Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace divadla vůči generaci Y. Nejprve se věnuje teoretickým poznatkům dané problematiky - divadlu, jeho propagaci a generaci Y. Dále popisuje základní charakteristiku vybraného divadla (Těšínské divadlo Český Těšín). Na základě získaných informací je definována marketingová komunikace organizace vůči generaci Y. V souladu s výsledky provedeného výzkumu (dotazníkové šetření) formuluji vlastní návrhy na možné změny způsobu propagace Těšínského divadla Český Těšín vůči mileniálům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dealing with problems of the marketing communication of a theatre against generation Y. First the thesis determine theoretical knowledge of the problem areas - theatre, its propagation and generation Y. Then the thesis descibe basic characteristics of the selected theatre (Těšín Theatre). Based on the obtained information is defined marketing communication of the organization against generation Y. In accordance with the results of the survey (questionnaire) I suggest my own proposals for possible changes in propagation of Těšín Theatre against millennials.
Klíčová slova
Marketing, divadlo, propagace, marketingová komunikace, generace Y, mileniálové, výzkum, Těšínské divadlo Český Těšín
Bakalářská práce se zabývá problematikou marketingové komunikace divadla vůči generaci Y. Nejprve se věnuje teoretickým poznatkům dané problematiky - divadlu, jeho propagaci a generaci Y. Dále popisuje základní charakteristiku vybraného divadla (Těšínské divadlo Český Těšín). Na základě získaných informací je definována marketingová komunikace organizace vůči generaci Y. V souladu s výsledky provedeného výzkumu (dotazníkové šetření) formuluji vlastní návrhy na možné změny způsobu propagace Těšínského divadla Český Těšín vůči mileniálům.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is dealing with problems of the marketing communication of a theatre against generation Y. First the thesis determine theoretical knowledge of the problem areas - theatre, its propagation and generation Y. Then the thesis descibe basic characteristics of the selected theatre (Těšín Theatre). Based on the obtained information is defined marketing communication of the organization against generation Y. In accordance with the results of the survey (questionnaire) I suggest my own proposals for possible changes in propagation of Těšín Theatre against millennials.
Klíčová slova
Marketing, divadlo, propagace, marketingová komunikace, generace Y, mileniálové, výzkum, Těšínské divadlo Český Těšín
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách generace Y jako cílové skupiny. Na základě zjištěných teoretických poznatků formulujte pracovní hypotézy a cíle vaší práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a propagačních činností vůči generaci Y Těšínského divadla Český Těšín a definujte jak zvýšit návštěvnost této generace. Formou marketingového průzkumu zjištěte jaké jsou nejefektivnější způsoby propagace vůči generaci Y.
3. Vyvoďte závěry analýzy a maketingového průzkumu a na jejich základě navrhněte nové možnosti využití marketingu a propagačních činností vůči generaci Y.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu kultury, marketingu divadla a specifikách generace Y jako cílové skupiny. Na základě zjištěných teoretických poznatků formulujte pracovní hypotézy a cíle vaší práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingu a propagačních činností vůči generaci Y Těšínského divadla Český Těšín a definujte jak zvýšit návštěvnost této generace. Formou marketingového průzkumu zjištěte jaké jsou nejefektivnější způsoby propagace vůči generaci Y.
3. Vyvoďte závěry analýzy a maketingového průzkumu a na jejich základě navrhněte nové možnosti využití marketingu a propagačních činností vůči generaci Y.
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, R., Marketing kulturního dědictví a umění. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s., ISBN 978-80-247-2724-0
NEKOLNÝ, B. a kol, Divadelní systémy a kulturní politika, Praha, Divadelní ústav, 2006, 152 s., ISBN 80-7008-197-X
FORET, M., Marketingová komunikace, Brno, Computer Press, 2006, 443 s., ISBN 80-251-1041-9
DVOŘÁK, J., Kreativní management pro divadlo, 1.vyd. Praha, Pražská scéna, 2004, 337 s., ISBN 80-86102-53-X
HANNAGAN, T., Marketing pro neziskový sektor, Praha, Management Press, 1996, 205 s., ISBN 80-85943-07_7
TAPSCOTT, D., Grown up digital: how the net generation is changing your world, New York, McGraw-Hill, 2009, 288 s., ISBN 978-0-07-164155-5
Seznam doporučené literatury
JOHNOVÁ, R., Marketing kulturního dědictví a umění. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 288 s., ISBN 978-80-247-2724-0
NEKOLNÝ, B. a kol, Divadelní systémy a kulturní politika, Praha, Divadelní ústav, 2006, 152 s., ISBN 80-7008-197-X
FORET, M., Marketingová komunikace, Brno, Computer Press, 2006, 443 s., ISBN 80-251-1041-9
DVOŘÁK, J., Kreativní management pro divadlo, 1.vyd. Praha, Pražská scéna, 2004, 337 s., ISBN 80-86102-53-X
HANNAGAN, T., Marketing pro neziskový sektor, Praha, Management Press, 1996, 205 s., ISBN 80-85943-07_7
TAPSCOTT, D., Grown up digital: how the net generation is changing your world, New York, McGraw-Hill, 2009, 288 s., ISBN 978-0-07-164155-5
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Z jakého důvodu bývá podle vás public relations z pohledu marketérů podceňováno? Jak píšete v kapitole 1.4.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Vysvětlete přesně pojem Corporate Social Responsibility. V práci používáte odkaz jen na jednu jeho část.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Existuje jiný způsob odměny za věrnost, než je kartička s deseti razítky? Tento způsob evidence návštěvnosti se pro Generaci Y může jevit jako překonaný?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Byly položeny doplňující otázky:
Byl proveden pretest výzkumu?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.