Informace o kvalifikační práci 1. Teoretická část: Nalezená fotografie jako artefakt 2. Praktická část: a) autorská publikace: Vzpomínka na budoucnost b) volný výstavní soubor: Vzpomínka na budoucnost
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
1. Teoretická část:
Nalezená fotografie jako artefakt
2. Praktická část:
a) autorská publikace:
Vzpomínka na budoucnost
b) volný výstavní soubor:
Vzpomínka na budoucnost
Hlavní téma v angličtině
1. Theoretical part:
Found Photograph as an Artifact
2. Practical part
: a) Reminiscence of the Future
b) Reminiscence of the Future
Název dle studenta
1. Teoretická část: Nalezená fotografie jako artefakt 2. Praktická část: a) autorská publikace: Vzpomínka na budoucnost b) volný výstavní soubor: Vzpomínka na budoucnost
Název dle studenta v angličtině
1. Theoretical part: Found Photograph as an Artifact 2. Practical part: a) Reminiscence of the Future b) Reminiscence of the Future
Diplomová práce se zabývá nalezenou fotografií jako artefaktem využívaným v rámci umělecké praxe. Kapitola týkající se apropriace obsahuje nástin historických faktů a vysvětlení tohoto fenoménu v návaznosti na nalezenou fotografii. Důraz celého textu je směřován na autory, jejichž typické osobité principy přímo souvisí s objeveným zachráněným hmotným artefaktem a jeho dalším zpracováním. V rámci rozboru kreativních přístupů umělců jsou zde odhaleny vazby na původní materiál, popsány koncepty a hlavní myšlenky jejich děl. Analýza problematiky využití archivu, amatérských alb, nalezených negativů apod. vrcholí subjektivní statí týkající se devalvačního období, ve kterém se aktuálně fotografie nachází.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with a found photograph as an artefact used as a part of the art practice. The chapter on appropriation contains an outline of historical facts and an explanation of this phenomenon in relation to a found photograph. The emphasis of the whole text is directed towards the authors whose distinctive principles are directly related to the discovered and saved material artefact and its further processing. Links to the original material are found, with the concepts and main ideas revealed in relation to the creative approaches of the artists. Analysis of the problematics of using the archives, amateur albums, found negatives etc. culminates in a subjective part concerning the devaluation period in which the photograph is currently.
Klíčová slova
nalezená fotografie, artefakt, archiv, negativ, Joachim Schmid, recyklace, Erik Kessels, rodinné album, paměť, vzpomínky, kolektivní paměť, rekonstrukce, intervence, rekontextualizace, inkluze, fenomén apropriace, ready-made, znovuzpřítomnění
Klíčová slova v angličtině
found photograph, artefact, archive, negative film, Joachim Schmid, recycling, Erik Kessels, family album, memory, memories, collective memory, reconstruction, intervention, inclusion, phenomenon of cultural appropriation, ready-made, recontextualisation
Rozsah průvodní práce
124 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá nalezenou fotografií jako artefaktem využívaným v rámci umělecké praxe. Kapitola týkající se apropriace obsahuje nástin historických faktů a vysvětlení tohoto fenoménu v návaznosti na nalezenou fotografii. Důraz celého textu je směřován na autory, jejichž typické osobité principy přímo souvisí s objeveným zachráněným hmotným artefaktem a jeho dalším zpracováním. V rámci rozboru kreativních přístupů umělců jsou zde odhaleny vazby na původní materiál, popsány koncepty a hlavní myšlenky jejich děl. Analýza problematiky využití archivu, amatérských alb, nalezených negativů apod. vrcholí subjektivní statí týkající se devalvačního období, ve kterém se aktuálně fotografie nachází.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with a found photograph as an artefact used as a part of the art practice. The chapter on appropriation contains an outline of historical facts and an explanation of this phenomenon in relation to a found photograph. The emphasis of the whole text is directed towards the authors whose distinctive principles are directly related to the discovered and saved material artefact and its further processing. Links to the original material are found, with the concepts and main ideas revealed in relation to the creative approaches of the artists. Analysis of the problematics of using the archives, amateur albums, found negatives etc. culminates in a subjective part concerning the devaluation period in which the photograph is currently.
Klíčová slova
nalezená fotografie, artefakt, archiv, negativ, Joachim Schmid, recyklace, Erik Kessels, rodinné album, paměť, vzpomínky, kolektivní paměť, rekonstrukce, intervence, rekontextualizace, inkluze, fenomén apropriace, ready-made, znovuzpřítomnění
Klíčová slova v angličtině
found photograph, artefact, archive, negative film, Joachim Schmid, recycling, Erik Kessels, family album, memory, memories, collective memory, reconstruction, intervention, inclusion, phenomenon of cultural appropriation, ready-made, recontextualisation
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 20 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 30 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházející, případně navazující na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační DVD (2 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části diplomové práce v rozsahu maximálně 20 minut. Součástí přednášky je obrazová prezentace. Přednáška není reprodukováním obsahu práce!
Teoretická práce se odevzdává ve třech vyhotoveních, z toho dvě v pevných deskách s tím, že v jednom je vlepena obálka s DVD. Třetí výtisk může být v kroužkové vazbě.
2. Praktická část:
a) autorská publikace na zvolené téma: cca 30 fotografií, odevzdává se definitivní podoba - 2 ks vázané publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený. Současně se odevzdává artist´s statement (250 - 300 slov).
b) volný výstavní soubor: ucelený, koncipovaný soubor fotografií, vycházející, případně navazující na téma autorské publikace. Odevzdává se min. 12 ks fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované + artist´s statement (250 - 300 slov).
c) prezentační DVD (2 ks) + 1x USB Flash disk: obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce. Teoretická v .pdf formátu a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech (náhledy 75dpi a plná data 300dpi, tisková kvalita), včetně artist´s statementu obou částí praktické diplomové práce, vždy cca 250 - 300 slov.
Seznam doporučené literatury
Fotograf magazine - #6 recyklace
Useful Photography - KesselsKramer Publishing
Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii - Geoffrey Batchen
Světlá komora: poznámky k fotografii - Roland Barthes
O fotografii - Susan Sontagová
Slova a věci, Archeologie vědění - Michel Foucault
Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti - Walter Benjamin
Seznam doporučené literatury
Fotograf magazine - #6 recyklace
Useful Photography - KesselsKramer Publishing
Obraz a diseminace: Za novou historii pro fotografii - Geoffrey Batchen
Světlá komora: poznámky k fotografii - Roland Barthes
O fotografii - Susan Sontagová
Slova a věci, Archeologie vědění - Michel Foucault
Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti - Walter Benjamin
Přílohy volně vložené
1 DVD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na prezentaci své teoretické práce byla studentka pečlivě připravena. Námitky MgA. Tláskalové směrovaly ke zbytnosti kapitoly o devalvaci a k seznamu uvedených zdrojů.
Praktická práce byla přijata téměř bez výhrad. U výstavního souboru i objemné publikace komise ocenila zejména konzistentnost výpovědi, osobní vztah k tématu, dlouhodobé zaujetí tématem a kvalitu layoutu a instalace.