Cílem této bakalářské práce je analyzovat vyobrazení žen v americké společnosti padesátých let dvacátého století v dystopickém románu Raye Bradburyho 451 stupňů Fahrenheita. Teoretická část práce zkoumá historické a kulturní pozadí románu a zabývá se žánrem science fiction. Praktická část obsahuje představení autora a románu. Posléze jsou charakterizovány ženské postavy románu a jejich podobnost s rolemi žen v americké společnosti padesátých let dvacátého století.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to analyze the representation of women in 1950s America in Ray Bradbury's dystopian novel Fahrenheit 451. The theoretical part focuses on the cultural and historical background of the novel and provides an insight into the genre of science fiction. The practical part introduces the author and the novel. The main goal of this thesis is to examine female characters in the novel and how they reflect the roles of women in 1950s American society.
Klíčová slova
Ray Bradbury, 451 stupňů Fahrenheita, vyobrazení žen, dystopie, americká literatura
Klíčová slova v angličtině
Ray Bradbury, Fahrenheit 451, representation of women, dystopia, American literature
Rozsah průvodní práce
55 s. (97 809)
Jazyk
AN
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analyzovat vyobrazení žen v americké společnosti padesátých let dvacátého století v dystopickém románu Raye Bradburyho 451 stupňů Fahrenheita. Teoretická část práce zkoumá historické a kulturní pozadí románu a zabývá se žánrem science fiction. Praktická část obsahuje představení autora a románu. Posléze jsou charakterizovány ženské postavy románu a jejich podobnost s rolemi žen v americké společnosti padesátých let dvacátého století.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor's thesis is to analyze the representation of women in 1950s America in Ray Bradbury's dystopian novel Fahrenheit 451. The theoretical part focuses on the cultural and historical background of the novel and provides an insight into the genre of science fiction. The practical part introduces the author and the novel. The main goal of this thesis is to examine female characters in the novel and how they reflect the roles of women in 1950s American society.
Klíčová slova
Ray Bradbury, 451 stupňů Fahrenheita, vyobrazení žen, dystopie, americká literatura
Klíčová slova v angličtině
Ray Bradbury, Fahrenheit 451, representation of women, dystopia, American literature
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu práce
Studium primárního díla
Formulace cílů práce
Analýza díla v souladu s cíli práce
Vyvození a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění materiálů k tématu práce
Studium primárního díla
Formulace cílů práce
Analýza díla v souladu s cíli práce
Vyvození a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Bloom, Harold. Ray Bradbury. Philadelphia: Chelsea House, 2000.
Dallmann, Antje, Eva Boesenberg, and Martin Klepper, eds. Approaches to American Cultural Studies. New York: Taylor and Francis, 2016.
Gray, Richard John. A History of American Literature. Malden: Blackwell, 2004.
Nash, Gary B., and Julie Roy Jeffrey, eds. The American People: Creating a Nation and a Society. Harlow: Pearson Education, 2011.
Procházka, Martin, Clare Wallace, Hana Ulmanová, Erik S. Roraback, Pavla Veselá, and David Robbins. Lectures on American Literature. Edited by Justin Quinn. Prague: Karolinum, 2011.
Seznam doporučené literatury
Bloom, Harold. Ray Bradbury. Philadelphia: Chelsea House, 2000.
Dallmann, Antje, Eva Boesenberg, and Martin Klepper, eds. Approaches to American Cultural Studies. New York: Taylor and Francis, 2016.
Gray, Richard John. A History of American Literature. Malden: Blackwell, 2004.
Nash, Gary B., and Julie Roy Jeffrey, eds. The American People: Creating a Nation and a Society. Harlow: Pearson Education, 2011.
Procházka, Martin, Clare Wallace, Hana Ulmanová, Erik S. Roraback, Pavla Veselá, and David Robbins. Lectures on American Literature. Edited by Justin Quinn. Prague: Karolinum, 2011.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Po přečtení posudků členové komise položili následující otázky:
Why should secondary school or university students study 451 today? Be specific, e.g. in what kinds of seminars and for what kinds of information?
Science fiction and dystopia: are these two separate genres? Is Fahrenheit 451 a science fiction, dystopia or dystopian science fiction? Why?
What are the elements of science fiction in Fahrenheit 451?
Are dystopian novels based on totalitarian regimes?
Have you ever read any science fiction novels? Could you compare its female characters with the ones of Fahrenheit 451?