This bachelor thesis summaries theoretical information about business plan and online blogging. In the analytical part, it presents developed business plan for an online blog. Its main goal is to find out if blogging can be considered as a source of income. It summaries information on how to create a blog and what needs to be done to create traffic on a blog. Also, it explains how an influencer can use different kind of approaches to generate an income and presents a financial plan to support that blogging can be considered as secondary income.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis summaries theoretical information about business plan and online blogging. In the analytical part, it presents developed business plan for an online blog. Its main goal is to find out if blogging can be considered as a source of income. It summaries information on how to create a blog and what needs to be done to create traffic on a blog. Also, it explains how an influencer can use different kind of approaches to generate an income and presents a financial plan to support that blogging can be considered as secondary income.
Klíčová slova
blog, social media, business plan, online marketing, affiliate program
Klíčová slova v angličtině
blog, social media, business plan, online marketing, affiliate program
Rozsah průvodní práce
62 s. (62 113)
Jazyk
AN
Anotace
This bachelor thesis summaries theoretical information about business plan and online blogging. In the analytical part, it presents developed business plan for an online blog. Its main goal is to find out if blogging can be considered as a source of income. It summaries information on how to create a blog and what needs to be done to create traffic on a blog. Also, it explains how an influencer can use different kind of approaches to generate an income and presents a financial plan to support that blogging can be considered as secondary income.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis summaries theoretical information about business plan and online blogging. In the analytical part, it presents developed business plan for an online blog. Its main goal is to find out if blogging can be considered as a source of income. It summaries information on how to create a blog and what needs to be done to create traffic on a blog. Also, it explains how an influencer can use different kind of approaches to generate an income and presents a financial plan to support that blogging can be considered as secondary income.
Klíčová slova
blog, social media, business plan, online marketing, affiliate program
Klíčová slova v angličtině
blog, social media, business plan, online marketing, affiliate program
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše týkající se podnikatelského záměru
Analýza současné situace v oblasti tvorby blogů
Zpracování podnikatelského plánu pro konkrétní blog
Vytvoření finančního plánu pro konkrétní blog
Zpracování rizikové analýzy projektu
Zásady pro vypracování
Zpracování literární rešerše týkající se podnikatelského záměru
Analýza současné situace v oblasti tvorby blogů
Zpracování podnikatelského plánu pro konkrétní blog
Vytvoření finančního plánu pro konkrétní blog
Zpracování rizikové analýzy projektu
Seznam doporučené literatury
Geddes, Brad. 2014. Advanced Google AdWords. Indianapolis: Sybex.
Chaffey, Dave, and Fiona Ellis-Chadwick. 2016. Digital Marketing. Harlow: Pearson.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2004. Marketing. Prague: Grada.
Kubíček, Michal, and Jan Linhart. 2010. 333 tipů a triků pro SEO: Sbírka nejlepších technik optimalizace webů pro vyhledávače. Brno: Computer Press.
Mohammed, Rafi. 2004. Internet Marketing: Building Advantage in the Networked Economy. New York: McGraw-Hill/Irwin.
Seznam doporučené literatury
Geddes, Brad. 2014. Advanced Google AdWords. Indianapolis: Sybex.
Chaffey, Dave, and Fiona Ellis-Chadwick. 2016. Digital Marketing. Harlow: Pearson.
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2004. Marketing. Prague: Grada.
Kubíček, Michal, and Jan Linhart. 2010. 333 tipů a triků pro SEO: Sbírka nejlepších technik optimalizace webů pro vyhledávače. Brno: Computer Press.
Mohammed, Rafi. 2004. Internet Marketing: Building Advantage in the Networked Economy. New York: McGraw-Hill/Irwin.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Po přečtení posudků členové komise položili následující otázky:
Q: Have you already taken some initial steps to start this business?
Q: Are any existing blogs the inspiration for you? And why? Q: Are you a vegan? How are you planning to prepare recipes and sources of information for your ''live‘‘ blog?
Q: What is the breakeven point to have blogging as a full time job from the economical point of
view?