Bakalářská práce na téma Obsahová a komparativní analýza časopisu Vogue se zabývá československou verzí časopisu Vogue. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce věnuje historickému i současnému postavení tištěných médií, charakteristice ženských časopisů a mediálnímu systému v České republice. Dále zkoumá financování tištěných médií a konkrétně se zaměřuje na charakteristiku inzerce a dalších forem tištěné reklamy. Praktická část se zabývá obsahovou analýzou časopisu Vogue konkrétně z pohledu tištěné inzerce. Součástí praktické části je také vyhodnocení individuálních rozhovorů s vybranými recipienty ze dvou věkových skupin z cílové skupiny časopisu. Cílem práce je zjistit názory a postoje těchto dvou věkových kategorií cílové skupiny časopisu Vogue na tištěnou inzerci v tomto časopise. Mezi další cíle patří zjištění procentuálního zastoupení reklamy v časopise Vogue a ostatních magazínech a porovnání americké a československé verze časopisu Vogue.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis on the topic of Content and comparative analysis of Vogue magazine deals with the Czechoslovakian version of Vogue magazine. The work is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part the work pursues some historical and contemporary position of the press, some characteristics of magazines for women and media system in the Czech Republic. Furthermore, it explores the funding of the press and specifically it focuses on the characteristics of advertising and other forms of the press advertising. The practical part deals with the content analysis of Vogue magazine, more closely from the point of view of the printed advertising. One part of the practical part is also an assessment of individual interviews with selected recipients from two age groups from the target magazine readers. The goal of the thesis is to ascertain ideas and attitudes of these age groups from the target magazine readers of the printed advertising in this magazine. Among other goals it can be included some percentage determination of adveritisng representation in Vogue magazine and other magazines and comparison of American and Czechoslovakian version of Vogue magazine.
Bakalářská práce na téma Obsahová a komparativní analýza časopisu Vogue se zabývá československou verzí časopisu Vogue. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se práce věnuje historickému i současnému postavení tištěných médií, charakteristice ženských časopisů a mediálnímu systému v České republice. Dále zkoumá financování tištěných médií a konkrétně se zaměřuje na charakteristiku inzerce a dalších forem tištěné reklamy. Praktická část se zabývá obsahovou analýzou časopisu Vogue konkrétně z pohledu tištěné inzerce. Součástí praktické části je také vyhodnocení individuálních rozhovorů s vybranými recipienty ze dvou věkových skupin z cílové skupiny časopisu. Cílem práce je zjistit názory a postoje těchto dvou věkových kategorií cílové skupiny časopisu Vogue na tištěnou inzerci v tomto časopise. Mezi další cíle patří zjištění procentuálního zastoupení reklamy v časopise Vogue a ostatních magazínech a porovnání americké a československé verze časopisu Vogue.
Anotace v angličtině
My bachelor thesis on the topic of Content and comparative analysis of Vogue magazine deals with the Czechoslovakian version of Vogue magazine. The work is divided into a theoretical and practical part. In the theoretical part the work pursues some historical and contemporary position of the press, some characteristics of magazines for women and media system in the Czech Republic. Furthermore, it explores the funding of the press and specifically it focuses on the characteristics of advertising and other forms of the press advertising. The practical part deals with the content analysis of Vogue magazine, more closely from the point of view of the printed advertising. One part of the practical part is also an assessment of individual interviews with selected recipients from two age groups from the target magazine readers. The goal of the thesis is to ascertain ideas and attitudes of these age groups from the target magazine readers of the printed advertising in this magazine. Among other goals it can be included some percentage determination of adveritisng representation in Vogue magazine and other magazines and comparison of American and Czechoslovakian version of Vogue magazine.
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu práce a definujte základní pojmy.
2. Popište metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
3. Proveďte obsahovou analýzu zvolených periodik a vyhodnoťte procentuální obsah inzerce v jednotlivých periodicích.
4. U předem zvolené cílové skupiny proveďte kvalitativní šetření.
5. Z provedených analýz vyvoďte závěr a navrhněte případná doporučení ke změně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické východisko k tématu práce a definujte základní pojmy.
2. Popište metodiku práce a definujte výzkumnou otázku.
3. Proveďte obsahovou analýzu zvolených periodik a vyhodnoťte procentuální obsah inzerce v jednotlivých periodicích.
4. U předem zvolené cílové skupiny proveďte kvalitativní šetření.
5. Z provedených analýz vyvoďte závěr a navrhněte případná doporučení ke změně.
Seznam doporučené literatury
OSVALDOVÁ, Barbora. 2004. Česká média a feminismus. Praha: Libri/Slon, 158 s. ISBN 80-7277-263-5 (Libri), 80-86429-31-8 (Slon).
JIRÁK, Jan et al. 2005. 10 let v českých médiích. Praha: Portál pro Newton Information Technology, 142 s. ISBN 8071789259.
VEČEŘA, Pavel. 2015. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
MCQUAIL, Denis. 1999. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 447 s. ISBN 80-7178-200-9.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0827-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. 2012. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
Seznam doporučené literatury
OSVALDOVÁ, Barbora. 2004. Česká média a feminismus. Praha: Libri/Slon, 158 s. ISBN 80-7277-263-5 (Libri), 80-86429-31-8 (Slon).
JIRÁK, Jan et al. 2005. 10 let v českých médiích. Praha: Portál pro Newton Information Technology, 142 s. ISBN 8071789259.
VEČEŘA, Pavel. 2015. Úvod do dějin tištěných médií. Praha: Grada Publishing, Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-4178-9.
MCQUAIL, Denis. 1999. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 447 s. ISBN 80-7178-200-9.
SCHULZ, Winfried a Irena REIFOVÁ. 2004. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2. přeprac. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0827-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. 2012. Metody výzkumu médií. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-683-4.
Přílohy volně vložené
1 CD disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Čím si autorka vysvětluje fakt, že Vogue CS si může dovolit mít nejmenší reklamní prostor, když cena inzerce je srovnatelná s konkurenčními časopisy?
2. Mohla by autorka práce v rámci obhajoby vysvětlit, jak vybrala vzorek recipientů pro kvalitativní výzkumné šetření?
3. Kde vidí autorka důvody odlišnosti československé mutace časopisu Vogue od americké verze?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Jak probíhal výběr účastníků pro individuální rozhovory?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
Mgr. Kocourek, PhD. položil doplňující otázku: Vnímají recipienti autory článků v časopise Vogue?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
prof. PhDr. Pavelka, CSc. položil doplňující otázku: Mohla byste na konkrétním příkladě ukázat, jak jste kódovala obsah výzkumu? Jak byla stanovena kódovací kritéria?
Odpověď: Studentka z části odpověděla na položenou otázku.