Bakalářská práce se zabývá technologickými možnostmi nasazování mobilních platforem ve školství, zejména tablety Apple iPad. Teoretická část je zaměřena na informační a komunikační technologie ve vzdělávání, online technologie, mobilní technologie a gramotnost v oblasti IT. Praktická část se věnuje porovnání řešení Google s řešením Apple, implementaci tabletů do edukačního prostředí a analyzuje zkušenosti s používáním mobilních technologií ve školství.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with technological possibilities of deploying mobile platforms in education, especially Apple iPad tablets. The theoretical part is focused on information and communication technologies in education, online technology, mobile technology and IT literacy. The practical part deals with the comparison of the Google solution with the Apple solution, the implementation of tablets into the educational environment and analyzes the experience with the use of mobile technologies in education.
ICT, information and communication technology, school, e-learning, learning, education, teaching, teacher, Apple, iPad, tablet
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá technologickými možnostmi nasazování mobilních platforem ve školství, zejména tablety Apple iPad. Teoretická část je zaměřena na informační a komunikační technologie ve vzdělávání, online technologie, mobilní technologie a gramotnost v oblasti IT. Praktická část se věnuje porovnání řešení Google s řešením Apple, implementaci tabletů do edukačního prostředí a analyzuje zkušenosti s používáním mobilních technologií ve školství.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with technological possibilities of deploying mobile platforms in education, especially Apple iPad tablets. The theoretical part is focused on information and communication technologies in education, online technology, mobile technology and IT literacy. The practical part deals with the comparison of the Google solution with the Apple solution, the implementation of tablets into the educational environment and analyzes the experience with the use of mobile technologies in education.
ICT, information and communication technology, school, e-learning, learning, education, teaching, teacher, Apple, iPad, tablet
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu mobilní platforma ve školství.
Analyzujte a porovnejte technologické možnosti platformy Apple s řešením Google Classroom.
Kriticky vyhodnoťte a zdůvodněte volbu platformy Apple.
Porovnejte své zjištění se zkušenostmi cílové skupiny implementátorů ve školách.
Stanovte závěry ze svých zjištění.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu mobilní platforma ve školství.
Analyzujte a porovnejte technologické možnosti platformy Apple s řešením Google Classroom.
Kriticky vyhodnoťte a zdůvodněte volbu platformy Apple.
Porovnejte své zjištění se zkušenostmi cílové skupiny implementátorů ve školách.
Stanovte závěry ze svých zjištění.
Seznam doporučené literatury
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-807-4787-683.
ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi. 1. Brno: Flow, \matsymb{lbrack}2015\matsymb{rbrack}. ISBN 9788088123026.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-807-5522-177.
Deploying iPads in the classroom: planning, installing, and managing ipads in schools and colleges. 1. New York, NY: Springer Science Business Media, 2017. ISBN 978-148-4229-279.
WISHART, Jocelyn. Mobile learning in schools. 1. London: ROUTLEDGE, 2018. ISBN 978-113-8690-721.
Seznam doporučené literatury
NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ a Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2015. ISBN 978-807-4787-683.
ČERNÝ, Michal, Zuzana HOSTAŠOVÁ, Stanislav HOŠEK, et al. Tablet ve školní praxi. 1. Brno: Flow, \matsymb{lbrack}2015\matsymb{rbrack}. ISBN 9788088123026.
ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Hana STAUDKOVÁ a Jiří POLÁČEK. E-learning: učení (se) s digitálními technologiemi : kniha s online podporou. 1. Praha: Wolters Kluwer, 2016. ISBN 978-807-5522-177.
Deploying iPads in the classroom: planning, installing, and managing ipads in schools and colleges. 1. New York, NY: Springer Science Business Media, 2017. ISBN 978-148-4229-279.
WISHART, Jocelyn. Mobile learning in schools. 1. London: ROUTLEDGE, 2018. ISBN 978-113-8690-721.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci seznámil komisi s výsledky své bakalářské práce.
Po přečtení posudků vedoucího a oponenta bakalářské práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Dařena: Stanovil jste si nějaká kritéria pro porovnání platforem Google a Apple?
doc. Dařena: Z jakého pohledu jste analýzu prováděl? Podle čeho jste tvořil otázky do dotazníku?
doc. Sysel: Víte co je to Google Play? Kolik je tam k dispozici výukových aplikací?
dr. Kolářová:
JUDr. Laucký:
dr. Sysala: Potkal jste se v rámci svého studia s využitím platforem Google nebo Apple pro výuku?
dr. Šilhavý:
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.