Tématem bakalářské práce je stárnutí a příprava na stáří z pohledu studentek sociální pedago-giky. Teoretická část se zabývá vývojovými etapami jedince, stářím a stárnutím z pohledu biologického, psychologického a sociálního aspektu. Zaměřuje se také na přípravu a adaptaci na stáří, dlouhodobé, střednědobého a krátkodobého pohledu. Podrobněji se zabývá dlouho-dobou přípravou na stáří. Okrajově se také dotkneme úlohy sociální pedagogiky v přípravě na stáří.
V praktické části jsou vyhodnocovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, které zjišťují postoje respondentek na stáří. Hlavním cílem je zjistit, jak se připravují na období stáří studentky sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a jaký vliv má fi-nanční zajištění, fyzické a psychické zdraví, sociální vztahy a studium sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
Tis thesis will focus on preparation in the lead up to old age from the viewpoint of undergra-duate students enrolled in Social Pedagogy. The theoretical aspect will explore the develop-mental stages of an individual including aging and particularly old age; from the biological, psychological and social point of view. It also focuses on preparation and adaptation for old age from the long, medium and short-term perspectives. The aim is to develop a strategy to prepare a group or individual towards old age. Finally, the theoretical section of this paper will highlight Social Pedagogy's role in the study of ageing.
The practical section deals with the results of collected data of a quantitative survey research that presents respondents' attitude towards aging. The aim is to examine the way how under-graduates of the University of Tomáš Baťa prepare themselves for old age and to what extent they can consider the influence of financial stability, physical and mental health, social relati-ons and their study of Social Pedagogy in the very process.
Klíčová slova
stáří, stárnutí, proces stárnutí, změny, příprava na stáří, senior
Klíčová slova v angličtině
old age, aging, aging process, changes, preparation for old age, senior
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je stárnutí a příprava na stáří z pohledu studentek sociální pedago-giky. Teoretická část se zabývá vývojovými etapami jedince, stářím a stárnutím z pohledu biologického, psychologického a sociálního aspektu. Zaměřuje se také na přípravu a adaptaci na stáří, dlouhodobé, střednědobého a krátkodobého pohledu. Podrobněji se zabývá dlouho-dobou přípravou na stáří. Okrajově se také dotkneme úlohy sociální pedagogiky v přípravě na stáří.
V praktické části jsou vyhodnocovány výsledky kvantitativního výzkumného šetření, které zjišťují postoje respondentek na stáří. Hlavním cílem je zjistit, jak se připravují na období stáří studentky sociální pedagogiky na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a jaký vliv má fi-nanční zajištění, fyzické a psychické zdraví, sociální vztahy a studium sociální pedagogiky.
Anotace v angličtině
Tis thesis will focus on preparation in the lead up to old age from the viewpoint of undergra-duate students enrolled in Social Pedagogy. The theoretical aspect will explore the develop-mental stages of an individual including aging and particularly old age; from the biological, psychological and social point of view. It also focuses on preparation and adaptation for old age from the long, medium and short-term perspectives. The aim is to develop a strategy to prepare a group or individual towards old age. Finally, the theoretical section of this paper will highlight Social Pedagogy's role in the study of ageing.
The practical section deals with the results of collected data of a quantitative survey research that presents respondents' attitude towards aging. The aim is to examine the way how under-graduates of the University of Tomáš Baťa prepare themselves for old age and to what extent they can consider the influence of financial stability, physical and mental health, social relati-ons and their study of Social Pedagogy in the very process.
Klíčová slova
stáří, stárnutí, proces stárnutí, změny, příprava na stáří, senior
Klíčová slova v angličtině
old age, aging, aging process, changes, preparation for old age, senior
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stárnutí, stáří a kompetencí sociálního pedagoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti stárnutí, stáří a kompetencí sociálního pedagoga.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9225-0.
ONDRAČKA, Lubomír, Luboš KROPÁČEK, Tomáš HALÍK, Milan LYČKA, Marek ZEMÁNEK a Ondřej KRÁSA. Smrt a umírání v náboženských tradicích současnosti. Praha: Hospicové občanské sdružení Cesta domů, 2010. ISBN 978-80-904516-3-6.
SKORUNKOVÁ, Radka. Úvod do vývojové psychologie. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2007. ISBN 978-80-704-956-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie : dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1318-5.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-9225-0.
ONDRAČKA, Lubomír, Luboš KROPÁČEK, Tomáš HALÍK, Milan LYČKA, Marek ZEMÁNEK a Ondřej KRÁSA. Smrt a umírání v náboženských tradicích současnosti. Praha: Hospicové občanské sdružení Cesta domů, 2010. ISBN 978-80-904516-3-6.
SKORUNKOVÁ, Radka. Úvod do vývojové psychologie. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2007. ISBN 978-80-704-956-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie : dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-308-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1318-5.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, uvedla teoretická východiska i metodologii výzkumného šetření. Prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumu. Odpověděla na otázky uvedené v posudcích bakalářské práce. Proběhla diskuse.
Studentka byla upozorněna na nepřesnosti při interpretaci dat.