Bakalářská práce se zabývá problematikou důvody preference tradičního nebo alternativního vzdělávání pohledem rodičů dětí. Teoretická část bakalářské práce se zabývá teoretickými východisky v oblasti výchovy, vzdělávání, charakterizuje alternativní a tradiční vzdělávání, dále pak inovací ve vzdělávání a srovnání tradičních a alternativních škol. Empirická část je zaměřena na zjišťování důvodů, proč rodiče volí pro své děti daný typ vzdělávání. Data byly zjišťovány prostřednictvím elektronického dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the reasons of preference of traditional or alternative education by the view of parents of children. The theoretical part of my bachelor thesis deals with theoretical starting points in the field of education, education, characterizes alternative and traditional education, then innovations in education and comparison of traditional and alternative schools. The empirical part focuses on the reasons why parents choose the type of education for their children. Data were collected through an electronic questionnaire.
Klíčová slova
výchova, vzdělávání, tradiční vzdělávání, inovace, alternativní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
education, alternative education, traditional education, innovation
Rozsah průvodní práce
56 s. (47 221 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou důvody preference tradičního nebo alternativního vzdělávání pohledem rodičů dětí. Teoretická část bakalářské práce se zabývá teoretickými východisky v oblasti výchovy, vzdělávání, charakterizuje alternativní a tradiční vzdělávání, dále pak inovací ve vzdělávání a srovnání tradičních a alternativních škol. Empirická část je zaměřena na zjišťování důvodů, proč rodiče volí pro své děti daný typ vzdělávání. Data byly zjišťovány prostřednictvím elektronického dotazníku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the reasons of preference of traditional or alternative education by the view of parents of children. The theoretical part of my bachelor thesis deals with theoretical starting points in the field of education, education, characterizes alternative and traditional education, then innovations in education and comparison of traditional and alternative schools. The empirical part focuses on the reasons why parents choose the type of education for their children. Data were collected through an electronic questionnaire.
Klíčová slova
výchova, vzdělávání, tradiční vzdělávání, inovace, alternativní vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
education, alternative education, traditional education, innovation
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti tradičního vzdělávání a současných alternativních pedagogických směrů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti tradičního vzdělávání a současných alternativních pedagogických směrů.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma: předškolní léta. Vydání druhé. Přeložila Eva ZAHRADNÍČKOVÁ. Praha: Euromedia, 2018. ISBN 978-80-7549-626-3.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte. Vydání druhé, v Portále první, revidované. Přeložila Vladimíra HENELOVÁ. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-5326-3.
HAINSTOCK, Elizabeth G. Metoda Montessori a jak ji učit doma: předškolní léta. Vydání druhé. Přeložila Eva ZAHRADNÍČKOVÁ. Praha: Euromedia, 2018. ISBN 978-80-7549-626-3.
HELUS, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí: obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2009. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 978-80-7367-628-5.
MONTESSORI, Maria. Objevování dítěte. Vydání druhé, v Portále první, revidované. Přeložila Vladimíra HENELOVÁ. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1234-8.
PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7178-999-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce vymezila teoretická a metodologická východiska své práce. Podrobněji prezentovala svá výzkumná zjištění pomocí grafů. Studentka nedokázala odpovědět na otázku ohledně průměrné výše školého v prostředí alternativních škol.