- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Ženské postavy ve filmech Jamese Camerona
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., střihová skladba.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Female Characters in James Cameron's Films 2. Practical Part: Audiosvisual Works or Thematical Set of Audiovisual Works, Minimal Lenght 10 Mins, Editing.
Bakalářská práce analyzuje a popisuje práci Jamese Camerona z konkretizací na ženské po-stavy v jeho filmech. Cílem této práce je analýza jednotlivých postav ve vybraných filmo-vých dílech jak v žánru sci-fi, do kterého spadají filmy jako je Terminátor, Vetřelci, Termi-nátor 2: Den zúčtování, Propast, Avatar a taky Titanic, který se žánrově řadí k romantic-kému dramatu. Důraz je kladen na vývoj postav a na jejich společné znaky.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis analyzes and describes the work of James Cameron from the concretization of female characters in his films. The aim of this work is to analyze individual characters in selected films in the genre of sci-fi, including films such as Terminator, Aliens, Terminator 2: Judgement Day, The Abyss, Avatar and also Titanic, which genrely belongs to the roman-tic drama. Emphasis is placed on character development and their common features.
Klíčová slova
James Cameron, ženské postavy, sci-fi, romantické drama, Hollywood, ana-lýza
Klíčová slova v angličtině
James Cameron, female characters, sci-fi, romantic drama, Hollywood, analysis
Rozsah průvodní práce
41 s. (54092)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce analyzuje a popisuje práci Jamese Camerona z konkretizací na ženské po-stavy v jeho filmech. Cílem této práce je analýza jednotlivých postav ve vybraných filmo-vých dílech jak v žánru sci-fi, do kterého spadají filmy jako je Terminátor, Vetřelci, Termi-nátor 2: Den zúčtování, Propast, Avatar a taky Titanic, který se žánrově řadí k romantic-kému dramatu. Důraz je kladen na vývoj postav a na jejich společné znaky.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis analyzes and describes the work of James Cameron from the concretization of female characters in his films. The aim of this work is to analyze individual characters in selected films in the genre of sci-fi, including films such as Terminator, Aliens, Terminator 2: Judgement Day, The Abyss, Avatar and also Titanic, which genrely belongs to the roman-tic drama. Emphasis is placed on character development and their common features.
Klíčová slova
James Cameron, ženské postavy, sci-fi, romantické drama, Hollywood, ana-lýza
Klíčová slova v angličtině
James Cameron, female characters, sci-fi, romantic drama, Hollywood, analysis
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
DUNHAM, Brent (ed.). James Cameron: interviews. Jackson: University Press of Mississippi, 2012. ISBN 9781617031335.
CLARKE, James. The cinema of James Cameron: bodies in heroic motion. New York: Wallflower Press, 2014. Directors' cuts. ISBN 0231169779.
BÉBAROVÁ, Jana. Obraz ženy ve filmech Noir Fritze Langa. Olomouc, 2008. Bakalářská práce.
FREEMAN, Hadley. My interview with James Cameron prompted outrage but is Wonder Woman worth the fuss? The Guardian [online]. 2017, , 1 [cit. 2017-10-30]. Dostupné z: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/02/interview-james-cameron-on-his-side-wonder-woman
FREEMAN, Hadley. James Cameron: 'Hollywood gets action women wrong'. The Guardian [online]. 2012, , 4 [cit. 2017-10-30]. Dostupné z: https://www.theguardian.com/film/2012/sep/13/james-cameron-hollywood-action-women-wrong
THOMPSON, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace. 1998, 10(1), 36.
Seznam doporučené literatury
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
DUNHAM, Brent (ed.). James Cameron: interviews. Jackson: University Press of Mississippi, 2012. ISBN 9781617031335.
CLARKE, James. The cinema of James Cameron: bodies in heroic motion. New York: Wallflower Press, 2014. Directors' cuts. ISBN 0231169779.
BÉBAROVÁ, Jana. Obraz ženy ve filmech Noir Fritze Langa. Olomouc, 2008. Bakalářská práce.
FREEMAN, Hadley. My interview with James Cameron prompted outrage but is Wonder Woman worth the fuss? The Guardian [online]. 2017, , 1 [cit. 2017-10-30]. Dostupné z: https://www.theguardian.com/commentisfree/2017/sep/02/interview-james-cameron-on-his-side-wonder-woman
FREEMAN, Hadley. James Cameron: 'Hollywood gets action women wrong'. The Guardian [online]. 2012, , 4 [cit. 2017-10-30]. Dostupné z: https://www.theguardian.com/film/2012/sep/13/james-cameron-hollywood-action-women-wrong
THOMPSON, Kristin. Neoformalistická filmová analýza: Jeden přístup, mnoho metod. Iluminace. 1998, 10(1), 36.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Po přivítání studenta na obhajobě bakalářské práce předsedou zkušební komise Doc. Nemeškalem a po představení průběhu obhajoby pokračuje student představením své teoretické bakalářské práce.
Vedoucí práce, Jana Bébarová, ve svém posudku oceňuje přístup a poctivost studenta k tématu. Posudek je čten nahlas před komisí a obsahuje otázky, na něž si student připravil odpovědi. Skrze rozvětvené odpovědi studenta se projevuje obsáhlost vhledu do problematiky.
Oponentem práce byla Irena Kocí, její oponentský posudek je přečten nahlas před komisí a na otázky student předkládá předem pečlivě vypracované odpovědi, jimiž svoje záměry dostatečně obhajuje.
Na výzvu předsedy komise SZZ Doc. Nemeškala se pokračuje v obhajobě praktické části práce.
Vedoucím praktické části bakalářské práce, filmu Enter Exit, byl Doc. Nemeškal. Po seznámení komise s posudkem vedoucího pokračuje obhajoba odpovídáním na otázky z posudku. I na ně je student pečlivě připraven a skrze odpovědi dokazuje promyšlenost svých tvůrčích postupů.
Oponentem práce byl Michal Dvořák, jehož obsáhlý a inspiratvní posudek je rovněž přečten nahlas před komisí. Student je dobře připraven, odpovědi má vypracovány a skrze ně opět dokazuje promyšlenost a obhajitelnost svých tvůrčích perspektiv a postupů.
Po vyčerpání času k obhajobě končí předseda komise obhajobu.