Cílem diplomové práce je vytvořit projekt zvýšení kvality služeb Turistického informačního centra pro komfort rodin s dětmi pro oblast mikroregionu Bystřicko. Pro tuto práci byl vybrán projekt vytvoření propagačního materiálu pro cílovou skupinu rodin s dětmi, který bude obsahovat tzv. baby friendly ubytovací a stravovací zařízení na území mikroregionu Bystřicko. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu cestovní ruch, informace o trhu cestovního ruchu, územní členění cestovního ruchu a charakteristiku analytických metod použitých v práci. Praktická část práce má dvě části, analytickou a projektovou. Analytická část obsahuje analýzu současného cestovního ruchu v dané oblasti. Analýza o zařízení cestovního ruchu je klíčovou pro projektovou část. Výsledky analýzy ubytovacích a stravovacích zařízení budou sloužit pro zpracování projektu propagačního materiálu určeného rodinám s dětmi.
Anotace v angličtině
The aim of the master´s thesis is to create a project which will increase the quality of the Tourist infomration centre services for families with children in the microregion of Bystřicko. For this thesis a project was chosen which will create promotional materials aimed at families with children. It will include so called baby-friendly accommodation and food facilities in the microregion of Bystřicko. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part includes the definition of tourism, information on the tourism market, territorial structure of tourism and characteristics of the analythical methods used in the thesis. The practical part consists of two parts, analytical and a project part. The analytical part includes an analysis of the current tourism market in the region. The analysis of the tourism facilities is crucial for the project part. The results of the accommodation and food facilities analysis will be used for creating promotional materials for families with children.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, rodina s dětmi, potenciál cestovního ruchu, baby friendly zařízení.
Klíčová slova v angličtině
tourism, tourism destinations, family with children, tourism potential, baby-friendly facilities
Rozsah průvodní práce
105 s., (163 819 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt zvýšení kvality služeb Turistického informačního centra pro komfort rodin s dětmi pro oblast mikroregionu Bystřicko. Pro tuto práci byl vybrán projekt vytvoření propagačního materiálu pro cílovou skupinu rodin s dětmi, který bude obsahovat tzv. baby friendly ubytovací a stravovací zařízení na území mikroregionu Bystřicko. Práce je rozdělena do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část zahrnuje vymezení pojmu cestovní ruch, informace o trhu cestovního ruchu, územní členění cestovního ruchu a charakteristiku analytických metod použitých v práci. Praktická část práce má dvě části, analytickou a projektovou. Analytická část obsahuje analýzu současného cestovního ruchu v dané oblasti. Analýza o zařízení cestovního ruchu je klíčovou pro projektovou část. Výsledky analýzy ubytovacích a stravovacích zařízení budou sloužit pro zpracování projektu propagačního materiálu určeného rodinám s dětmi.
Anotace v angličtině
The aim of the master´s thesis is to create a project which will increase the quality of the Tourist infomration centre services for families with children in the microregion of Bystřicko. For this thesis a project was chosen which will create promotional materials aimed at families with children. It will include so called baby-friendly accommodation and food facilities in the microregion of Bystřicko. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part includes the definition of tourism, information on the tourism market, territorial structure of tourism and characteristics of the analythical methods used in the thesis. The practical part consists of two parts, analytical and a project part. The analytical part includes an analysis of the current tourism market in the region. The analysis of the tourism facilities is crucial for the project part. The results of the accommodation and food facilities analysis will be used for creating promotional materials for families with children.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace cestovního ruchu, rodina s dětmi, potenciál cestovního ruchu, baby friendly zařízení.
Klíčová slova v angličtině
tourism, tourism destinations, family with children, tourism potential, baby-friendly facilities
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k regionálnímu cestovnímu ruchu.
Praktická část
Analyzujte současný stav cestovního ruchu a jeho rozvoj v mikroregionu Bystřicko.
Analyzujte současně poskytované služby TIC Bystřice nad Pernštejnem.
Zhodnoťte výsledky analýz a navrhněte řešení.
Zpracujte projekt zvýšení kvality služeb TIC pro komfort rodin s dětmi v mikroregionu Bystřicko.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k regionálnímu cestovnímu ruchu.
Praktická část
Analyzujte současný stav cestovního ruchu a jeho rozvoj v mikroregionu Bystřicko.
Analyzujte současně poskytované služby TIC Bystřice nad Pernštejnem.
Zhodnoťte výsledky analýz a navrhněte řešení.
Zpracujte projekt zvýšení kvality služeb TIC pro komfort rodin s dětmi v mikroregionu Bystřicko.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. Fifth edition. Harlow, England: Pearson, 2013. ISBN 978-0-273-75827-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014. ISBN isbn978-1-292-02003-7.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024737492.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024740393.
Seznam doporučené literatury
FLETCHER, John. Tourism: principles and practice. Fifth edition. Harlow, England: Pearson, 2013. ISBN 978-0-273-75827-3.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 9788024742090.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS. Marketing for hospitality and tourism. 6th ed. Harlow: Pearson Education, 2014. ISBN isbn978-1-292-02003-7.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024737492.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011. ISBN 9788024740393.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D. 24 bodů.
V kapitole 7 str. 74 uvádíte jako jeden z výsledků dobrá dopravní dostupnost vlastními dopravními prostředky, co je tím prosím přesně myšleno? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Mgr. Barbora Vašková. 28 bodů. Co vše by muselo TIC udělat v případě rozšíření služeb o prodej vstupenek? Zodpovězeno zcela.
Objasněte princip certifikace TIC a členství v A.T.I.C. Zodpovězeno zcela.