Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingové komunikace ve vybrané společnosti sídlící na Slovensku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bylo shromáždění, studium a následné zpracování literární rešerše zejména z oblasti marketingu, marketingové komunikace, vybraných marketingových analýz a poté formulování teoretických východisek souvisejících se zpracováním části praktické. Praktická část si kladla za cíl realizaci analýzy současného stavu marketingové komunikace ve vybrané společnosti. V této části byly mimo jiné použity vybrané situační marketingové analýzy, které dopomohly k řešení výzkumného problému.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the marketing communication of the selected company situated in Slovakia. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The aim of the theoretical part was to acquire, study and formulate the literary research mainly focused on marketing, marketing communication, selected marketing analyzes and to define the theoretical bases related to the practical part. The aim of the practical part was the analysis of the current state of marketing communication of the selected company. In this part, the selected situational marketing analyzes were used, which helped solve the research questions.
analysis, communication mix, marketing, marketing communication, marketing mix
Rozsah průvodní práce
70 s. (93 944)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na analýzu marketingové komunikace ve vybrané společnosti sídlící na Slovensku. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou. Cílem teoretické části bylo shromáždění, studium a následné zpracování literární rešerše zejména z oblasti marketingu, marketingové komunikace, vybraných marketingových analýz a poté formulování teoretických východisek souvisejících se zpracováním části praktické. Praktická část si kladla za cíl realizaci analýzy současného stavu marketingové komunikace ve vybrané společnosti. V této části byly mimo jiné použity vybrané situační marketingové analýzy, které dopomohly k řešení výzkumného problému.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the analysis of the marketing communication of the selected company situated in Slovakia. The thesis is divided into a theoretical and practical part. The aim of the theoretical part was to acquire, study and formulate the literary research mainly focused on marketing, marketing communication, selected marketing analyzes and to define the theoretical bases related to the practical part. The aim of the practical part was the analysis of the current state of marketing communication of the selected company. In this part, the selected situational marketing analyzes were used, which helped solve the research questions.
analysis, communication mix, marketing, marketing communication, marketing mix
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury
Formulace cílů práce a teoretické zpracování tématu
Formulace teoretických východisek pro zpracování praktické části
Analýza současného stavu marketingové komunikace společnosti
Hodnocení analýzy a návrhy ke zlepšení současného stavu marketingové komunikace
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury
Formulace cílů práce a teoretické zpracování tématu
Formulace teoretických východisek pro zpracování praktické části
Analýza současného stavu marketingové komunikace společnosti
Hodnocení analýzy a návrhy ke zlepšení současného stavu marketingové komunikace
Seznam doporučené literatury
Celtová, Helena. 2007. Marketing služeb. Prague: Bankovní institut vysoká škola.
Clow, Kenneth E. and Karen E., James. 2014. Essentials of Marketing Research: Putting Research into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Prague: Grada.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2008. Principles of Marketing. Upper Saddle River: Prentice-Hall.
Přikrylová, Jana, and Hana Jahodová. 2010. Moderní marketingová komunikace. Prague: Grada.
Seznam doporučené literatury
Celtová, Helena. 2007. Marketing služeb. Prague: Bankovní institut vysoká škola.
Clow, Kenneth E. and Karen E., James. 2014. Essentials of Marketing Research: Putting Research into Practice. Thousand Oaks, CA: SAGE.
Kotler, Philip. 2007. Moderní marketing. Prague: Grada.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2008. Principles of Marketing. Upper Saddle River: Prentice-Hall.
Přikrylová, Jana, and Hana Jahodová. 2010. Moderní marketingová komunikace. Prague: Grada.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: What are the main possible aspects that could negatively influence your recommendations?
A: For example, these recommendations are very simple to meet the final budget, the manager is the head of the company and he will take care of the marketing communication himself.
Q: You spoke of fairs and exhibitions. Why do they not participate?
A: The used to participate but nowadays they care more about their loyal customers and not to acquire new ones.
Q. How did you set the prices in the table 4, page 60?
A: According to prices of the companies which provide such, for example I include their websites, one for example which provides website creation, after the interview where they gave me the costs of the exhibitions.
Q: How many providers did you contact? How many did you offer?
A: I found the nearest one. I compared and chose the smallest price.
Q: Do you think that the company needs someone who will take care of marketing? Is the company willing to hire another person just for this?
A: I feel the manager can do it by himself but maybe in the future.