Cílem této bakalářské práce je identifikovat jazykové potřeby mluvčích angličtiny v české manažerské praxi. Teoretická část práce je zaměřena na výuku angličtiny jako cizího jazyka v České republice, dále charakterizuje obchodní angličtinu v mezinárodní obchodní komunikaci a popisuje její roli v českém kontextu. Praktická část vychází z průzkumu jazykových potřeb studentů firemních kurzů obchodní angličtiny, doplněného o rozhovory s absolventy oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi jako lidmi z praxe. Výsledky studie mohou sloužit jako základ pro tvorbu studijního plánu lektorům obchodní angličtiny nebo vedení řízení lidských zdrojů a vzdělávání ve firmách.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to identify English language needs of speakers in Czech Business Administration. The theoretical part is focused on learning English as a foreign language in the Czech Republic, the characteristics of Business English in international business communication and its role in the Czech context. The practical part is based on the research conducted on language needs analysis of Business English company course students, complemented of interviews with professionals and university graduates of the study program English for Business Administration. The findings of the study may serve Business English teachers or Human Resources Management as a base for creating the syllabus.
Klíčová slova
angličtina jako cizí jazyk, obchodní angličtina, jazykové potřeby, česká manažerská praxe, obchodní komunikace
Klíčová slova v angličtině
EFL, BE, Language needs, Czech Business Administration, business communication
Rozsah průvodní práce
60 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je identifikovat jazykové potřeby mluvčích angličtiny v české manažerské praxi. Teoretická část práce je zaměřena na výuku angličtiny jako cizího jazyka v České republice, dále charakterizuje obchodní angličtinu v mezinárodní obchodní komunikaci a popisuje její roli v českém kontextu. Praktická část vychází z průzkumu jazykových potřeb studentů firemních kurzů obchodní angličtiny, doplněného o rozhovory s absolventy oboru Anglický jazyk pro manažerskou praxi jako lidmi z praxe. Výsledky studie mohou sloužit jako základ pro tvorbu studijního plánu lektorům obchodní angličtiny nebo vedení řízení lidských zdrojů a vzdělávání ve firmách.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to identify English language needs of speakers in Czech Business Administration. The theoretical part is focused on learning English as a foreign language in the Czech Republic, the characteristics of Business English in international business communication and its role in the Czech context. The practical part is based on the research conducted on language needs analysis of Business English company course students, complemented of interviews with professionals and university graduates of the study program English for Business Administration. The findings of the study may serve Business English teachers or Human Resources Management as a base for creating the syllabus.
Klíčová slova
angličtina jako cizí jazyk, obchodní angličtina, jazykové potřeby, česká manažerská praxe, obchodní komunikace
Klíčová slova v angličtině
EFL, BE, Language needs, Czech Business Administration, business communication
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury
Formulace cílů a specifikace metod práce
Vytvoření dotazníku a distribuce mezi respondenty
Sběr a vyhodnocení dotazníku, interpretace výsledků
Formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Shromáždění a studium odborné literatury
Formulace cílů a specifikace metod práce
Vytvoření dotazníku a distribuce mezi respondenty
Sběr a vyhodnocení dotazníku, interpretace výsledků
Formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Alonso, David J. 2011. English as a Second Language. New York: Nova Science.
Celce-Murcia, Marianne. 2001. Teaching English as a Second Language or Foreign Language. 3rd ed. Boston: Heinle & Heinle.
Cohen, Louis, Lawrence Manion, and Keith Morrison. 2007. Research Methods in Education. 6th ed. London: Routledge.
Nekvapil, Jiří, and Tamah Sherman. 2009. "Czech, German and English: Finding Their Place in Multinational Companies in the Czech Republic." In Language, Discourse and Identity in Central Europe, edited by Jenny Carl and Patrick Stevenson, 122-46. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Seznam doporučené literatury
Alonso, David J. 2011. English as a Second Language. New York: Nova Science.
Celce-Murcia, Marianne. 2001. Teaching English as a Second Language or Foreign Language. 3rd ed. Boston: Heinle & Heinle.
Cohen, Louis, Lawrence Manion, and Keith Morrison. 2007. Research Methods in Education. 6th ed. London: Routledge.
Nekvapil, Jiří, and Tamah Sherman. 2009. "Czech, German and English: Finding Their Place in Multinational Companies in the Czech Republic." In Language, Discourse and Identity in Central Europe, edited by Jenny Carl and Patrick Stevenson, 122-46. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Po přečtení posudků členové komise položili následující otázky:
- How do you interpret that the participants felt less confident in language systems and more confident in language skills?
- What was more important. Vocab or morphosyntax?
- Many linguists, including Gregg (1984), McLaughlin (1987), and Brown (2000), criticize Krashen\'{ s Acquisition Learning Hypothesis and claim it is marked by serious flaws. Why?
- Did you think about an intercultural aspect?
- Would you like to expand on this topic in your MA thesis and what to focus on?
- What statistical meethods did you use to prove or disprove your hypotheses?
}