Práce "Sociální patologie krajně pravicových mládežnických organizací v ČR" se zabývá politickým fenoménem krajní pravice a jeho působením na současnou mládež v kontextu sociální patologie a sociální pedagogiky. Práce se pokouší nastínit přínos politologie sociální pedagogice při využití politologických pojmů.
Anotace v angličtině
The work "Social Pathology of Right-wing Youth Organizations in the Czech Republic" deals with the political phenomenon of the extreme right and its impact on contemporary youth in the context of social pathology and social pedagogy. The thesis attempts to outline the contribution of social pedagogy in the use of political concepts.
Klíčová slova
Krajní pravice, politologie, sociální patologie, sociální pedagogika, sociální pedagog, deviace, demokracie, totalita, prevence a terapie.
Klíčová slova v angličtině
Far Right (Right Wing), politology, social pathology, social pedagogy (social education), deviation, democracy, totality, prevention and therapy.
Rozsah průvodní práce
97 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce "Sociální patologie krajně pravicových mládežnických organizací v ČR" se zabývá politickým fenoménem krajní pravice a jeho působením na současnou mládež v kontextu sociální patologie a sociální pedagogiky. Práce se pokouší nastínit přínos politologie sociální pedagogice při využití politologických pojmů.
Anotace v angličtině
The work "Social Pathology of Right-wing Youth Organizations in the Czech Republic" deals with the political phenomenon of the extreme right and its impact on contemporary youth in the context of social pathology and social pedagogy. The thesis attempts to outline the contribution of social pedagogy in the use of political concepts.
Klíčová slova
Krajní pravice, politologie, sociální patologie, sociální pedagogika, sociální pedagog, deviace, demokracie, totalita, prevence a terapie.
Klíčová slova v angličtině
Far Right (Right Wing), politology, social pathology, social pedagogy (social education), deviation, democracy, totality, prevention and therapy.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální patologie krajně pravicových mládežnických organizací.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu, strukturovaný řízený rozhovor.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální patologie krajně pravicových mládežnických organizací.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu, strukturovaný řízený rozhovor.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Fischer, S., Škoda, J. (2014): Sociální patologie: Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení , 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada.
Kraus, B. (2008): Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál.
Laca, S., Mühlpachr, P. (2013): Jinakost z pohledu sociálních věd. Brno: Institut mezioborových studií Brno.
Procházka, M. (2012): Sociální pedagogika. Praha: Grada.
Smolík, J. (2017): Subkultury mládeže: sociologické, psychologické a pedagogické aspekty. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně.
Ševčík, M. (2010): Sociální patologie politického extremismu v České republice. Brno: Institut mezioborových studií Brno a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (bakalářská práce).
Seznam doporučené literatury
Fischer, S., Škoda, J. (2014): Sociální patologie: Závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení , 2., rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada.
Kraus, B. (2008): Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál.
Laca, S., Mühlpachr, P. (2013): Jinakost z pohledu sociálních věd. Brno: Institut mezioborových studií Brno.
Procházka, M. (2012): Sociální pedagogika. Praha: Grada.
Smolík, J. (2017): Subkultury mládeže: sociologické, psychologické a pedagogické aspekty. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně.
Ševčík, M. (2010): Sociální patologie politického extremismu v České republice. Brno: Institut mezioborových studií Brno a Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně (bakalářská práce).
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student zdůvodnil volbu tématu, dále se věnoval teoretickým východiskům. Následně spíše odpovídal na otázky z posudků od oponentů práce, a to v kontextu teoretické části práce. Student uvedl institucionální nástroje, následně se zaměřil na manuály metodiků prevence, apod. Následně se zaměřil na vyhodnocování rozhovorů, student chtěl zejména zjistit vztah, formuloval také hypotézy, což byl dle studenta cíl práce. Tato část byla kritizována v posudcích, zde se student nedokázal vyjádřit. Dále se student zaměřil na konkrétní hypotézy, které přečetl (dle studenta hypotézy vzešly z rozhovorů). Student se nevyjádřil k ověřování hypotéz. Následně student reagoval na další části posudků - např. parafrázování stejných zdrojů. Student používal stěžejní zdroje, které poskytují důležité informace pro teoretická východiska práce. Následně se zaměřil na metody, které může používat sociální pedagog v praxi v kontextu rizikového až deviantního chování.
Členové komise ocenili zajímavost a potenciál tématu. Nicméně práce a její cíle byly příliš ambiciózní, práce otevírá celou řadu témat. Předsedkyně komise doporučila zaměření jen na jednu oblast, a to i ve vztahu k výzkumnému šetření. Následně se komise vyjadřovala ke vztahu tématu k sociální pedagogice, dále také k použité literatuře - zde chybí zdroje k sociální pedagogice a sociální patologii. Metodologie výzkumu je nedostatečná, neobsahuje aní základní parametry výzkumu. Cíle nejsou adekvátně stanovené. Zadání rigorózní práce bylo adekvátně připraveno, ovšem obsahová náplň práce je nedostatečná a odlišná. Komise se vyjadřovala k nevhodně formulovaným hypotézám i ve vztahu k velikosti výzkumného souboru. Student hovožil o limitaci kvůli rozhovorům. Členům komise chyběly samotné rozhovory. Na závěr se členové doptávali na metodologickou literaturu, kterou student prostudoval. Student některé zdroje uvedl. Komise doporučila více nahlédnout do koncepce kvalitativního výzkumu a přepracovat teoretickou i praktickou část práce. Práce by měla být zaměřena více sociálně pedagogicky, student by se měl více zaměřit na metodologické zpracování.