- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. teoretická část: Dokumentace přípravy, realizace magisterské práce a rešerše
2. praktická část: Skříňostroj doktora Steina - loutkový animovaný film
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Documentation of the Preparation and Realization of the Master's Thesis and Research
2. Practical Part: The Incredible Wardrobegadget of Doctor Stein - a stop motion puppet short
Název dle studenta
Skříňostroj doktora Steina - kreslený animovaný film
Název dle studenta v angličtině
The Incredible Wardrobegadget of Doctor Stein - Hand-drawn Animated Film
Diplomová práce pojednávající o výrobě krátkého animovaného filmu Skříňostroj doktora Steina, animovaného technikou stop-motion. Zaznamenává postupy použité při přípravě, natáčení a postprodukci tohoto loutkového filmu, dále poukazuje na záludnosti vázající se k této technice, na tipy získané v průběhu natáčení a shrnuje celý proces a všechny složky
výroby do jedné kompaktní práce.
Anotace v angličtině
A thesis discussing the process of making a short animated film The Incredible Wardrobegadget of Dr. Stein, animated by stop-motion technique. It is mapping the processes used in a preproduction, production and postproduction of the puppet movie, pointing out problems, tips and tricks and summarizing the whole process to a written form.
Diplomová práce pojednávající o výrobě krátkého animovaného filmu Skříňostroj doktora Steina, animovaného technikou stop-motion. Zaznamenává postupy použité při přípravě, natáčení a postprodukci tohoto loutkového filmu, dále poukazuje na záludnosti vázající se k této technice, na tipy získané v průběhu natáčení a shrnuje celý proces a všechny složky
výroby do jedné kompaktní práce.
Anotace v angličtině
A thesis discussing the process of making a short animated film The Incredible Wardrobegadget of Dr. Stein, animated by stop-motion technique. It is mapping the processes used in a preproduction, production and postproduction of the puppet movie, pointing out problems, tips and tricks and summarizing the whole process to a written form.
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. teoretická část:
Cílem dokumentace přípravy je obeznámení čtenáře se všemi přípravnými a realizačními fázemi magisterského filmu. Text odkrývá způsob a postup práce, může obsahovat také osobní postoje, a to s důrazem na potíže při realizace, hledání jejich řešení, nabyté zkušenosti. Toto se však musí vždy bezprostředně vztahovat k realizaci filmu a nesmí sklouznout k přílišné popisnosti nebo lehkovážnosti ("historkám z natáčení"). Podstatnou součástí explikace je výčet inspiračních zdrojů a nakládání s nimi, rešerše podkladů pro přípravu a realizaci filmu. Hodnotí se jazyková úroveň textu (gramatika, stylistika), faktografický přínos a správnost odborné terminologie, také formální úprava textu. Diplomová práce musí obsahovat alespoň 8 knižních titulů a 6 odborných článků, s nimiž autor při přípravě a realizaci filmu pracoval (teorie i technologie).
Rozsah práce a pokyny k vypracování: Povinný minimální rozsah je 30 normostran, doporučené maximum 50 normostran textu (1 normostrana = 1800 znaků) + přílohy (vypracujte výtvarné návrhy, obrázkový a pracovní technický scénář audiovizuálního díla). Odevzdat v elektronické podobě 1 ks na CD nosiči ve formátu PDF; 1 ks pevné vazby v tisknuté podobě (barevně).
2. praktická část:
Film realizujte v minimální délce 210 sekund bez titulků, není-li animace již v titulcích. Doporučená maximální stopáž je 480 sekund. Absolvent prokáže kromě nabytého řemesla animace (pohyb postavy, v prostoru, komunikace objektů, jejich stylizace, charakterová animace, timing...), osobité výtvarné uchopení, a to vše v korespondenci se zvoleným tématem filmu. Výsledná podoba musí být ve finálním (hotovém) tvaru. Je třeba, aby film byl odevzdán v patřičné technické kvalitě - musí dodržet předepsaná kritéria při exportu.
Odevzdání 1ks videosoubor vypálený na DVD (export: velikost obrazu v bodech 1920 x 1080 FullHD 1080p, poměr stran 16:9, bitrate (kbit/s) 10,000-20,000, počet snímků za sekundu 25, poměr stran obrazového bodu pixel aspect 1:1 square, vstupní format zvuku WAV, případně MP3, parametry zvuku 48000 kHz, 24Bit, Stereo, kodek H.264).
Součástí DVD s videosouborem je také výtvarný návrh plakátu (formát 70x100cm, digitální podoba PDF příprava pro tisk, rozlišení 300 dpi ve formátu PNG nebo JPEG, režim CMYK barva), 15 snímků výtvarných návrhů, 8 snímků filmu (obojí ve stejné velikosti jako video), titulková listina.
V samostatném textovém souboru napište anotaci filmu, uveďte jméno a příjmení, přesný název práce v češtině i angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Pro přijetí práce je nutné odevzdat vyplněné formuláře pro OSA a NFA a licenční smlouva k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: Horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
WILLIAMS, Richard. The Animator's Survival Kit. Faber and Faber, 2012. ISBN 9780571238347.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 1. Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-252-7.
WILKIE, Bernard. FEASIBLE FANTASY: HOW TO CREATE CONVINCING SCI-FI ON A LOW BUDGET. Videomaker Magazine [online]. 1994, (December 1994) [cit. 2015-11-01]. Dostupné z: http://www.videomaker.com/article/1017-feasible-fantasy-how-to-create-convincing-sci-fi-on-a-low-budget
GREGOR, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, ISBN: 978-80-7454-112-4
BLOCK, Bruce. The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. 2. Elsevier Inc, 2008. ISBN 978-0-240-80779-9.
Seznam doporučené literatury
LABÍK, Ľudovít. Dramaturgia strihovej skladby: Horizontálna a vertikálna štruktúra filmového príbehu. 1. VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-30-9.
WILLIAMS, Richard. The Animator's Survival Kit. Faber and Faber, 2012. ISBN 9780571238347.
DUTKA, Edgar. Scenáristika animovaného filmu: Minimum z historie české animace. 1. Akademie múzických umění, 2013. ISBN 978-80-7331-252-7.
WILKIE, Bernard. FEASIBLE FANTASY: HOW TO CREATE CONVINCING SCI-FI ON A LOW BUDGET. Videomaker Magazine [online]. 1994, (December 1994) [cit. 2015-11-01]. Dostupné z: http://www.videomaker.com/article/1017-feasible-fantasy-how-to-create-convincing-sci-fi-on-a-low-budget
GREGOR, Lukáš. Základy analýzy animované filmu. 1. vyd. Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, ISBN: 978-80-7454-112-4
BLOCK, Bruce. The Visual Story: Creating the Visual Structure of Film, TV and Digital Media. 2. Elsevier Inc, 2008. ISBN 978-0-240-80779-9.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucí praktická: B - velmi dobře
Hodnocení oponent praktická: B - velmi dobře
Text splňuje všechny předpoklady bez výhrad členů komise.
Film se setkal s drobnými kritickými připomínkami směrem k řemeslné a dramaturgické stránce.