Bakalářská práce se zabývá problematikou kreativního účetnictví v rámci českého podnikatelského prostředí. V první části se práce primárně zaměřuje na popis technik kreativního účetnictví a prozkoumání motivace k jeho praktikování. Hlavní výzkumná metoda využitá ve druhé části je případová studie zabývající se vybranými postupy kreativního účetnictví. Dopad kreativního účetnictví je demonstrován na kritickém případu. Cílem bakalářské práce je odhalení motivů, technik, vnímání rizika a dopadů kreativního účetnictví v praxi. Data byla zpracována pomocí nástrojů finanční analýzy. Podstatou řešení bylo vyhodnocení a správné přeúčtování účetních výkazů. Výsledky této práce umožňují navázat na další výzkum v oblasti kreativního účetnictví.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creative accounting in Czech business environment. The first part of the thesis focuses on the selected creative accounting techniques and the exa-mination of the motivation to practice it. The main research method used in the second part is a case study dealing with selected procedures of creative accounting practices. Con-sequences of creative accounting are illustrated on a critical case. The aim of the bachelor's thesis is to discover the motives, techniques, perception of risk and consequences of the creative accounting in practice. Data was processed using financial analysis tools. The core goal of this thesis was the evaluation and correct re-accounting of financial statements. The results of the bachelor's thesis allow further research in the are of the creative accounting.
Klíčová slova
kreativní účetnictví, zmanipulované účetní výkazy, techniky kreativního účetnictví
Bakalářská práce se zabývá problematikou kreativního účetnictví v rámci českého podnikatelského prostředí. V první části se práce primárně zaměřuje na popis technik kreativního účetnictví a prozkoumání motivace k jeho praktikování. Hlavní výzkumná metoda využitá ve druhé části je případová studie zabývající se vybranými postupy kreativního účetnictví. Dopad kreativního účetnictví je demonstrován na kritickém případu. Cílem bakalářské práce je odhalení motivů, technik, vnímání rizika a dopadů kreativního účetnictví v praxi. Data byla zpracována pomocí nástrojů finanční analýzy. Podstatou řešení bylo vyhodnocení a správné přeúčtování účetních výkazů. Výsledky této práce umožňují navázat na další výzkum v oblasti kreativního účetnictví.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with creative accounting in Czech business environment. The first part of the thesis focuses on the selected creative accounting techniques and the exa-mination of the motivation to practice it. The main research method used in the second part is a case study dealing with selected procedures of creative accounting practices. Con-sequences of creative accounting are illustrated on a critical case. The aim of the bachelor's thesis is to discover the motives, techniques, perception of risk and consequences of the creative accounting in practice. Data was processed using financial analysis tools. The core goal of this thesis was the evaluation and correct re-accounting of financial statements. The results of the bachelor's thesis allow further research in the are of the creative accounting.
Klíčová slova
kreativní účetnictví, zmanipulované účetní výkazy, techniky kreativního účetnictví
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum dostupné literatury zaměřené na problematiku kreativního účetnictví, machinace s účetními výkazy, techniky kreativního účetnictví.
Na základě prostudované literatury definujte základní pojmy, motivaci, příležitosti a vnímání kreativního účetnictví.
Praktická část
Identifikujte způsoby účetních podvodů v praxi.
Navrhněte způsoby prevence jevů souvisejících s využíváním kreativního účetnictví v praxi.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte průzkum dostupné literatury zaměřené na problematiku kreativního účetnictví, machinace s účetními výkazy, techniky kreativního účetnictví.
Na základě prostudované literatury definujte základní pojmy, motivaci, příležitosti a vnímání kreativního účetnictví.
Praktická část
Identifikujte způsoby účetních podvodů v praxi.
Navrhněte způsoby prevence jevů souvisejících s využíváním kreativního účetnictví v praxi.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DRÁBKOVÁ, Zita. Kreativní účetnictví a účetní podvody: řízení rizika účetních chyb a podvodů. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 151 s. ISBN 978-80-7552-791-2.
JONES, Michael. Creative accounting, fraud and international accounting scandals. Hoboken, NJ: John Wiley, c2010, 576 s. ISBN 978-047-0057-650.
KOVANICOVÁ, Dana. Finanční účetnictví: světový koncept IFRS/IAS. 5., aktualiz. vyd. Praha: BOVA POLYGON, 2005, 526 s. ISBN 80-727-3129-7.
KRUPOVÁ, Lenka. Kreativní účetnictví: zneužívání účetnictví-možnosti a meze. Praha: Komora auditorů České republiky, 2001, 64 s. ISBN 80-902855-2-X.
STROUHAL, Jiří. Zveřejňování obchodních korporací. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 222 s. ISBN 978-80-7552-157-6.
Seznam doporučené literatury
DRÁBKOVÁ, Zita. Kreativní účetnictví a účetní podvody: řízení rizika účetních chyb a podvodů. Praha: Wolters Kluwer, 2017, 151 s. ISBN 978-80-7552-791-2.
JONES, Michael. Creative accounting, fraud and international accounting scandals. Hoboken, NJ: John Wiley, c2010, 576 s. ISBN 978-047-0057-650.
KOVANICOVÁ, Dana. Finanční účetnictví: světový koncept IFRS/IAS. 5., aktualiz. vyd. Praha: BOVA POLYGON, 2005, 526 s. ISBN 80-727-3129-7.
KRUPOVÁ, Lenka. Kreativní účetnictví: zneužívání účetnictví-možnosti a meze. Praha: Komora auditorů České republiky, 2001, 64 s. ISBN 80-902855-2-X.
STROUHAL, Jiří. Zveřejňování obchodních korporací. Praha: Wolters Kluwer, 2016, 222 s. ISBN 978-80-7552-157-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
vedoucí (doc. Ing. Marie Paseková, Ph.D.) 26 b
otázka oponenta (Ing. Bohumila Svitáková, Ph.D.) 26 b:
V rámci kapitoly 3 popisujete etiku v kreativním účetnictví. Jak se k etice v podnikání stavil Tomáš Baťa? Srovnejte jeho názory se znalostmi kreativního účetnictví, získanými zpracováním této práce. - zodpovězeno částečně