Bakalářská práce se zaměřuje na marketingové komunikace hudebního festivalu On the Road. Teoretická část práce věnuje pozornost vytvoření potřebného teoretického základu se zaměřením na oblast hudby a hudebních festivalů, současně rovněž na oblast kultury v rámci neziskového sektoru a následně se podrobněji zabývá teorií marketingu a způsoby financování kulturních akcí. Praktická část práce se věnuje popisu hudebního festivalu On the Road. Následně je proveden a vyhodnocen výzkum, díky kterému jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Závěr práce poskytuje doporučení festivalu, jakou formu komunikace nejlépe využít ke své cílové skupině.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on marketing communications of the music festival On the Road. The theoretical part of the thesis pays attention to the creation of necessary theoreti-cal background with a focus on music field and music festivals, to the field of culture with-in the non-profit sector and also to the theory of marketing and ways of financing cultural events. The practical part is devoted to the description of the music festival On the Road. Subsequently, research is conducted and evaluated to answer research questions. The con-clusion of the work provides a recommendation to the festival on how to communicate with its target group.
Keywords
hudba, hudební festival, On the Road, marketing, komunikace, sponzoring
Keywords in English
music, music festival, On the Road, marketing, communication, sponzoring
Length of the covering note
67 s. (93 990 znaků)
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zaměřuje na marketingové komunikace hudebního festivalu On the Road. Teoretická část práce věnuje pozornost vytvoření potřebného teoretického základu se zaměřením na oblast hudby a hudebních festivalů, současně rovněž na oblast kultury v rámci neziskového sektoru a následně se podrobněji zabývá teorií marketingu a způsoby financování kulturních akcí. Praktická část práce se věnuje popisu hudebního festivalu On the Road. Následně je proveden a vyhodnocen výzkum, díky kterému jsou zodpovězeny výzkumné otázky. Závěr práce poskytuje doporučení festivalu, jakou formu komunikace nejlépe využít ke své cílové skupině.
Annotation in English
The bachelor thesis is focused on marketing communications of the music festival On the Road. The theoretical part of the thesis pays attention to the creation of necessary theoreti-cal background with a focus on music field and music festivals, to the field of culture with-in the non-profit sector and also to the theory of marketing and ways of financing cultural events. The practical part is devoted to the description of the music festival On the Road. Subsequently, research is conducted and evaluated to answer research questions. The con-clusion of the work provides a recommendation to the festival on how to communicate with its target group.
Keywords
hudba, hudební festival, On the Road, marketing, komunikace, sponzoring
Keywords in English
music, music festival, On the Road, marketing, communication, sponzoring
Research Plan
1. Proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů pojednávajících o marketingové komunikaci v oblasti kultury, hudby a hudebních festivalů.
2. Definujte cíl bakalářské práce a formulujte výzkumné otázky.
3. Specifikujte formu výzkumu s orientací na komunikaci festivalu On the road s realizací směřující k vybrané cílové skupině.
4. Vyhodnoťte získané informace a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě výsledků výzkumu zodpovězte výzkumné otázky, zhodnoťte přínosy práce a navrhněte případná doporučení ke zlepšení současných forem komunikace ke stanovené cílové skupině.
Research Plan
1. Proveďte rešerši relevantní literatury a dalších zdrojů pojednávajících o marketingové komunikaci v oblasti kultury, hudby a hudebních festivalů.
2. Definujte cíl bakalářské práce a formulujte výzkumné otázky.
3. Specifikujte formu výzkumu s orientací na komunikaci festivalu On the road s realizací směřující k vybrané cílové skupině.
4. Vyhodnoťte získané informace a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě výsledků výzkumu zodpovězte výzkumné otázky, zhodnoťte přínosy práce a navrhněte případná doporučení ke zlepšení současných forem komunikace ke stanovené cílové skupině.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008, 284 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2724-0.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003, 236 s. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM, 2012, 198 s. ISBN 978-80-87500-17-0.
JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění: [art marketing v praxi]. Praha: Grada, 2008, 284 s. Manažer. Marketing. ISBN 978-80-247-2724-0.
KARLÍČEK, Miroslav. Základy marketingu. Praha: Grada, 2013, 255 s. ISBN 978-80-247-4208-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. Expert. ISBN 80-247-0513-3.
ŠINDLER, Petr. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada, 2003, 236 s. Manažer. ISBN 80-247-0646-6.
Enclosed appendices
Flash disk
Appendices bound in thesis
graphs
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Definujte odborně rozdíl mezi pojmy sponzoring x partnerství x dárcovství x reklama. V souvislosti s festivaly je několikrát zmiňujete.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Jak velkou roli v zájmu návštěvníků a potencionálních návštěvníků festivalu hraje jeho charitativní podtext? Je tento aspekt při jeho propagaci, stanovení cen vstupného a vytváření očekávání návštěvníků dostatečně využit?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Považujete poměrně jednostrannou propagaci festivalu (ústní doporučení a sociální sítě) za správnou? Pokud ne, o co by se měl marketingový mix rozšířit s ohledem na další potenciální skupiny návštěvníků? Vycházíme-li z předpokladu, že festival chce růst a zkvalitňovat se.
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.