Předkládaná diplomová práce se zabývá svobodou a autoritou ve výchově ve volném čase. Teoretická část vymezuje základní pojmy tématu jako je svoboda, autorita, výchova ve volném čase, ale také volný čas samotný a pedagog a pedagogika volného času. Tato práce chce poukázat na důležitost poskytované svobody ve volném čase. Výzkum prezentovaný v praktické části je zaměřen na pedagogy volného času, lektory a trenéry zájmových útvarů. Cílem práce bylo zjistit poskytovanou míru svobody a autority v zájmových útvarech. Výzkum jsme zvolili kvantitativní s dotazníkovým šetřením, jak pro pedagogy volného času, lektory a trenéry samotné, tak také pro žáky a mládež navštěvující organizovaný zájmový útvar. Data jsme analyzovali pomocí testu nezávislosti - chí kvadrátu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of freedom and authority in educaution in the leisure time. The theoretical part of this diploma thesis delimites basic terms as a freedom, authority, education in leisure time and leisure time as well and also an educator and pedagogy of leisure time. This thesis would like to demonstrate importance of freedom in the leisure time. The research presented in the practical part of this diploma thesis is focused on the educators, instructors and coaches of leisure time. An aim of this diploma thesis was to find out provided the rate of freedom and authority of leisure time. The research we have chosen was quantity method with using questionnaires for educators, instructors, coaches and also for children and youngsters who are visitting organized hobbies. We have analysed the data by test of indenpendence - chi quadrat.
Klíčová slova
svoboda, autorita, výchova, volný čas a pedagog volného času
Klíčová slova v angličtině
freedom, authority, education, leisure time and educator of leisure time
Rozsah průvodní práce
98 s. (112 500 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná diplomová práce se zabývá svobodou a autoritou ve výchově ve volném čase. Teoretická část vymezuje základní pojmy tématu jako je svoboda, autorita, výchova ve volném čase, ale také volný čas samotný a pedagog a pedagogika volného času. Tato práce chce poukázat na důležitost poskytované svobody ve volném čase. Výzkum prezentovaný v praktické části je zaměřen na pedagogy volného času, lektory a trenéry zájmových útvarů. Cílem práce bylo zjistit poskytovanou míru svobody a autority v zájmových útvarech. Výzkum jsme zvolili kvantitativní s dotazníkovým šetřením, jak pro pedagogy volného času, lektory a trenéry samotné, tak také pro žáky a mládež navštěvující organizovaný zájmový útvar. Data jsme analyzovali pomocí testu nezávislosti - chí kvadrátu.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of freedom and authority in educaution in the leisure time. The theoretical part of this diploma thesis delimites basic terms as a freedom, authority, education in leisure time and leisure time as well and also an educator and pedagogy of leisure time. This thesis would like to demonstrate importance of freedom in the leisure time. The research presented in the practical part of this diploma thesis is focused on the educators, instructors and coaches of leisure time. An aim of this diploma thesis was to find out provided the rate of freedom and authority of leisure time. The research we have chosen was quantity method with using questionnaires for educators, instructors, coaches and also for children and youngsters who are visitting organized hobbies. We have analysed the data by test of indenpendence - chi quadrat.
Klíčová slova
svoboda, autorita, výchova, volný čas a pedagog volného času
Klíčová slova v angličtině
freedom, authority, education, leisure time and educator of leisure time
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času, problematiky svobody a autority ve výchově a vlivu osobnosti pedagoga na trávení volného času.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času, problematiky svobody a autority ve výchově a vlivu osobnosti pedagoga na trávení volného času.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, JAN. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV-nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-15-3.
HUBATKA, MILOSLAV. Úspěšní vychovávají své děti jinak. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0551-5.
VALIŠOVÁ, ALENA. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2282-5.
KNOTOVÁ, DANA. Pedagogická dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978 - 80- 7315-223-9.
JANIŠ, KAMIL. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, JAN. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV-nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-15-3.
HUBATKA, MILOSLAV. Úspěšní vychovávají své děti jinak. Brno: Edika, 2014. ISBN 978-80-266-0551-5.
VALIŠOVÁ, ALENA. Jak získat, udržet a neztrácet autoritu. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2282-5.
KNOTOVÁ, DANA. Pedagogická dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 978 - 80- 7315-223-9.
JANIŠ, KAMIL. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu, dále se zaměřila na vymezení teoretických východisek a dále se věnovala praktické části práce. Studentka uvedla typ výzkumu, metodu sběru dat (dotazník), výzkumné cíle, výzkumné otázky, apod. Studentka popsala výzkumný soubor. Dále se již zaměřila na prezentaci závěrů a výsledků výzkumného šetření. Studentka uvedla formulované hypotézy a způsob jejich ověření. Studentka zodpověděla otázky z posudků a otázky členů komise (komise ocenila volbu tématu, snahu ověřit hypotézy, připomínky směřovaly k dotazníku a zjišťování míry autority).