Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření podnikatelského záměru pro cukrárnu a prodejnu cukrovinek specializující se na výrobu a prodej cupcaků, makronek a doplňkového sortimentu - dortů. Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Jednou z nich je část teoretická, popisující podnik a podnikání v České republice v obecném pojetí a nahlíží také na teoretický výklad podnikatelského záměru. V části praktické je pak sestaven specifický podnikatelský záměr pro společnost The Cupcake Factory. Tento plán se skládá ze základního popisu společnosti, marketingového plánu, operačního plánu, finanční analýzy a analýzy risků. Cílem práce je vytvořit reálný podnikatelský záměr pro cukrárnu na základě vytvořených analýz.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis was to create a business plan for a specialized confectioner's and a sweetshop baking and selling cupcakes, macarons and also additional assortment, such as cakes. This bachelor's thesis is divided into two parts. One of these parts is the theoretical part, characterizing a business and entrepreneurship in the Czech Republic in a general point of view, in addition with the theoretical conception of a business plan. The analytical part is made up of the specific business plan for the company The Cupcake Factory. This plan is composed of the basic description of the company, marketing plan, operational plan, financial analysis and the risk analysis. The aim of this thesis was to create a real business planfor the confectioner's an the sweetshop on the base of accomplished analyses.
Cílem této bakalářské práce bylo vytvoření podnikatelského záměru pro cukrárnu a prodejnu cukrovinek specializující se na výrobu a prodej cupcaků, makronek a doplňkového sortimentu - dortů. Tato bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. Jednou z nich je část teoretická, popisující podnik a podnikání v České republice v obecném pojetí a nahlíží také na teoretický výklad podnikatelského záměru. V části praktické je pak sestaven specifický podnikatelský záměr pro společnost The Cupcake Factory. Tento plán se skládá ze základního popisu společnosti, marketingového plánu, operačního plánu, finanční analýzy a analýzy risků. Cílem práce je vytvořit reálný podnikatelský záměr pro cukrárnu na základě vytvořených analýz.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor's thesis was to create a business plan for a specialized confectioner's and a sweetshop baking and selling cupcakes, macarons and also additional assortment, such as cakes. This bachelor's thesis is divided into two parts. One of these parts is the theoretical part, characterizing a business and entrepreneurship in the Czech Republic in a general point of view, in addition with the theoretical conception of a business plan. The analytical part is made up of the specific business plan for the company The Cupcake Factory. This plan is composed of the basic description of the company, marketing plan, operational plan, financial analysis and the risk analysis. The aim of this thesis was to create a real business planfor the confectioner's an the sweetshop on the base of accomplished analyses.
Zpracování literární rešerše zaměřené na založení podniku a tvorbu podnikatelského plánu
Provedení analýzy podnikatelského prostředí a relevantního trhu
Tvorba konkrétního podnikatelského plánu pro založení společnosti
Definice omezení předloženého plánu a zhodnocení rizika při jeho aplikaci
Zhodnocení projektu a formulace závěru práce
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše zaměřené na založení podniku a tvorbu podnikatelského plánu
Provedení analýzy podnikatelského prostředí a relevantního trhu
Tvorba konkrétního podnikatelského plánu pro založení společnosti
Definice omezení předloženého plánu a zhodnocení rizika při jeho aplikaci
Zhodnocení projektu a formulace závěru práce
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America's Best-Selling Business Plan Guide! 6th ed. Palo Alto: PlanningShop.
Finch, Brian. 2010. How to Write a Business Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
McKeever, Mike P. 2016. How to Write a Business Plan. Berkeley: Nolo.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání. Prague: Grada.
Synek, Miloslav, and Eva Kislingerová. 2010. Podniková ekonomika. Prague: C. H. Beck.
Seznam doporučené literatury
Abrams, Rhonda. 2014. Successful Business Plan Secrets & Strategies: America's Best-Selling Business Plan Guide! 6th ed. Palo Alto: PlanningShop.
Finch, Brian. 2010. How to Write a Business Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
McKeever, Mike P. 2016. How to Write a Business Plan. Berkeley: Nolo.
Srpová, Jitka, and Václav Řehoř. 2010. Základy podnikání. Prague: Grada.
Synek, Miloslav, and Eva Kislingerová. 2010. Podniková ekonomika. Prague: C. H. Beck.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Q: In chapter 7.1 you mentioned these objectives of your company: ''to build a loyalty from customers'' and ''to strengthen the relationships between the company and their customers''. How do you plan to monitor and measure the fulfilment of these objectives?
A: I think appropriate would be to create a questionnaire, for example on the company's Facebook page or a Survivo.cz, also to implement loyalty cards to get the loyalty of the customers.
Q: Why Candy shop Zlín ended this production of similar products as you are going to produce? Is there really demand for products of this kind??
A: I did research and found out that they still produce the products but customers need to order them.
Q: Do you know why? Did you ask anyone if the price is good or if the cupcake is delicious? Did you ask if it is more profitable to sell the tools to produce cupcakes?
A: Yes, it is.
Q: You know this?
A: No answer.
Q: How will you secure payment for orders?
A: If the customers order it through the Internet, eshop, it means that the money will be sent through portal like Damejidlo.cz and when the customer will come to the sweetshop, he will firstly pay and then order the products.
Q: How many cupcakes will you need to produce to cover the costs?