Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci značky Eta v České republice. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro zefektivnění nástrojů marketingové komunikace. V teoretické části jsou popsány a definovány termíny marketingové komunikace a její nástroje. V praktické části je charakterizována značka Eta a provedený kvantitativní a kvalitativní výzkum. V poslední části jsou vyhodnocena a interpretována data, zodpovězen cíl práce a výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with marketing communication of Eta brand in the Czech Republic. The aim of this bachelor thesis is to propose recommendations for more effective tools of marketing communication. The theoretical part describes and defines terms of marketing communication and its tools. In the practical part, the Eta brand and quantitative and qualitative research are characterized. The last part evaluates and interprets the data, answers the goal of the thesis and research questions.
Klíčová slova
marketingová komunikace, nástroje marketingové komunikace, značka, vnímaní značky, povědomí o značce, asociace, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing communication tools, brand, brand perception, brand awareness, association, marketing research
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci značky Eta v České republice. Cílem bakalářské práce je navrhnout doporučení pro zefektivnění nástrojů marketingové komunikace. V teoretické části jsou popsány a definovány termíny marketingové komunikace a její nástroje. V praktické části je charakterizována značka Eta a provedený kvantitativní a kvalitativní výzkum. V poslední části jsou vyhodnocena a interpretována data, zodpovězen cíl práce a výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with marketing communication of Eta brand in the Czech Republic. The aim of this bachelor thesis is to propose recommendations for more effective tools of marketing communication. The theoretical part describes and defines terms of marketing communication and its tools. In the practical part, the Eta brand and quantitative and qualitative research are characterized. The last part evaluates and interprets the data, answers the goal of the thesis and research questions.
Klíčová slova
marketingová komunikace, nástroje marketingové komunikace, značka, vnímaní značky, povědomí o značce, asociace, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, marketing communication tools, brand, brand perception, brand awareness, association, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu a vymezte teoretická východiska s důrazem na oblast marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou problematiku a realizujte kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a vytvořte stručné doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu a vymezte teoretická východiska s důrazem na oblast marketingové komunikace.
2. Stanovte cíl, výzkumné metody a výzkumné otázky.
3. Představte analyzovanou problematiku a realizujte kvantitativní výzkum pomocí dotazníkového šetření a kvalitativní výzkum formou polostrukturovaných rozhovorů.
4. Vyhodnoťte zjištěná data a vyvoďte relevantní závěry.
5. Na základě syntézy zjištěných informací zodpovězte výzkumné otázky a vytvořte stručné doporučení.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013. ISBN 978-0-273-77322-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované vydání a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. Praha: Management Press, 2011. ISBN 978-80-7261-237-6.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de, Maggie GEUENS a Joeri van den BERGH. Marketing communications: a European perspective. 5th ed. Harlow: Pearson, 2013. ISBN 978-0-273-77322-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4., aktualizované vydání a doplněné vydání. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-247-5865-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Gamalová):
1. V závěru píšete, že skoro polovina respondentů nezaznamenalo žádnou reklamu. Znalost značky je však velmi vysoká. Jak si tento jev vysvětlujete?
2. V práci píšete, že společnost Eta pro rok 2019 disponuje 20 milionovým rozpočtem. Přesto uvádíte, že reklamní aktivity jsou nedostatečné a navrhujete navýšení rozpočtu. Jakou částku tedy navrhujete a jak byste dané finance rozložila mezi jednotlivé komunikační kanály?
3. Zmiňujete, že reklama není efektivní, a proto ji většina respondentů vnímá jako tradiční. Myslíte, že by společnosti vystoupení z pozice tradiční značky přineslo nové zákazníky? Mohlo by dojít ke ztrátě zákazníků, kteří oceňují tradici značky?
Obhajoba práce byla připravena a otázky byly zodpovězeny. Komise udělila práci hodnocení FX z důvodu nedostatečného rozsahu práce a formálních nedostatků. Komise se ptala na rozpor mezi prezentovanou částí bakalářské práce a odevzdanou závěrečnou prací, která nesplňuje standardy kladené na závěrečné práce (dle hodnocení vedoucího i oponenta práce). Studentka odpověděla, že do systému omylem vložila pracovní, nedokončenou verzi závěrečné práce a odevzdala ji v této verzi také tištěně.