Bakalářská práce je zaměřena na proces digitalizace a jeho vliv na vybranou skupinu obyvatelstva. V teoretické části jsou za pomoci dostupných zdrojů zpracovány základní pojmy týkající se digitalizace, digitální ekonomiky a spotřebitelského chování. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, komparativní analýzy a SWOT analýzy. Praktická část je rozdělena na dvě části, a to spotřebitele a vybranou firmu. Výzkum zaměřený na spotřebitele se skládá z dotazníkového šetření a komparativní analýzy, kde jsou data z dotazníku porovnávána s národními statistikami ČSÚ. Druhá část zaměřená na vybranou firmu, se skládá ze SWOT analýzy a doporučení pro danou firmu na základě poskytnutých informací.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the process of digitalization and its influence on selected consumer group. Basic terms concerning digitalization, digital economy and consumer behaviour are described in the theoretical part. The practical part is divided into two parts a part focused on consumers and a part focused on the selected company. The practical part consists of a survey, comparative analysis and SWOT analysis. The research focused on consumers consists of the survey and comparative analysis where the data acquired via survey are being compared to the national statistics of the Czech Statistical Office. The second part focusing on selected company consists of SWOT analysis and a recommendation for the selected company based on acquired information.
digital economy, digital technology, mobile phone, consumer behaviour, comparative analysis
Rozsah průvodní práce
67
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na proces digitalizace a jeho vliv na vybranou skupinu obyvatelstva. V teoretické části jsou za pomoci dostupných zdrojů zpracovány základní pojmy týkající se digitalizace, digitální ekonomiky a spotřebitelského chování. Praktická část se skládá z dotazníkového šetření, komparativní analýzy a SWOT analýzy. Praktická část je rozdělena na dvě části, a to spotřebitele a vybranou firmu. Výzkum zaměřený na spotřebitele se skládá z dotazníkového šetření a komparativní analýzy, kde jsou data z dotazníku porovnávána s národními statistikami ČSÚ. Druhá část zaměřená na vybranou firmu, se skládá ze SWOT analýzy a doporučení pro danou firmu na základě poskytnutých informací.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis is focused on the process of digitalization and its influence on selected consumer group. Basic terms concerning digitalization, digital economy and consumer behaviour are described in the theoretical part. The practical part is divided into two parts a part focused on consumers and a part focused on the selected company. The practical part consists of a survey, comparative analysis and SWOT analysis. The research focused on consumers consists of the survey and comparative analysis where the data acquired via survey are being compared to the national statistics of the Czech Statistical Office. The second part focusing on selected company consists of SWOT analysis and a recommendation for the selected company based on acquired information.
digital economy, digital technology, mobile phone, consumer behaviour, comparative analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů vztahující se k oblasti spotřebitelského chování a digitalizace ve spotřebitelském chování.
Praktická část
Analyzujte spotřebitelské chování vybrané skupiny obyvatel při využití vybrané digitální technologie.
Zhodnoťte proces digitalizace ve spotřebitelském chování u vybrané firmy.
Navrhněte doporučení pro firmu plynoucí ze zjištěných dat.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum literárních pramenů vztahující se k oblasti spotřebitelského chování a digitalizace ve spotřebitelském chování.
Praktická část
Analyzujte spotřebitelské chování vybrané skupiny obyvatel při využití vybrané digitální technologie.
Zhodnoťte proces digitalizace ve spotřebitelském chování u vybrané firmy.
Navrhněte doporučení pro firmu plynoucí ze zjištěných dat.
Závěr
Seznam doporučené literatury
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018, 198 s. ISBN 978-80-7261-554-4.
PILNÝ, Ivan. Digitální ekonomika: žít nebo přežít. Brno: BizBooks, 2016, 216 s. ISBN 978-80-265-0481-8.
CARTWRIGHT, Edward. Behavioral economics. 3rd Edition. New York: Routledge, 2018, 556 s. ISBN 978-1-315-10507-9.
SCHWAB, Klaus. The fourth industrial revolution. Geneva: World Economic Forum, 2016, 184 s. ISBN 9781524758875.
Seznam doporučené literatury
VEBER, Jaromír. Digitalizace ekonomiky a společnosti: výhody, rizika, příležitosti. Praha: Management Press, 2018, 198 s. ISBN 978-80-7261-554-4.
PILNÝ, Ivan. Digitální ekonomika: žít nebo přežít. Brno: BizBooks, 2016, 216 s. ISBN 978-80-265-0481-8.
CARTWRIGHT, Edward. Behavioral economics. 3rd Edition. New York: Routledge, 2018, 556 s. ISBN 978-1-315-10507-9.
SCHWAB, Klaus. The fourth industrial revolution. Geneva: World Economic Forum, 2016, 184 s. ISBN 9781524758875.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Monika Horáková, PhD., 23 bodů
Oponent práce: Mgr. Jan Kramoliš, PhD., 12 bodů
Otázky vedoucí:
1. Jaké výhody/nevýhody s sebou nese nakupování přes mobilní telefony oproti
nakupování přes počítač? zodpovězeno zcela
2. Zkuste odhadnout, jaké položky spotřebního koše budou v následujících
letech více nakupovány pomocí digitálních technologií? zodpovězeno zcela
Otázky oponent:
1. Proč některé oblasti nebyly komparovány např. zřetězeným indexem
či jinými kvantitativními metodami? zodpovězeno zcela
2. Jak se vybrané doporučení opírají o analýzu? zodpovězeno zcela
3. Co z komparativní analýzy vyplývá pro vyšší efektivitu prodejů firmy? zodpovězeno zcela
Další otázky:
doc. Tučková - Jaké jsou náklady na reklamu a jak spočítáte návratnost kampaně? zodpovězeno zcela
Dokážete odhadnout změnu chování zákazníků v horizontu 5 let? zodpovězeno zcela
dr. Dvorský - Jsou započteny náklady na reklamu na Googlu? zodpovězeno zcela
Ohraničovala jste respondenty geograficky?zodpovězeno zcela