Přeprava nebezpečných věcí za poslední dva roky dosahuje rekordních objemů. Tato pro- blematika je ožehavá a důležitá pro přepravce, dopravce, stát a celou Evropskou Unii. Práce má poukázat na platné a navrhované změny v této oblasti. A urychlit pohotové reakce na změny z národních požadavků do praxe.
Anotace v angličtině
Transportation of dangerous goods in the last 2 years. This issue is a matter of urgency for carriers, the state, and the European Union. Work should be implemented based on current legislation. And speeding up prompt responses to changes in national requirements into practice.
Klíčová slova
nebezpečné věci, přepravce, dopravce
Klíčová slova v angličtině
dangerous of goods, transporter, carrier
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Přeprava nebezpečných věcí za poslední dva roky dosahuje rekordních objemů. Tato pro- blematika je ožehavá a důležitá pro přepravce, dopravce, stát a celou Evropskou Unii. Práce má poukázat na platné a navrhované změny v této oblasti. A urychlit pohotové reakce na změny z národních požadavků do praxe.
Anotace v angličtině
Transportation of dangerous goods in the last 2 years. This issue is a matter of urgency for carriers, the state, and the European Union. Work should be implemented based on current legislation. And speeding up prompt responses to changes in national requirements into practice.
Klíčová slova
nebezpečné věci, přepravce, dopravce
Klíčová slova v angličtině
dangerous of goods, transporter, carrier
Zásady pro vypracování
Definujte legislativní rámec.
Specifikujte požadavky na přepravu nebezpečných látek pro dopravce a přepravce.
Aplikujte metody z pohledu dopravce.
Aplikujte metody z pohledu přepravce.
Zásady pro vypracování
Definujte legislativní rámec.
Specifikujte požadavky na přepravu nebezpečných látek pro dopravce a přepravce.
Aplikujte metody z pohledu dopravce.
Aplikujte metody z pohledu přepravce.
Seznam doporučené literatury
[1] Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 20/2017 Sb. m. s. o přijetí změn Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí (RID), který je přípojkem C k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě (COTIF). Dostupné také z: https://www.epravo.cz/_dataPublic/sbirky/2017m/sb0011-2017m.pdf. \vsp{1,5mm}
[2] MÁLEK, Zdeněk a Miroslav TOMEK. Logistika přeprav nebezpečných věcí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 163 s. ISBN 978-80-7454-131-5. \vsp{1,5mm}
[3] Sdělení OTIF (platné od 1.1.2019): Texty přijaté z 55. zasedání Výboru odborníků RID (30. května 2018). In: . Bern. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] Sdělení Ministerstva zahraničních věcí č. 20/2017 Sb. m. s. o přijetí změn Řádu pro mezinárodní železniční přepravu nebezpečných věcí (RID), který je přípojkem C k Úmluvě o mezinárodní železniční přepravě (COTIF). Dostupné také z: https://www.epravo.cz/_dataPublic/sbirky/2017m/sb0011-2017m.pdf. \vsp{1,5mm}
[2] MÁLEK, Zdeněk a Miroslav TOMEK. Logistika přeprav nebezpečných věcí. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2011, 163 s. ISBN 978-80-7454-131-5. \vsp{1,5mm}
[3] Sdělení OTIF (platné od 1.1.2019): Texty přijaté z 55. zasedání Výboru odborníků RID (30. května 2018). In: . Bern. \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
ne
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Pavel Viskup, Ph.D. Oponent práce: Ing. Martin Šustr. V práci píšete, že přeprava nebezpečných věcí dosahuje ''rekordních objemů zejména za poslední dva roky'', víte proč se tak zvýšil objem přepravovaného nebezpečného zboží a víte přibližně jak byl velký nárůst? Zodpovězeno zcela. Proč je kapitola 5 zařazena v praktické části, když jsou v ní řešeny
legislativní změny RID? RID je zařazeno celé v Teoretické části? Zodpovězeno zcela. Firma XYZ, a. s. je fiktivní firmou? Nebo jedná se o utajenou firmu? Stejně tak XYZ, s. r. o.? V rejstříku firem jsem bohužel žádnou takovou nenašel. Můžete napsat její kontaktní údaje nebo říct, zda je utajená? Pokud se jedná o fiktivní firmu, kdo Vám poskytl dat o přepravách nebezpečných věcí za rok 2016? Zodpovězeno zcela. V práci píšete o problémech při převzetí cisterny, kde hodnotíte možnost znečištění Vámi přepravované kyseliny octové jinou komoditou. Víte, že SPP mnoha železničních dopravců (např. společnosti ČD Cargo nebo AWT) této eventualitě se snaží předcházet? Víte jak? Zodpovězeno zcela. Ing. Barbora Schüllerová, Ph.D. Analýzu FMEA jste sestavil sám nebo v týmu? Zodpovězeno zcela. Ing. Robert Pekaj. Proč jste v práci uváděl i neplatné vyhlášky? Zodpovězeno zcela. Prof. Ing. František Božek, CSc. Definujte nejistoty Vaší analýzy. Zodpovězeno zcela.