Bakalářská práce se zaměřuje na téma event marketingu jako efektivního nástroje pro tvorbu image značky. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům z oboru event marketingu, jeho typologii, integraci do komunikačního mixu a procesu a tvorbě event marketingové strategie. V praktické části je analyzována značku Apetit a její event marketingové aktivity - konkrétně event Apetit piknik, který je oblíbeným gastronomický festivalem. Součástí je
i výzkum, prováděný pomoci on-line dotazníků, který má za cíl zjistit, jak vnímají značku Apetit účastníci Apetit pikniku a zda se jejich postoj nějak liší od respondentů, kteří event nenavštívili.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the topic of event marketing as an effective tool for a brand image formation. The theoretical part deals with the basic terms from event marketing field, its typology, integration into communication mix and process and creation of event marketing strategy. In the practical part the Apetit brand and its event marketing activities are being analyzed - namely event Apetit picnic, which is favorite gastronomy festival. The research is another part of the thesis, it is carried out with the help of on-line questionnaire, the aim of which is to find out, how participants of the Apetit picnic perceive the Apetit brand and if their attitude is any different from that of those respondents, who have not visited the event.
Bakalářská práce se zaměřuje na téma event marketingu jako efektivního nástroje pro tvorbu image značky. Teoretická část práce se věnuje základním pojmům z oboru event marketingu, jeho typologii, integraci do komunikačního mixu a procesu a tvorbě event marketingové strategie. V praktické části je analyzována značku Apetit a její event marketingové aktivity - konkrétně event Apetit piknik, který je oblíbeným gastronomický festivalem. Součástí je
i výzkum, prováděný pomoci on-line dotazníků, který má za cíl zjistit, jak vnímají značku Apetit účastníci Apetit pikniku a zda se jejich postoj nějak liší od respondentů, kteří event nenavštívili.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the topic of event marketing as an effective tool for a brand image formation. The theoretical part deals with the basic terms from event marketing field, its typology, integration into communication mix and process and creation of event marketing strategy. In the practical part the Apetit brand and its event marketing activities are being analyzed - namely event Apetit picnic, which is favorite gastronomy festival. The research is another part of the thesis, it is carried out with the help of on-line questionnaire, the aim of which is to find out, how participants of the Apetit picnic perceive the Apetit brand and if their attitude is any different from that of those respondents, who have not visited the event.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávací o event marketingu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky.
2. Popište vliv event marketingu na utváření značky.
3. Proveďte analýzu event marketingových aktivit zvolené značky.
4. Zhodnoťte, do jaké míry event marketing této značky ovlivňuje vnímání značky spotřebiteli.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávací o event marketingu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky.
2. Popište vliv event marketingu na utváření značky.
3. Proveďte analýzu event marketingových aktivit zvolené značky.
4. Zhodnoťte, do jaké míry event marketing této značky ovlivňuje vnímání značky spotřebiteli.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga et al. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Pra-ha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-4354-7
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. 2015. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání Praha: Vysoká škola finanční a správní. Edice EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2012. Marketingová komunikace. 14. vydání. New Jesey: Pearson Education, Inc. ISBN 978-0-13-210292-6
LATTENBERG, Vivien. 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2397-3
ŠINDLER, Petr, 2003. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0646-6
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga et al. 2012. Velký slovník marketingových komunikací. Pra-ha: Grada Publishing, a.s. ISBN 978-80-4354-7
KAŠÍK, Milan a Karel HAVLÍČEK. 2015. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualizované vydání Praha: Vysoká škola finanční a správní. Edice EUPRESS. ISBN 978-80-7408-100-2
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2012. Marketingová komunikace. 14. vydání. New Jesey: Pearson Education, Inc. ISBN 978-0-13-210292-6
LATTENBERG, Vivien. 2010. Event aneb úspěšná akce krok za krokem. 1. vydání. Brno: Computer Press, a.s. ISBN 978-80-251-2397-3
ŠINDLER, Petr, 2003. Event marketing. Jak využít emoce v marketingové komunikaci. 1. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s. ISBN 80-247-0646-6
Přílohy volně vložené
2 flash disky
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Z jakých zdrojů jste čerpala inspiraci k tvorbě škál? Podle jakého klíče jste vybírala tyto konkrétní aspekty značky, které respondenti posuzovali?
2. Která kritéria by měla značka Apetit při vyhodnocování úspěšnosti eventu Apetit piknik (tzv. controllingu, který zmiňujete na str. 25) sledovat?
Studentka měla odpovědi na otázky připraveny.