- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce
2. Praktická část:
Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 10 min., produkce.
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical Part:
Gender Stereotypes in The Czech Film Production
2. Practical art:
Audiovisual Work or Thematic Set of Audiovisual Works, Length of at Least 10 Mins, Production.
Název dle studenta
Genderové stereotypy v oboru české filmové produkce
Bakalářská práce se věnuje tématu genderové rovnoprávnosti ve filmovém průmyslu. Podrobně rozebírá pozici žen v české filmové produkci a srovnává ji s aktuální situací v ostatních evropských zemích. Teoretická část obsahuje data zpracovaná z veřejně dostupných zdrojů klíčových institucí, jako jsou Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová a televizní akademie nebo Státní fond kinematografie. Praktická část obsahuje postoj filmových profesionálů k problematice a jejich nápady na zlepšení situace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is researching the gender equality in the film industry. Closely analy-zes the position of women in the Czech film production and compares it with the current situation in other European countries. The theoretical part contains data processed from publicly available sources of key institutions such as the Association of Audiovisual Pro-ducers, the Czech Film and Television Academy and the State Fund of Cinematography. The practical part contains the attitude of film professionals to the issue and their ideas for improving the situation.
Klíčová slova
producentky, filmový průmysl, feminismus, gender, filmová produkce
Klíčová slova v angličtině
female producers, film industry, feminism, gender, film production
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje tématu genderové rovnoprávnosti ve filmovém průmyslu. Podrobně rozebírá pozici žen v české filmové produkci a srovnává ji s aktuální situací v ostatních evropských zemích. Teoretická část obsahuje data zpracovaná z veřejně dostupných zdrojů klíčových institucí, jako jsou Asociace producentů v audiovizi, Česká filmová a televizní akademie nebo Státní fond kinematografie. Praktická část obsahuje postoj filmových profesionálů k problematice a jejich nápady na zlepšení situace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is researching the gender equality in the film industry. Closely analy-zes the position of women in the Czech film production and compares it with the current situation in other European countries. The theoretical part contains data processed from publicly available sources of key institutions such as the Association of Audiovisual Pro-ducers, the Czech Film and Television Academy and the State Fund of Cinematography. The practical part contains the attitude of film professionals to the issue and their ideas for improving the situation.
Klíčová slova
producentky, filmový průmysl, feminismus, gender, filmová produkce
Klíčová slova v angličtině
female producers, film industry, feminism, gender, film production
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 20 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a do příslušné složky na AAV-NAS.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem.
b) Grafický návrh bookletu (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách), návrh filmového plakátu formát 70 x 100cm (PDF/AI, CMYK, 300dpi, texty v křivkách).
c) Film ve formátu HD v odpovídajícím datovém toku a kontejneru MPEG-4 part10 (MPEG-4 AVC) a kompresí H.264 s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
d) Film ve formátu HD, barevné rozhraní 4:2:2, hloubka 10 bit, kodek Avid DNxHD 185x a s nekomprimovanou zvukovou stopou a to ve dvou verzích: 1) česká verze (české znění či titulky vypálené do obrazu), 2) anglická verze (anglické znění či titulky vypálené do obrazu).
e) Pokud je film vytvořen s vícekanálovou zvukovou stopou budou výše uvedené formáty opatřeny navíc exporty stereo a vícekanálový.
f) Technický scénář, dialogová listina a synopse (česky i anglicky) jen digitální verze (*.DOC).
g) Vyplněné a předané formuláře pro OSA, NFA.
h) Body b g budou přehledně uloženy v příslušné složce na AAV-NAS. Podmínkou je také odevzdání externího uložiště, které bude obsahovat body a - g, dále zdrojové materiály, střihový a zvukový projekt (vše řádně a přehledně označeno).
i) 3ks souborů tištěných prací v kroužkové vazbě, které obsahují: případovou studii o realizaci praktické části ve všech fázích výroby v rozsahu 2 normostrany, včetně distribučního záměru, dále explikaci, technický scénář, rozpočet filmu, štábovou listinu, natáčecí plán, denní dispozice, denní zprávy, seznam uzavřených smluv, vyúčtování filmu, anotaci filmu, ohlasy na film v tisku a další dle dispozic vedoucího práce.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Vše je také řádně uloženo na NAS-FMK. Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o bakalářské práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
- OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.
- LIPPA, Richard A. Pohlaví: příroda a výchova. Praha: Academia, 2009. Galileo. ISBN 978-80-200-1719-2.
- RENZETTI, Claire M a Daniel J CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.
- HONTHANER, Eve Light. The complete film production handbook. 4th ed. Burlington, MA: Focal Press, c2010. ISBN 978-0240811505
- SAVAGE, A. M. Women film directors and producers (2008)
- EWA Network study, WHERE ARE THE WOMEN DIRECTORS IN EUROPEAN FILMS?, 2018
- https://www.europeanfilmacademy.org/EFA_CloseUp-2.777.0.html
Seznam doporučené literatury
- OAKLEY, Ann. Pohlaví, gender a společnost. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-403-6.
- LIPPA, Richard A. Pohlaví: příroda a výchova. Praha: Academia, 2009. Galileo. ISBN 978-80-200-1719-2.
- RENZETTI, Claire M a Daniel J CURRAN. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0525-2.
- HONTHANER, Eve Light. The complete film production handbook. 4th ed. Burlington, MA: Focal Press, c2010. ISBN 978-0240811505
- SAVAGE, A. M. Women film directors and producers (2008)
- EWA Network study, WHERE ARE THE WOMEN DIRECTORS IN EUROPEAN FILMS?, 2018
- https://www.europeanfilmacademy.org/EFA_CloseUp-2.777.0.html
Přílohy volně vložené
1 CD ROM, případová studie k bakalářskému filmu, 2 DVD s bakalářským filmem
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Začátek v 14:02. Předseda vysvětlil studentce průběh obhajoby a zeptal se jí, zda je obeznámena s posudky svých prací - studentka ústně potvrzuje souhlas a uvádí, že není potřeba posudky číst.
Teoretická část:
Studentka představuje svou práci a věnuje se jejímu obsahu a cílům. Předseda položil otázku vedoucího práce, ale studentka požádala o odložení po názoru přítomného oponenta práce (Mgr. Markéta Dvořáčkové), která ji vyčítá především věci v praktické části. Studentka se snaží rozporovat její tvrzení. Následně dobře argumentuje i na další dotazy členů komise.
Praktická část:
Studentka krátce představuje svou praktickou práci. Předseda komise následně podkládá otázky vedoucího a oponenta práce. Komise se zastavuje u tvrzení, že problémy způsobené při natáčení způsobila školní technika - tvrzení je rozváděno a členy komise proti-argumentováno (poukazováno na fakt neschopnosti studentů si vyzvednout techniku a překontrolovat jí). Následně se komise věnuje distribuční strategii, kterou studentka objasňuje.
Po souhlasu celé komise i studentky je obhajoba ukončena v 14:36