Bakalářská práce se zabývá problematikou analýzy konkurenčního prostředí firmy XY. V teoretické části jsou uvedeny poznatky o konkurenci, konkurenčním prostředí, o analýze konkurence, o prostředí podniku a také které faktory mohou podnik ovlivňovat. Dále je vysvětlena PEST analýza, SWOT analýza a Porterův pěti faktorový model.
Praktická část popisuje firmu XY, poté jsou představeni hlavní konkurenti firmy. Následuje porovnávání konkurence podle různých hledisek. Poté je vypracována PEST analýza, Porterův pěti faktorový model a SWOT analýza. Na základě zjištěných výsledků jsou vypracovány návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti a komunikace se zákazníkem firmy XY.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the competitive environment analysis of the company XY. The theoretical part presents basic terminology about competition, competitive environment, competition analysis, business environment. It explains which factors can influence the company. Further, PEST analysis, SWOT analysis and the Porter five forces model are explained.
The practical part describes the company XY, then its main competitors are introduced. The following part compares the competitors according to different criteria. The work further contains PEST analysis, SWOT analysis and the Porter five forces model. Based on the findings suggestions are created for competitiveness increase and better communication with the customer for the company XY.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýza, Porterův pěti faktorový model, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, PEST analysis, Porter's analysis, SWOT analysis
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou analýzy konkurenčního prostředí firmy XY. V teoretické části jsou uvedeny poznatky o konkurenci, konkurenčním prostředí, o analýze konkurence, o prostředí podniku a také které faktory mohou podnik ovlivňovat. Dále je vysvětlena PEST analýza, SWOT analýza a Porterův pěti faktorový model.
Praktická část popisuje firmu XY, poté jsou představeni hlavní konkurenti firmy. Následuje porovnávání konkurence podle různých hledisek. Poté je vypracována PEST analýza, Porterův pěti faktorový model a SWOT analýza. Na základě zjištěných výsledků jsou vypracovány návrhy na zlepšení konkurenceschopnosti a komunikace se zákazníkem firmy XY.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the competitive environment analysis of the company XY. The theoretical part presents basic terminology about competition, competitive environment, competition analysis, business environment. It explains which factors can influence the company. Further, PEST analysis, SWOT analysis and the Porter five forces model are explained.
The practical part describes the company XY, then its main competitors are introduced. The following part compares the competitors according to different criteria. The work further contains PEST analysis, SWOT analysis and the Porter five forces model. Based on the findings suggestions are created for competitiveness increase and better communication with the customer for the company XY.
Klíčová slova
konkurence, konkurenceschopnost, PEST analýza, Porterův pěti faktorový model, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
competition, competitiveness, PEST analysis, Porter's analysis, SWOT analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu zabývající se problematikou konkurence.
Vysvětlete analýzu PEST, SWOT analýzu a Porterův pěti faktorový model.
II. Praktická část
Charakterizujte firmu XY.
Analyzujte jednotlivé konkurenty na základě stanovených kritérií.
Porovnejte konkurenční firmy s firmou XY.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu zabývající se problematikou konkurence.
Vysvětlete analýzu PEST, SWOT analýzu a Porterův pěti faktorový model.
II. Praktická část
Charakterizujte firmu XY.
Analyzujte jednotlivé konkurenty na základě stanovených kritérií.
Porovnejte konkurenční firmy s firmou XY.
Navrhněte doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti firmy XY.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 8071795771.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2004, 864 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOTLER, Philip a kol. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009, 240 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
BOUČKOVÁ, Jana a kol. Marketing. Praha: C. H. Beck, 2003, 432 s. ISBN 8071795771.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 368 s. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. 6. vyd. Praha: Grada, 2004, 864 s. ISBN 80-247-0513-3.
KOTLER, Philip a kol. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
MAGRETTA, Joan. Michael Porter jasně a srozumitelně: o konkurenci a strategii. Praha: Management Press, 2012, 231 s. ISBN 978-80-7261-251-2.
SEDLÁČKOVÁ, Helena a Karel BUCHTA. Strategická analýza. 2. přeprac. a dopl. vyd. Praha: C. H. Beck, 2006, 121 s. ISBN 80-7179-367-1.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada, 2009, 240 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 51 bodů
Oponent BP: 48 bodů
Ing. Iva Svačinová:
1. Které z navrhovaných opatření považujete za nejúčinnější a proč? (odpověděla zcela)
2. Co, dle Vašeho názoru, vede zákazníky k upřednostňování supermarketů před specializovanými obchody s regionálními a farmářskými produkty? (odpověděla zcela)
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. Která z Vašich doporučení firma využije? (odpověděla zcela)
2. Z jakého důvodu jste doporučila využití sociální sítě Instagram? (odpověděla zcela)
3. Vysvětlete svoji větu "Zákazníci si také mohou objednat zboží po telefonu, nebo přes e-mail, což zaručí, že zboží bude dostupné". (odpověděla zcela)