- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Vedení pozornosti diváka pomocí ostrosti v dialozích
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part: Leading a Viewer's Attention Using Focus Pulling in Dialogues 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 10 Mins, camera.
Název dle studenta
Vedení pozornosti diváka pomocí ostrosti v dialozích
Název dle studenta v angličtině
Leading a Viewer's Attention Using Focus Pulling in Dialogues
Tato bakalářská práce se zabývá principy, které jsou klíčové pro vedení pozornosti diváka
v rámci dialogů pomocí ostrosti. Především je zkoumaná vlastnost ostrosti jako výrazového
prvku, s nímž se pracuje na základě dramaturgie podle literární předlohy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on principles, that are key for leading a viewer's attention during
dialogues by using focus pulling. Emphasis is placed on the importance of using focus, as
one of expressive elements, based on the dramaturgy that refers to a literary script.
focus, dialogues, Director of Photography, expressive elements, dramaturgy of
scene
Rozsah průvodní práce
42 stan
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá principy, které jsou klíčové pro vedení pozornosti diváka
v rámci dialogů pomocí ostrosti. Především je zkoumaná vlastnost ostrosti jako výrazového
prvku, s nímž se pracuje na základě dramaturgie podle literární předlohy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on principles, that are key for leading a viewer's attention during
dialogues by using focus pulling. Emphasis is placed on the importance of using focus, as
one of expressive elements, based on the dramaturgy that refers to a literary script.
focus, dialogues, Director of Photography, expressive elements, dramaturgy of
scene
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
-BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 9788073312176.
-BROWN, Blain. Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors. Routledge, 2016. ISBN 9781138940925
-EIGL, Jan, BLUMOVÁ, Věra. Optické základy obrazové techniky. Praha. AMU, 1993
Seznam doporučené literatury
-BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 9788073312176.
-BROWN, Blain. Cinematography: Theory and Practice: Image Making for Cinematographers and Directors. Routledge, 2016. ISBN 9781138940925
-EIGL, Jan, BLUMOVÁ, Věra. Optické základy obrazové techniky. Praha. AMU, 1993
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje v 10:10 obhajobu bakalářské práce studenta. Seznamuje studenta s podobou obhajoby absolventských kvalifikačních prací. Student rekapituluje svoje postupy v teoretické bakalářské práci, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků; začíná se čtením posudku vedoucího teoretické bakalářské práce, MgA. Liebenbergera, PhD. Vedoucí práce navrhuje hodnocení B velmi dobře. Student odpovídá na otázky v posudku položené. Odpovědi má připraveny a student tak obhajuje svoje postupy a volby metod a postupů.
Pokračuje se čtením posudku oponenta teoretické bakalářské práce, Doc. Štefana Komorného, jeho návrh hodnocení je A. Student odpovídá na otázky oponenta, na něž je předem připraven. Rozvíjí se diskuse komise se studentem na téma jeho bakalářské práce, student svoje východiska přesvědčivě obhajuje.
Přesedkyně komise Doc. Janíková v 10:30 přenáší pozornost k praktické části, bakalářskému filmu Odpolední představení. Student představuje svá východiska v přístupu ke snímání hlavních postav příběhu, explikuje své záměry a volby výrazových prostředků obrazového ztvárnění (barevnost, komponování). Následuje čtení posudku vedoucího praktické bakalářské práce, filmu Odpolední představení, MgA. Liebenbergera, PhD. Návrh hodnocení vedoucího praktické práce je A.
Pokračuje se čtením posudku oponenta práce Doc. Štefana Komorného, který navrhuje hodnocení A. Student odpovídá na otázky oponenta bez zaváhání, je na ně dobře připraven.
Vzhledem k vyčerpání času obhajoby končí předsedkyně komise Doc. Janíková v 10:55 tuto část SZZ.