- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část: Případová studie: Uplatnění filmového jazyka a role kameramana v počítačových hrách
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tématický soubor audiovizuálních děl, minimálně 10 min., kamera.
Hlavní téma v angličtině
1. Theorethical Part: Case Study: Movie Language and Role of the Cinematographer in Video Game Design. 2. Practical Part: Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Lenght at Least 10 Mins., Cinematohgraphy.
Název dle studenta
Případová studie: Uplatnění filmového jazyka a role kameramana v počítačových hrách
Název dle studenta v angličtině
Case Study: Movie Language and Role of the Cinematographer in Video Game Design
Bakalářská práce se věnuje filmovému jazyku a počítačovým hrám, především se zaměřuje na práci kameramana a jeho roli v počítačových hrách v porovnání s filmem, v čem jsou si podobní a odlišní. Jejím cílem je prakticky analyzovat technologie v počítačových hrách převzaté z filmu. Také zobrazuje vývoj a možnou budoucnost práce kameramanů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focuses on movie language and video games, but mostly it is focused on work of cinematographer and his role in video games compared to the film, in which they are similar and different. Its aim is to analyze the technology in video games taken from movies. It also shows the development and possible future of cinematographer's work.
Klíčová slova
kameraman, počítačové hry, technologie, filmový jazyk, role kameramana, budoucnost filmu
Klíčová slova v angličtině
Director of Photography, video games, technology, movie language, role of the cinematog-rapher, future of the movie
Rozsah průvodní práce
34 s. (43 164 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje filmovému jazyku a počítačovým hrám, především se zaměřuje na práci kameramana a jeho roli v počítačových hrách v porovnání s filmem, v čem jsou si podobní a odlišní. Jejím cílem je prakticky analyzovat technologie v počítačových hrách převzaté z filmu. Také zobrazuje vývoj a možnou budoucnost práce kameramanů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focuses on movie language and video games, but mostly it is focused on work of cinematographer and his role in video games compared to the film, in which they are similar and different. Its aim is to analyze the technology in video games taken from movies. It also shows the development and possible future of cinematographer's work.
Klíčová slova
kameraman, počítačové hry, technologie, filmový jazyk, role kameramana, budoucnost filmu
Klíčová slova v angličtině
Director of Photography, video games, technology, movie language, role of the cinematog-rapher, future of the movie
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 15 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část:
Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN isbn978-80-7331-421-7.
BROWN, Blain. Motion picture and video lighting. 2nd ed., New ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2008. ISBN 9780240807638.
BROWN, Blain. Cinematography: theory and practice : imagemaking for cinematographers and directors. 2nd ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2012. ISBN 0240812093.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Seznam doporučené literatury
BENDOVÁ, Helena. Umění počítačových her. Praha: NAMU, 2016. ISBN isbn978-80-7331-421-7.
BROWN, Blain. Motion picture and video lighting. 2nd ed., New ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2008. ISBN 9780240807638.
BROWN, Blain. Cinematography: theory and practice : imagemaking for cinematographers and directors. 2nd ed. Boston: Elsevier/Focal Press, c2012. ISBN 0240812093.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. V Praze: Nakladatelství Akademie múzických umění, 2011. ISBN 978-80-7331-217-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise SZZ Doc. Janíková zahajuje ve 12:11 obhajobu bakalářské práce studenta. Vysvětluje mu, jak bude obhajoba probíhat - nejprve proběhne obhajoba teoretické práce, poté praktické.
Student rekapituluje svoje postupy v teoretické bakalářské práci, seznamuje komisi s metodami a metodologií v práci využitých. Předsedkyně Doc. Janíková přistupuje ke čtení posudků; jako první je čten posudek vedoucího teoretické absolventské práce MgA. Liebenbergera, PhD. Vedoucí navrhuje hodnocení B. Student odpovídá na otázky vedoucího připravenými a promyšlenými odpověďmi. Komise diskutuje o umělecké kvalitě cut-scén PC her. Je zmiňována míra imerze, spoluautorství "uživatele", tedy spolutvůrce. Student svými reakcemi demonstruje svou velmi dobrou orientaci ve světě videoher.
Obhajoba pokračuje čtením posudku oponenta teoretické bakalářské práce prof. Labíka. Oponent navrhuje hodnocení A. Student reaguje na otázku oponenta připravenou odpovědí a prokazuje obeznámenost a solidní znalost tvůrčích možností kameramana ve videohrách.
Předsedkyně komise Doc. Janíková ve 12:37 přesouvá pozornost k praktické části absolventské práce, a to filmu Čert a Káča.
Student nejprve představuje svá umělecká a tvůrčí východiska, která v bakalářském filmu uplatnil. Následuje čtení posudku vedoucího praktické absolventské práce MgA. Martina Štěpánka. Vedoucí navrhuje hodnocení C. Student odpovídá na položenou otázku, týkající se zdůvodnění volby "snímačské" koncepce.
Pokračuje se čtením oponenta praktické absolventské práce MgA. Liebenbergera, PhD. Oponent navrhuje hodnocení C. Předsedkyně komise dává prostor studentovi, aby na posudek zareagoval. Student rekapituluje svoji spolupráci s různými kolegy studenty režie a hledá "umělečtější" příležitosti sebevyjádření coby kameramana.
Protože čas vymezený pro obhajobu byl vyčerpán, končí předsedkyně komise Doc. Janíková ve 12:50 tuto část SZZ.