Hlavním cílem této bakalářské práce je provést analýzu tržních příležitostí hudební kapely v rámci kreativních a kulturních průmyslů v České republice. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na zpracování a rešerši teoretických poznatků z oblasti kreativních a kulturních průmyslů a některých marketingových analýz. Začíná metodologií, vysvětluje a objasňuje teoretické pojmy o kulturních a kreativních průmyslech, popisuje některé strategie pro analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, SWOT analýzu, PEST analýzu, konkurenci a finanční analýzu. Praktická část je zaměřena na analýzu ostravské hudební kapely Easy Steps a její možné příležitosti v odvětví kreativních a kulturních průmyslů. Závěr práce se skládá z doporučení pro ostravskou kapelu v oblasti kulturních a kreativních průmyslů, marketingových analýz a vyhodnocení dotazníku.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor's thesis is to analyze market opportunities of a music band in terms of cultural and creative industries in the Czech Republic. It is divided into the theoretical and practical part. The theoretic one deals with the explanation of knowledge about cultural and creative industries and various marketing analyses. It clarifies methodology, theoretical concepts of cultural and creative industries, strategies for analysis of the external and internal environment, SWOT and PEST analyses, competition, and financial analysis. In the analytical part is theoretical knowledge applied to analyze a music band Easy Steps from Ostrava. It tries to identify Easy Steps' possible market opportunities in terms of cultural and creative industries. The conclusion consists of recommendations for the music band in each segment of cultural and creative industries based on marketing analyses and survey research's results.
Klíčová slova
tržní příležitosti, příležitosti, kreativní průmysly, kulturní průmysly, kulturní a kreativní průmysly, SWOT analýza, PEST analýza, tržní prostředí, dotazník, hudební kapela
Klíčová slova v angličtině
market opportunities, opportunities, creative industries, cultural industries, cultural and creative industries, SWOT analysis, PEST analysis, market environment, survey research, music band
Rozsah průvodní práce
70 s. (101 824 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Hlavním cílem této bakalářské práce je provést analýzu tržních příležitostí hudební kapely v rámci kreativních a kulturních průmyslů v České republice. Práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na zpracování a rešerši teoretických poznatků z oblasti kreativních a kulturních průmyslů a některých marketingových analýz. Začíná metodologií, vysvětluje a objasňuje teoretické pojmy o kulturních a kreativních průmyslech, popisuje některé strategie pro analýzu vnějšího a vnitřního prostředí, SWOT analýzu, PEST analýzu, konkurenci a finanční analýzu. Praktická část je zaměřena na analýzu ostravské hudební kapely Easy Steps a její možné příležitosti v odvětví kreativních a kulturních průmyslů. Závěr práce se skládá z doporučení pro ostravskou kapelu v oblasti kulturních a kreativních průmyslů, marketingových analýz a vyhodnocení dotazníku.
Anotace v angličtině
The main goal of this bachelor's thesis is to analyze market opportunities of a music band in terms of cultural and creative industries in the Czech Republic. It is divided into the theoretical and practical part. The theoretic one deals with the explanation of knowledge about cultural and creative industries and various marketing analyses. It clarifies methodology, theoretical concepts of cultural and creative industries, strategies for analysis of the external and internal environment, SWOT and PEST analyses, competition, and financial analysis. In the analytical part is theoretical knowledge applied to analyze a music band Easy Steps from Ostrava. It tries to identify Easy Steps' possible market opportunities in terms of cultural and creative industries. The conclusion consists of recommendations for the music band in each segment of cultural and creative industries based on marketing analyses and survey research's results.
Klíčová slova
tržní příležitosti, příležitosti, kreativní průmysly, kulturní průmysly, kulturní a kreativní průmysly, SWOT analýza, PEST analýza, tržní prostředí, dotazník, hudební kapela
Klíčová slova v angličtině
market opportunities, opportunities, creative industries, cultural industries, cultural and creative industries, SWOT analysis, PEST analysis, market environment, survey research, music band
Zásady pro vypracování
Literární rešerše a studium odborné literatury
Analýza tržních příležitostí hudební kapely v rámci kreativního průmyslu
Vytvoření dotazníku a distribuce mezi respondenty
Sběr a vyhodnocení dotazníku, interpretace výsledků
Formulace závěrů
Zásady pro vypracování
Literární rešerše a studium odborné literatury
Analýza tržních příležitostí hudební kapely v rámci kreativního průmyslu
Vytvoření dotazníku a distribuce mezi respondenty
Sběr a vyhodnocení dotazníku, interpretace výsledků
Formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
Allen, Paul. 2014. Artist Management for the Music Business. 3rd ed. Abingdon: Taylor & Francis.
Cikánek, Martin, Pavel Bednář, Zora Jaurová, Eva Lehečková, and Eva Žáková. 2013. Kreativní průmysly příležitost pro novou ekonomiku II. Prague: Institut umění, Divadelní ústav.
Florida, Richard. 2012. The Rise of the Creative Class: Revisited. Rev. ed. New York: Basic Books.
Horáková, Iveta. 1992. Marketing v současné světové praxi. Prague: Grada.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Harlow: Pearson Education.
Seznam doporučené literatury
Allen, Paul. 2014. Artist Management for the Music Business. 3rd ed. Abingdon: Taylor & Francis.
Cikánek, Martin, Pavel Bednář, Zora Jaurová, Eva Lehečková, and Eva Žáková. 2013. Kreativní průmysly příležitost pro novou ekonomiku II. Prague: Institut umění, Divadelní ústav.
Florida, Richard. 2012. The Rise of the Creative Class: Revisited. Rev. ed. New York: Basic Books.
Horáková, Iveta. 1992. Marketing v současné světové praxi. Prague: Grada.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2016. Marketing Management. 15th ed. Harlow: Pearson Education.
Přílohy volně vložené
1 dotazník
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil svou bakalářskou práci. Po přečtení posudků členové komise položili následující otázky:
Q: Define the basic set of your quantitative research (interviewing via the questionnaire).
Q: Describe and explain in detail your method of recruiting the respondents. To what extent is your sample set representative towards the basic set?
Q: The author should respond to my critical notes regarding the relevance of particular analyses and the consequence of their results in the proposals he presents.
Q: Do you believe that higher research sample could more specify results you got?
Q: Do you believe this thesis would help "Easy Steps" to improve their chance to for its breakthrough in creative industry environment?
Q: Why did you focus only on the fans of the band?