Bakalářská práce se zabývá tématem marketingu divadla a kultury. Přímo se zaměřuje na specifika komunikace s mladým publikem, konkrétně na příkladu pražského Divadla v Dlouhé. V teoretické části jsou zpracována základní východiska arts marketingu, marketingu divadla a divadelního publika. Praktická část poté obsahuje analýzu současných marketingových aktivit Divadla v Dlouhé a zpracování kvantitativního výzkumu mezi mladými diváky. Informace získané v obou částech práce jsou pak využity k formulaci návrhů na zlepšení komunikace s mladým publikem.
Anotace v angličtině
The presented Bachelor thesis deals with the topic of culture and theatre marketing. It focuses specifically on the particularities of communication with young audiences, further explained on the example of Prague theatre Divadlo v Dlouhé. The theoretical part lays the basics of arts marketing, theatre marketing and audiences. The practical part contains an analysis of current marketing activities of Divadlo v Dlouhé and conducts a quantitative research among young audiences. The information gathered from both parts of the thesis then serve as a foundation for suggestions directed at improving communication with young theatre patrons.
Klíčová slova
marketing kultury, arts marketing, marketing divadla, mladé publikum, Divadlo v Dlouhé
Klíčová slova v angličtině
culture marketing, arts marketing, theatre marketing, young audience, Divadlo v Dlouhé
Rozsah průvodní práce
72 s. (90 050 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem marketingu divadla a kultury. Přímo se zaměřuje na specifika komunikace s mladým publikem, konkrétně na příkladu pražského Divadla v Dlouhé. V teoretické části jsou zpracována základní východiska arts marketingu, marketingu divadla a divadelního publika. Praktická část poté obsahuje analýzu současných marketingových aktivit Divadla v Dlouhé a zpracování kvantitativního výzkumu mezi mladými diváky. Informace získané v obou částech práce jsou pak využity k formulaci návrhů na zlepšení komunikace s mladým publikem.
Anotace v angličtině
The presented Bachelor thesis deals with the topic of culture and theatre marketing. It focuses specifically on the particularities of communication with young audiences, further explained on the example of Prague theatre Divadlo v Dlouhé. The theoretical part lays the basics of arts marketing, theatre marketing and audiences. The practical part contains an analysis of current marketing activities of Divadlo v Dlouhé and conducts a quantitative research among young audiences. The information gathered from both parts of the thesis then serve as a foundation for suggestions directed at improving communication with young theatre patrons.
Klíčová slova
marketing kultury, arts marketing, marketing divadla, mladé publikum, Divadlo v Dlouhé
Klíčová slova v angličtině
culture marketing, arts marketing, theatre marketing, young audience, Divadlo v Dlouhé
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu umění a kultury, marketingu divadla a specifikách divadelního publika. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace vybraného divadla a vymezte jednotlivé cílové skupiny. Konfrontujte marketingové aktivity divadla zaměřené na vybranou cílovou skupinu a její preference, potřeby a specifika. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o marketingu umění a kultury, marketingu divadla a specifikách divadelního publika. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu marketingové komunikace vybraného divadla a vymezte jednotlivé cílové skupiny. Konfrontujte marketingové aktivity divadla zaměřené na vybranou cílovou skupinu a její preference, potřeby a specifika. Na základě závěrů výzkumu a analýz zodpovězte výzkumné otázky.
3. Na základě výsledků analýzy představte stručný nástin možností změn v marketingové komunikaci divadla. Naznačte, jaké zásady by měla akcentovat, případně uveďte, jakým způsobem by bylo možné pokračovat při řešení tohoto tématu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-17-0.
BERNSTEIN, Joanne Scheff. 2007. Arts marketing insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences. San Francisco: Jossey-Bass. ISBN 978-0787978440.
KOLB, Bonita M. 2005. Marketing for cultural organizations. New strategies for attracting audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera. Vyd. 2. London: Thomson Learning. ISBN 1-84480-213-2.
DVOŘÁK, Jan. 2005. Malý slovník managementu divadla: příručka pro organi-zátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna. ISBN 80-86102-49-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2007. Marketing management. 12. Vydání. Přeložili Štěpánka ČERNÁ, Viktor FAKTOR, Tomáš JUPPA. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-17-0.
BERNSTEIN, Joanne Scheff. 2007. Arts marketing insights: the dynamics of building and retaining performing arts audiences. San Francisco: Jossey-Bass. ISBN 978-0787978440.
KOLB, Bonita M. 2005. Marketing for cultural organizations. New strategies for attracting audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera. Vyd. 2. London: Thomson Learning. ISBN 1-84480-213-2.
DVOŘÁK, Jan. 2005. Malý slovník managementu divadla: příručka pro organi-zátory, producenty, manažery, produkční, studenty a adepty studia divadla, kultury a umění. Praha: Pražská scéna. ISBN 80-86102-49-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2007. Marketing management. 12. Vydání. Přeložili Štěpánka ČERNÁ, Viktor FAKTOR, Tomáš JUPPA. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Výše ceny vstupenek je jedním z limitujících faktorů návštěvy divadla, jak plyne z dotazníkového průzkumu. Jakým způsobem byste zjistila, jaká výše slevy by byla motivační, aby přinesla viditelné výsledky v návštěvnosti divadla?
2. Proč je tak složité zajistit on line prodej zlevněných vstupenek? Existuje řešení, jak tuto věc uvést do praxe?
3. Poměrně výrazná orientace na mladého diváka DvD může přinést riziko ztráty části diváků v jiných věkových skupinách. Jakým způsobem a nástroji lze toto riziko minimalizovat?
Odpovědi: Studentka plně odpověděla na položené otázky.
V posudku vedoucího práce byly položeny tyto otázky (vedoucí):
1. Prosím upřesnit metodu rekrutace respondentů a vysvětlit vztah základního a výběrového souboru.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
prof. PhDr. Pavelka, CSc. položil doplňující otázku: Co vedlo k tomu, že jste si zvolila divadlo v Dlouhé?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.