- All mandatory fields for this Thesis are filled in.
Main topic
1. Teoretická část: Koncepty práce s publikem jako součást distribuční strategie krátkometrážních studentských filmů
2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min.,produkce.
Main topic in English
1. The theoretical part: The Concepts of Audience Development as a Part of the Short Srudent Film's Distribution Strategy
2. Practical Part: Audiovisual work or thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 10 Mins, Production.
Title according to student
Koncepty práce s publikem jako součást distribuční strategie krátkometrážních studentských filmů
English title as given by the student
The Concepts of Audience Development as a Part of the Short Srudent Film's Distribution Strategy
Tato bakalářská práce se zabývá tématem tvorby distribuční strategie krátkometrážních studentských filmů s implementací nových konceptů práce s publikem. První část práce vysvětluje základní pojmy z oblasti krátkometrážních studentských filmů, distribuce filmů, distribuční strategie a práce s publikem. Ve druhé části je na příkladu vlastní případové studie rozebráno, jakým způsobem je či není možné pracovat na distribuční strategii studentského filmu s uplatněním práce s publikem.
Primárním účelem této práce je přiblížení možností nových konceptů procesu tvorby distribuční strategie studentům filmových škol a nejen jim.
Annotation in English
This bachelors thesis is focused on designing distribution strategies for short student films with implementation of new concepts of audience development. First part of this thesis explains basic terms from the field of short student films, movie distribution, distribution strategies and audience development. The second part contains an analysis of original case study in which possibility of tailoring distribution strategies based on the work with audience is considered. The primary goal of this thesis is presenting the possibilities of new concepts for creation of distribution strategies to students of movie schools and others.
Keywords
Krátkometrážní studentský film, distribuce krátkých filmů, distribuční strategie, distribuční kanál, práce s publikem
Keywords in English
Short sutdent film, short movie distribution, distribution strategy, distribution channel, audience development
Length of the covering note
45 s.
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá tématem tvorby distribuční strategie krátkometrážních studentských filmů s implementací nových konceptů práce s publikem. První část práce vysvětluje základní pojmy z oblasti krátkometrážních studentských filmů, distribuce filmů, distribuční strategie a práce s publikem. Ve druhé části je na příkladu vlastní případové studie rozebráno, jakým způsobem je či není možné pracovat na distribuční strategii studentského filmu s uplatněním práce s publikem.
Primárním účelem této práce je přiblížení možností nových konceptů procesu tvorby distribuční strategie studentům filmových škol a nejen jim.
Annotation in English
This bachelors thesis is focused on designing distribution strategies for short student films with implementation of new concepts of audience development. First part of this thesis explains basic terms from the field of short student films, movie distribution, distribution strategies and audience development. The second part contains an analysis of original case study in which possibility of tailoring distribution strategies based on the work with audience is considered. The primary goal of this thesis is presenting the possibilities of new concepts for creation of distribution strategies to students of movie schools and others.
Keywords
Krátkometrážní studentský film, distribuce krátkých filmů, distribuční strategie, distribuční kanál, práce s publikem
Keywords in English
Short sutdent film, short movie distribution, distribution strategy, distribution channel, audience development
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Research Plan
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Recommended resources
Publikum - Tucet inspirativních příkladů práce s publikem v kultuře 2017; Magdalena Müllerová a Laura Pavlíková;Kancelář Kreativní Evropa
A profile of current and future audiovisual audience - final report; Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014
Study on Audience Development - How to place audiences at the centre of cultural organisations - final report; Authors: Alessandro Bollo, Cristina Da Milano, Alessandra Gariboldi, Chris Torch With the collaboration of Luisella Carnelli, Goran Lars Karlsson, Carla Schiavone, Natalie Georgadze; January - 2017
Re:publikum. Možnosti spolupráce s publikem ve 21. století; institut umění - Divadelní ústav / Česká kancelář programu Kultura
Audiences; Ian Christie
Recommended resources
Publikum - Tucet inspirativních příkladů práce s publikem v kultuře 2017; Magdalena Müllerová a Laura Pavlíková;Kancelář Kreativní Evropa
A profile of current and future audiovisual audience - final report; Luxembourg: Publications Office of the European Union, 2014
Study on Audience Development - How to place audiences at the centre of cultural organisations - final report; Authors: Alessandro Bollo, Cristina Da Milano, Alessandra Gariboldi, Chris Torch With the collaboration of Luisella Carnelli, Goran Lars Karlsson, Carla Schiavone, Natalie Georgadze; January - 2017
Re:publikum. Možnosti spolupráce s publikem ve 21. století; institut umění - Divadelní ústav / Česká kancelář programu Kultura
Audiences; Ian Christie
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Začátek v 12:44. Předseda vysvětlí studentce průběh obhajoby a zeptal se jí, zda je obeznámen s posudky svých prací - studentka ústně potvrzuje souhlas a uvádí, že není potřeba posudky číst.
Teoretická část:
Studentka krátce představuje svou teoretickou práci. Zhodnocuje klady i zápory své práce a obhajuje komisy své závěry.
Vedoucí práce (Mgr. Pavel Bednařík) je vyzván předsedou komise prof. Jánem Grečnárem, aby položil své otázky z posudku studentce Babukové - ta odpovídá bez výhrady komise.
Předseda komise studentce následně položí otázky od oponenta práce, na které velmi dobře studentka odpovídá.
Praktická část:
Student krátce přestavuje svou praktickou část. Věnuje se kladům i záporům své práce a zhodnocuje její přínos. Následně předseda komise pokládá otázky od vedoucího a oponenta práce na které řádně odpovídá. Následně členové komise pokládají ještě doplňující otázky.
Po souhlasu celé komise i studentky je obhajoba ukončena v 13:12