Bakalářská práce je zaměřena na téma výživy dětí předškolního věku. Práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky zdravé výživy dětí předškolního věku a do souvislostí, které se k tematice vztahují. Teoretická část vymezuje terminologické pojmy a kontexty výživy dětí předškolního věku. Empirickou část tvoří výzkum, který byl realizován prostřednictvím interview s osmi učitelkami mateřských škol. Jeho cílem bylo zjistit a popsat znalosti a názory učitelek mateřských škol na zdravou výživu dětí předškolního věku. V závěru práce pak předkládám shrnutí výsledků mého výzkumu a doporučení pro praxi učitele.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of pre-school children´s nutrition. Thesis has a theoretical - empirical character. The aim of this thesis is to introduce into the topic of healthy nutrition of preschool children and its related contexts. The theoretical part of this thesis defines terminological concepts and contexts of nutrition of preschool children. The empirical part consists of research, which was realized through an interview with eight kindergarten teachers. It´s aim was to identify and describe the knowledge and opinions of kindergarten teachers on the healthy nutrition of preschool children. At the end of the thesis I present the summary of findings and results of my research and also recommendation for the teacher´s practise.
Bakalářská práce je zaměřena na téma výživy dětí předškolního věku. Práce má teoreticko - empirický charakter. Cílem této bakalářské práce je uvedení do problematiky zdravé výživy dětí předškolního věku a do souvislostí, které se k tematice vztahují. Teoretická část vymezuje terminologické pojmy a kontexty výživy dětí předškolního věku. Empirickou část tvoří výzkum, který byl realizován prostřednictvím interview s osmi učitelkami mateřských škol. Jeho cílem bylo zjistit a popsat znalosti a názory učitelek mateřských škol na zdravou výživu dětí předškolního věku. V závěru práce pak předkládám shrnutí výsledků mého výzkumu a doporučení pro praxi učitele.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of pre-school children´s nutrition. Thesis has a theoretical - empirical character. The aim of this thesis is to introduce into the topic of healthy nutrition of preschool children and its related contexts. The theoretical part of this thesis defines terminological concepts and contexts of nutrition of preschool children. The empirical part consists of research, which was realized through an interview with eight kindergarten teachers. It´s aim was to identify and describe the knowledge and opinions of kindergarten teachers on the healthy nutrition of preschool children. At the end of the thesis I present the summary of findings and results of my research and also recommendation for the teacher´s practise.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o zdravé výživě dětí předškolního věku.
Vymezení terminologie a teoretických východisek o zdravém vývoji dítěte předškolního věku.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o zdravé výživě dětí předškolního věku.
Vymezení terminologie a teoretických východisek o zdravém vývoji dítěte předškolního věku.
Realizace kvalitativně orientovaného výzkumu prostřednictvím rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Foršt, J. (2008). Bio & dítě: bio i nebio zdravá výživa. Praha: IFP Publishing & Engineering.
Fořt, P. (2008). Aby dětem chutnalo: Současná výživa pro kojence, batolata a děti předškolního věku. Praha: Ikar.
Fraňková, S., & Dvořáková-Janů, V. (2003). Psychologie výživy a sociální aspekty jídla. Praha: Karolinum.
Fraňková, S., Pařízková, J., & Malichová, E. (2013). Jídlo v životě dítěte a adolescenta: teorie, výzkum, praxe. Praha: Karolinum.
Kast-Zahn, A., & Morgenroth, H. (2008). Aby děti správně jedly. Brno: Computer Press.
Šimik, O. (2013). Výchova předškolního dítěte ke zdravému způsobu života. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta.
Seznam doporučené literatury
Foršt, J. (2008). Bio & dítě: bio i nebio zdravá výživa. Praha: IFP Publishing & Engineering.
Fořt, P. (2008). Aby dětem chutnalo: Současná výživa pro kojence, batolata a děti předškolního věku. Praha: Ikar.
Fraňková, S., & Dvořáková-Janů, V. (2003). Psychologie výživy a sociální aspekty jídla. Praha: Karolinum.
Fraňková, S., Pařízková, J., & Malichová, E. (2013). Jídlo v životě dítěte a adolescenta: teorie, výzkum, praxe. Praha: Karolinum.
Kast-Zahn, A., & Morgenroth, H. (2008). Aby děti správně jedly. Brno: Computer Press.
Šimik, O. (2013). Výchova předškolního dítěte ke zdravému způsobu života. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci samostatně a zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Prezentovala výzkumná zjištění. Vedoucí práce vyzdvihla teoretickou část prezentované práce. Oponent práce se zaměřuje na jednotlivé části výzkumu. Doc. Wiegerová se dotazovala k závěrům, které studentka prezentovala. Studentka dokázala adekvátně odpovědět na otázky komise.