computer Press, ISBN 978-80-251-2636-3
HOLÁ, Jana, 2006. Interní komunikace ve firmě. Brno: Computer Press, ISBN 80-251-1250-0
KOVAŘÍKOVÁ, Jarka, 2016. Interní komunikace je nutnost! Praha: Design Stu-dio s.r.o., ISBN 978-80-906367-0-5
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing,
a.s., ISBN 80-247-0966
TAHAL, Radek, 2015. Základní metody sběru primárních dat v marketingovém
výzkumu. Vydání první. V Praze: C. H. Beck, 2015, 99 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-585-5.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., ISBN 978-80-247-1545-2
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. V práci zmiňujete celou řadu interních komunikačních systémů pro různé účely. Nenahrazuje množství těchto systémů osobní komunikaci, která by mohla celou situaci zlepšit?
2. Firma pracuje v oblasti vývoje softwaru. Jsou dle Vašeho názoru IT pracovníci v komunikační sféře nějak výjimeční a mají specifické potřeby a návyky, nebo se jedná pouze o stereotypní vnímání této profese?
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.