Diplomová práce se zabývá problematikou školního klimatu a především klimatu školní třídy. Cílem této práce je zjistit klima školní třídy pohledem žáka. V teoretické části vymezujeme pojmy klima školy, klima školní třídy, sociální prostředí, atmosféra a další faktory ovlivňující školní klima. V praktické části se věnujeme zkoumání klimatu školních tříd konkrétní malotřídní školy. Pro zajímavost jsme provedli srovnání s okolními malotřídními a běžnými školami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of the school climate and especially the climate of the school class.The aim of the thesis is to determine the class school climate from students point of view. The terms as the climate of the school and the school class, the social environmeent, the atmosphere and other factors affecting the climate are defined in the theoretical part. In the practical part we focus on the research of the school climate at the particular small school. For the sake of comparison several small and standard schools in the region were also researched.
Klíčová slova
klima školy, klima školní třídy, žák, pedagog, metody výuky, rodič, malotřídní škola
Klíčová slova v angličtině
climate of school, climate of school class, student, teacher, method of teaching, parent, small school
Rozsah průvodní práce
92 s. (18 888 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou školního klimatu a především klimatu školní třídy. Cílem této práce je zjistit klima školní třídy pohledem žáka. V teoretické části vymezujeme pojmy klima školy, klima školní třídy, sociální prostředí, atmosféra a další faktory ovlivňující školní klima. V praktické části se věnujeme zkoumání klimatu školních tříd konkrétní malotřídní školy. Pro zajímavost jsme provedli srovnání s okolními malotřídními a běžnými školami.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of the school climate and especially the climate of the school class.The aim of the thesis is to determine the class school climate from students point of view. The terms as the climate of the school and the school class, the social environmeent, the atmosphere and other factors affecting the climate are defined in the theoretical part. In the practical part we focus on the research of the school climate at the particular small school. For the sake of comparison several small and standard schools in the region were also researched.
Klíčová slova
klima školy, klima školní třídy, žák, pedagog, metody výuky, rodič, malotřídní škola
Klíčová slova v angličtině
climate of school, climate of school class, student, teacher, method of teaching, parent, small school
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti školy, žáka, učitele a školního klimatu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti školy, žáka, učitele a školního klimatu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISNB 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KAŠPÁRKOVÁ, Jana. Výzkumný nástroj pro evaluaci školního klimatu: konstrukce a aplikace v praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1852-0.
PETLÁK, Erich. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Iris, 2006. ISBN 80-89018-97-1.
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Třídní a školní klima. Praha: Grada, 2010. ISNB 978-80-247-2742-4.
GRECMANOVÁ, Helena. Klima školy. Olomouc: Hanex, 2008. ISBN 978-80-7409-010-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
KAŠPÁRKOVÁ, Jana. Výzkumný nástroj pro evaluaci školního klimatu: konstrukce a aplikace v praxi. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1852-0.
PETLÁK, Erich. Klíma školy a klíma triedy. Bratislava: Iris, 2006. ISBN 80-89018-97-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně vymezila teoretická východiska, popsala klima školy a klima třídy. Následně se zaměřila na prkatickou část práce, kde se věnovala výzkumnému problému, výzkumným cílům a výzkumným otázkám. Studentka popsala výzkumnou strategii, výzkumný nástroj, apod. Stěžejní část byla tvořena prezentací výsledků výzkumného šetření. Následně zodpověděla otázky z posudků a otázky členů komise (členové se doptávali na výsledky a jejich prezentaci, popis vybrané základní školy).