V dnešnej dobe definovanej všadeprítomnosťou mediálnych obsahov, je film pomerne populárnym médiom. Jeho popularitu udržujú pri živote mainstreamoví režiséri, no sú aj takí, ktorí posúvajú hranice filmovej vedy a hľadajú prienik medzi obľúbeným a umelecky hodnotným. Medzi takýchto inovátorov patrí bezpochyby aj anglický režisér Steve McQu-een. Táto diplomová práca analyzuje filmový štýl režiséra Steva McQueena od jeho ran-ných diel po súčasnú komerčnú tvorbu.
Anotace v angličtině
Nowadays defined by the ubiquity of media content, the film is a relatively popular medium. Mainstream directors keep his popularity alive, but there are also those who push the boundaries of film science and seek the intersection between popular and artistic. Among these innovators are undoubtedly the English director Steve McQueen. This thesis analyzes Steve McQueen's film style from his early works to contemporary commercial production.
Klíčová slova
Steve McQueen, režijný štýl, neoformalistická filmová analýza, Hlad, Hanba, 12 rokov otrokom
Klíčová slova v angličtině
Steve McQueen, directing style, neoformalistic film analysys, Hunger, Shame, 12 years a slave
Rozsah průvodní práce
46 s. (72 387 znaků).
Jazyk
SK
Anotace
V dnešnej dobe definovanej všadeprítomnosťou mediálnych obsahov, je film pomerne populárnym médiom. Jeho popularitu udržujú pri živote mainstreamoví režiséri, no sú aj takí, ktorí posúvajú hranice filmovej vedy a hľadajú prienik medzi obľúbeným a umelecky hodnotným. Medzi takýchto inovátorov patrí bezpochyby aj anglický režisér Steve McQu-een. Táto diplomová práca analyzuje filmový štýl režiséra Steva McQueena od jeho ran-ných diel po súčasnú komerčnú tvorbu.
Anotace v angličtině
Nowadays defined by the ubiquity of media content, the film is a relatively popular medium. Mainstream directors keep his popularity alive, but there are also those who push the boundaries of film science and seek the intersection between popular and artistic. Among these innovators are undoubtedly the English director Steve McQueen. This thesis analyzes Steve McQueen's film style from his early works to contemporary commercial production.
Klíčová slova
Steve McQueen, režijný štýl, neoformalistická filmová analýza, Hlad, Hanba, 12 rokov otrokom
Klíčová slova v angličtině
Steve McQueen, directing style, neoformalistic film analysys, Hunger, Shame, 12 years a slave
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 30 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a obrazových příloh.
Formální podoba: 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu i horní desce spolu s CD-R. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě. Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě ve formátu pdf. a nahrát do příslušné složky na NAS-FMK.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část: Výstupní dílo:
a) 2 ks DVD ve formátu DVD-video (PAL) s graficky upraveným bookletem
b) Písemná explikace z pohledu dané specializace. Minimální rozsah: 2x normostrany.
c) 3 ks technického scénáře v kroužkové vazbě.
d) V případě, že je dílo autorským počinem nebo není součástí praktické části SZZ studenta produkce, je nutné dodržet dále zásady: a - h (dle zadání praktické části práce na oboru Produkce). Tyto data odevzdává za projekt vždy jeden člověk - nutná konzultace s vedením AAV.
Všechny odevzdávané materiály musí splňovat vnitřní technické normy AAV pro odevzdávání prací a musí být řádně popsány (jméno, název, logo fakulty, formát, rozlišení). Součástí závěrečné práce je vytištěný a podepsaný formulář "Údaje o diplomové práci studenta".
V samotné složce na AAV-NAS, označené "Podklady pro katalog FMK UTB ve Zlíně" odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní e-mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Film art: an introduction. 10th ed. New York, N.Y.: McGraw-Hill, c2013. ISBN 978-0-07-353510-4.
LICHTENBERG, Joseph D. Sensuality and sexuality across the divide of shame. New York: Analytic Press, 2008. ISBN 978-0-88163-474-7.
LIPPIT, Akira Mizuta. Ex-cinema: from a theory of experimental film and video. Berkeley: University of California Press, 2012. ISBN 978-0-520-27412-9.
ROGERS, Holly a Jeremy BARHAM. The music and sound of experimental film. New York, NY: Oxford University Press, [2017]. ISBN 9780190469900.
STRNAD, Matěj, BENDOVÁ, Helena, ed. Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-313-5.
THOMASON, Krista K. Naked: the dark side of shame and moral life. New York, NY: Oxford University Press, [2018]. ISBN 9780190843274.
Seznam doporučené literatury
ARONSON, Linda. Scénář pro 21. století. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-314-2.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Film art: an introduction. 10th ed. New York, N.Y.: McGraw-Hill, c2013. ISBN 978-0-07-353510-4.
LICHTENBERG, Joseph D. Sensuality and sexuality across the divide of shame. New York: Analytic Press, 2008. ISBN 978-0-88163-474-7.
LIPPIT, Akira Mizuta. Ex-cinema: from a theory of experimental film and video. Berkeley: University of California Press, 2012. ISBN 978-0-520-27412-9.
ROGERS, Holly a Jeremy BARHAM. The music and sound of experimental film. New York, NY: Oxford University Press, [2017]. ISBN 9780190469900.
STRNAD, Matěj, BENDOVÁ, Helena, ed. Společenské vědy a audiovize. Praha: Akademie múzických umění v Praze, 2014. ISBN 978-80-7331-313-5.
THOMASON, Krista K. Naked: the dark side of shame and moral life. New York, NY: Oxford University Press, [2018]. ISBN 9780190843274.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obajobu zahajuje předsedkyně komise Doc Janíková, sděluje studentovi podobu obhajoby - nejprve se obhajoba bude týkat teoretické části, a poté praktické části absolventských výstupů.
Student nejprve seznamuje komisi s tématem své teoretické diplomové práce a představuje metody, které použil. Popisuje rovněž metodiku práce. Poté obhajoba pokračuje čtením posudku vedoucího teoretické práce Mgr. at MgA. Jana Gogoly ml. Vedoucí práce navrhuje hodnocení B. Student ihned odpovídá na otázku z posudku, týkající se míry inovatovnosti režiséra Steva McQueena. Student svou odpovědí potvrdil správné porozumění tématu. Pokračuje se čtením oponentského posudku Mgr. Jany Bébarové. Oponentka navrhuje hodnoclení B. Student odpovídá na otázku oponentky - první filmy zmíněného režiséra a jejich mainstreamovost. Student je na otázku předem dobře připraven, jeho odpověď dostatečně obhajuje stanovisko.
Obhajoba pokračuje praktickou částí diplomové práce, a to hraným filmem A tak sálá láska ta. Mgr. at MgA. Jan Gogogla mladší čte svůj posudek vedoucího praktické práce. Navrhuje hodnocení B. Student odpovídá na otázku z posudku, týkající se otázky výběru herce pro ztvárnění titulní postavy. Student vysvětluje svoje režisérské postupy přesvědčivým způsobem. Komise se ptá na výchozí premisu filmu. Student odpovídá, že nejdříve byla zápletka. Obhajoba pokračuje čtením posudku Mgr. Horsákové. Oponentka navrhuje hodnocení B.
Po vyčerpání času určeného k obhajobě končí předsedkyně komise Doc. Janíková obhajobu.