Předmětem pozornosti diplomové práce je problematika kulturní identity u studentů oboru Sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce se zaměřuje na kulturu, identitu a kulturní identitu, která obsahuje hodnoty, postoje a motivaci. Praktická část objasňuje úroveň kulturní identity studentů na základě dat získaných ze standardizovaného dotazníku HO-PO-MO. S jejich pomocí zjišťujeme hodnotové orientace, životní postoje a úroveň motivačních prostředků, souhrnně rozdíly v úrovni kulturní identity mezi skupinami studentů podle formy studia, ročníku studia a pohlaví.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issues of the cultural identity in students of the field Social Pedagogy at the Thomas Bata University in Zlin. The thesis focuses on culture, identity and cultural identity, which contains values, attitudes and motivation. The practical part of work clarifies the level of cultural identity of students on the basis of data collected from the standardized questionnaire HO-PO-MO. Through these questionnaires we find out value orientations, life attitudes and the level of motivational means, collectively the differences in the level of cultural identity among groups of students by form of study, year of study and gender.
Klíčová slova
identita, kultura, kulturní informace, mem, kulturní identita, hodnotová orientace, životní postoje, motivace
Klíčová slova v angličtině
identity, culture, cultural information, mem, cultural identity, value orientation, life attitudes, motivation
Rozsah průvodní práce
87 s. (125 542 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem pozornosti diplomové práce je problematika kulturní identity u studentů oboru Sociální pedagogika na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně. Práce se zaměřuje na kulturu, identitu a kulturní identitu, která obsahuje hodnoty, postoje a motivaci. Praktická část objasňuje úroveň kulturní identity studentů na základě dat získaných ze standardizovaného dotazníku HO-PO-MO. S jejich pomocí zjišťujeme hodnotové orientace, životní postoje a úroveň motivačních prostředků, souhrnně rozdíly v úrovni kulturní identity mezi skupinami studentů podle formy studia, ročníku studia a pohlaví.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issues of the cultural identity in students of the field Social Pedagogy at the Thomas Bata University in Zlin. The thesis focuses on culture, identity and cultural identity, which contains values, attitudes and motivation. The practical part of work clarifies the level of cultural identity of students on the basis of data collected from the standardized questionnaire HO-PO-MO. Through these questionnaires we find out value orientations, life attitudes and the level of motivational means, collectively the differences in the level of cultural identity among groups of students by form of study, year of study and gender.
Klíčová slova
identita, kultura, kulturní informace, mem, kulturní identita, hodnotová orientace, životní postoje, motivace
Klíčová slova v angličtině
identity, culture, cultural information, mem, cultural identity, value orientation, life attitudes, motivation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k osobní identitě, kulturní identitě a životním postojům.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se k osobní identitě, kulturní identitě a životním postojům.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Česká vize: hledání identity 21. století. Brno: Dialog centrum, 2009. ISBN 978-80-254-9835-4.
HORÁKOVÁ, Hana. Kultura jako všelék?: kritika soudobých přístupů. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012. ISBN 978-80-7419-103-9.
JAKOUBEK, Marek (eds.) Teorie etnicity: čítanka textů. Praha: Slon, 2016. ISBN 978-80-7419-185-5.
JENSEN, Lene Arnett et al. Globalization and cultural identity. In SCHWARTZ, Seth J. Handbook of identity. Theory and research. New York: Springer, 2011. ISBN 978-1-4419-7988-9.
SKARUPSKÁ, Helena. Kulturní identita jako součást výchovy k občanství u adolescentů. Sociální pedagogika, 2017. ISSN 1805-8825.
Seznam doporučené literatury
Česká vize: hledání identity 21. století. Brno: Dialog centrum, 2009. ISBN 978-80-254-9835-4.
HORÁKOVÁ, Hana. Kultura jako všelék?: kritika soudobých přístupů. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2012. ISBN 978-80-7419-103-9.
JAKOUBEK, Marek (eds.) Teorie etnicity: čítanka textů. Praha: Slon, 2016. ISBN 978-80-7419-185-5.
JENSEN, Lene Arnett et al. Globalization and cultural identity. In SCHWARTZ, Seth J. Handbook of identity. Theory and research. New York: Springer, 2011. ISBN 978-1-4419-7988-9.
SKARUPSKÁ, Helena. Kulturní identita jako součást výchovy k občanství u adolescentů. Sociální pedagogika, 2017. ISSN 1805-8825.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka vymezila cíle diplomové práce, následně stručně popsala teoretická východiska a podrobněji prezentovala praktickou část práce. Studentka uvedla výzkumné cíle, výzkumné otázky, metodu sběru dat a výzkumný soubor. Stěžejní část prezentace byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Následně studentka odpovídala na otázky z posudků. Studentka byla k obhajobě připravená a dokázala reagovat na otázky členů komise (spojení hodnotové orientace s kulturní identitou).