Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se komparací státních kuriku-lárních dokumentů předškolního vzdělávání v České republice a Anglii. Cílem teoretické části je vymezit a sumarizovat teoretická východiska o kurikulárních postupech předškolní-ho vzdělávání v České republice a Anglii. Empirická část představuje kvalitativní design a byl realizován pomocí metody obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Získané po-znatky mohou posloužit jako inspirace k aktuálním problematikám předškolního vzdělávání v České republice.
Anotace v angličtině
The thesis is a theoretical and empirical character. It deals with comparison of state curricu-lum documents of pre-school education in the Czech Republic and England. The aim of the theoretical part is to define and summarize the theoretical background about the curriculum of pre-school education in the Czech Republic and England. The empirical part introduces qualitative design and was implemented using the method of content analysis of curricular documents. The acquired knowledge can serve as an inspiration for current issues of pre-school education in the Czech Republic.
Klíčová slova
kurikulární dokumenty, transformace kurikula, školský systém, vymezení předškolního vzdělávání v České republice a Anglii
Klíčová slova v angličtině
curricular documents, curriculum transformation, school system, preschool edu-cation in the Czech Republic and England
Rozsah průvodní práce
79s. (126 463)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce má teoreticko-empirický charakter. Zabývá se komparací státních kuriku-lárních dokumentů předškolního vzdělávání v České republice a Anglii. Cílem teoretické části je vymezit a sumarizovat teoretická východiska o kurikulárních postupech předškolní-ho vzdělávání v České republice a Anglii. Empirická část představuje kvalitativní design a byl realizován pomocí metody obsahové analýzy kurikulárních dokumentů. Získané po-znatky mohou posloužit jako inspirace k aktuálním problematikám předškolního vzdělávání v České republice.
Anotace v angličtině
The thesis is a theoretical and empirical character. It deals with comparison of state curricu-lum documents of pre-school education in the Czech Republic and England. The aim of the theoretical part is to define and summarize the theoretical background about the curriculum of pre-school education in the Czech Republic and England. The empirical part introduces qualitative design and was implemented using the method of content analysis of curricular documents. The acquired knowledge can serve as an inspiration for current issues of pre-school education in the Czech Republic.
Klíčová slova
kurikulární dokumenty, transformace kurikula, školský systém, vymezení předškolního vzdělávání v České republice a Anglii
Klíčová slova v angličtině
curricular documents, curriculum transformation, school system, preschool edu-cation in the Czech Republic and England
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o struktuře předškolního vzdělávání v České republice a v Anglii.
Vymezení pojmů a teoretických východisek o kurikulárních postupech v České republice a v Anglii.
Příprava metodiky výzkumné části, vymezení výzkumného problému a stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím analýzy kurikulárních dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Zpracování teoretického modelu z výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury o struktuře předškolního vzdělávání v České republice a v Anglii.
Vymezení pojmů a teoretických východisek o kurikulárních postupech v České republice a v Anglii.
Příprava metodiky výzkumné části, vymezení výzkumného problému a stanovení cílů výzkumu.
Realizace kvalitativního výzkumu prostřednictvím analýzy kurikulárních dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Zpracování teoretického modelu z výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
Ježková, V., & Dvořák, D.(2012). Školní vzdělávání ve Velké Británii, Praha: Karolinum.
Průcha, J. (2018). Vzdělávací systémy v zahraničí. Nakladatel: Wolters Kluwer.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
Gronlund, G. (2013). Planning for Play, Observation, and Learning in Preschool and Kindergarten. Publisher Redleaf Press.
Seznam doporučené literatury
Ježková, V., & Dvořák, D.(2012). Školní vzdělávání ve Velké Británii, Praha: Karolinum.
Průcha, J. (2018). Vzdělávací systémy v zahraničí. Nakladatel: Wolters Kluwer.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Bečvářová, Z. (2003). Současná mateřská škola a její řízení. Praha: Portál.
Gronlund, G. (2013). Planning for Play, Observation, and Learning in Preschool and Kindergarten. Publisher Redleaf Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou diplomovou práci. Zaměřila se na výzkumná zjištění, prezentovala polarity a komplementarity kurikul předškolního vzdělávání ve sledovaných zemích. Vedoucí práce vyzdvihla pozitivní zjištění studentkou s možností dalšího rozšíření tématu. Oponent práce poukázal na zajímavé téma, nedostatky sleduje v hloubce analýzy, která je místy všeobecného charakteru. Studentka se vyjádřila k otázkám z posudků diplomové práce. Proběhla diskuse s komisí k obsahu anglického kurikula.