Tato bakalářské práce je založena na bakalářské práci Analýza konkurenceschopnosti společnosti Škoda Auto a.s. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti nového produktu Škody Auto a.s., Škody Karoq. Na základě analýzy jsou poté navržena doporučení pro zlepšení pozice na trhu. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je vysvětlena terminologie týkající se oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, a souvisejících marketingových analýz. V úvodu praktické části je představena společnost. Dále práce pokračuje analýzou Škody Karoq. Následuje analýza konkurence podle marketingového mixu. Dále je vypracován benchmarking, S-W analýza, PEST analýza, O-T analýza, a Porterova analýza pěti sil. Na konci praktické části jsou navržena doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti Škody Karoq. Součástí práce jsou také dva rozhovory s vlastníky Škody Karoq.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is based on the bachelor's thesis A Competitiveness Analysis of Škoda Auto a.s. The main aim of this bachelor's thesis is a competitiveness analysis of a new product of Škoda Auto a.s., Škoda Karoq. From the analyses, recommendations on improving its position on the market are suggested. This thesis is divided into two sections. The first part is theoretical where terminology of competition and competitiveness, and related marketing analyses are explained. At the beginning of the practical part, the company is introduced. Then the thesis continues with an analysis of Škoda Karoq, and it is followed by competitor analysis according to marketing mix. Then benchmarking, S-W analysis, PEST analysis, O-T analysis, and Porter's five forces analysis are performed. At the end of the practical part, recommendations for improving competitiveness of Škoda Karoq are proposed. Two interviews with owners of Škoda Karoq are also a part of this bachelor's thesis.
Klíčová slova
benchmarking, konkurence, konkurenceschopnost, marketingový mix, analýza konkurentů, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti sil
Klíčová slova v angličtině
benchmarking, competition, competitiveness, marketing mix, competitor analysis, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis
Rozsah průvodní práce
55 s. (90 859 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářské práce je založena na bakalářské práci Analýza konkurenceschopnosti společnosti Škoda Auto a.s. Hlavním cílem této bakalářské práce je analýza konkurenceschopnosti nového produktu Škody Auto a.s., Škody Karoq. Na základě analýzy jsou poté navržena doporučení pro zlepšení pozice na trhu. Práce se skládá ze dvou částí. V teoretické části je vysvětlena terminologie týkající se oblasti konkurence a konkurenceschopnosti, a souvisejících marketingových analýz. V úvodu praktické části je představena společnost. Dále práce pokračuje analýzou Škody Karoq. Následuje analýza konkurence podle marketingového mixu. Dále je vypracován benchmarking, S-W analýza, PEST analýza, O-T analýza, a Porterova analýza pěti sil. Na konci praktické části jsou navržena doporučení pro zlepšení konkurenceschopnosti Škody Karoq. Součástí práce jsou také dva rozhovory s vlastníky Škody Karoq.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is based on the bachelor's thesis A Competitiveness Analysis of Škoda Auto a.s. The main aim of this bachelor's thesis is a competitiveness analysis of a new product of Škoda Auto a.s., Škoda Karoq. From the analyses, recommendations on improving its position on the market are suggested. This thesis is divided into two sections. The first part is theoretical where terminology of competition and competitiveness, and related marketing analyses are explained. At the beginning of the practical part, the company is introduced. Then the thesis continues with an analysis of Škoda Karoq, and it is followed by competitor analysis according to marketing mix. Then benchmarking, S-W analysis, PEST analysis, O-T analysis, and Porter's five forces analysis are performed. At the end of the practical part, recommendations for improving competitiveness of Škoda Karoq are proposed. Two interviews with owners of Škoda Karoq are also a part of this bachelor's thesis.
Klíčová slova
benchmarking, konkurence, konkurenceschopnost, marketingový mix, analýza konkurentů, SWOT analýza, PEST analýza, Porterova analýza pěti sil
Klíčová slova v angličtině
benchmarking, competition, competitiveness, marketing mix, competitor analysis, SWOT analysis, PEST analysis, Porter's five forces analysis
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů
Studium teorie konkurence a konkurenceschopnosti
Analýza Škody Karoq podle marketingového mixu
Analýza konkurentů
Doporučení pro zlepšení
Zásady pro vypracování
Shromáždění odborných materiálů
Studium teorie konkurence a konkurenceschopnosti
Analýza Škody Karoq podle marketingového mixu
Analýza konkurentů
Doporučení pro zlepšení
Seznam doporučené literatury
Huggins, Robert, and Hiro Izushi. 2011. Competition, Competitive Advantage, and Clusters: The Ideas of Michael Porter. Oxford: Oxford University Press.
Kingsnorth, Simon. 2016. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. London: Kogan Page.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. Boston: Pearson.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. Boston: Pearson.
West, Douglas C., John B. Ford, and Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage. New York: Oxford University Press.
Seznam doporučené literatury
Huggins, Robert, and Hiro Izushi. 2011. Competition, Competitive Advantage, and Clusters: The Ideas of Michael Porter. Oxford: Oxford University Press.
Kingsnorth, Simon. 2016. Digital Marketing Strategy: An Integrated Approach to Online Marketing. London: Kogan Page.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2016. Principles of Marketing. Boston: Pearson.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. Boston: Pearson.
West, Douglas C., John B. Ford, and Essam Ibrahim. 2015. Strategic Marketing: Creating Competitive Advantage. New York: Oxford University Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: Have you been in contact with someone from the Škoda company and discussed with him/her your suggestions?
A: Yes, with Jakub Šichta (the student provides more details about the discussion and Skype interview). These changes will have to be communicated with VW group.
Q: Could you specify the BCG Matrix and the Ansoff Matrix for Škoda Karoq?
A: From the point of view of BCG Matrix, Karoq is a question mark.
Q: And the Ansoff matrix?
A: Diversification, creating a new product, extending the portfolio, trying to make revenues higher.
Q: The Czech Republic market?
A: Yes, the same market. New product, the same market.
Q: What changed from your original thesis?
A: (The student explains.) And also the financial services.
Q: How do financial services apply here? It can be applied for any company.
A: Yes, it can be applied.
Q: Anything else that is new in your thesis?
A: The company has green future program, green product, green factory.
Q: How does it apply to this product specifically? Is it for the whole company?