Bakalářská práce se zaměřuje na využití live streamingu na sociálních sítích pro komerční komunikaci, což je aktuálně jeden z novějších trendů využívaných v rámci online marketingové komunikace. V práci je teoretický rozbor dané problematiky, představení streamovací platformy Twitch a možnosti jejího využití v komerční komunikaci. Následně se věnuje hledání ideální formy propagace na live streamech a snaží se určit vhodné produktové kategorie či kategorie služeb, které by se mohly v rámci živého vysílání na této platformě propagovat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the use of live streaming on social media as a means of commercial communication, which is one of the newer trends used in online marketing communication. This thesis contains theoretical analysis of the subject, introduction of the streaming platform Twitch and the options of its use for commercial communication. The thesis then focuses on finding the ideal form of promotion on live streams and tries to determine the correct product categories or categories of services which could be promoted within live streaming on this platform.
Klíčová slova
live streaming, stream, influencer marketing, product placement, digitální marketing, Twitch.tv
Klíčová slova v angličtině
live streaming, stream, influencer marketing, product placement, digital marketing, Twitch.tv
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na využití live streamingu na sociálních sítích pro komerční komunikaci, což je aktuálně jeden z novějších trendů využívaných v rámci online marketingové komunikace. V práci je teoretický rozbor dané problematiky, představení streamovací platformy Twitch a možnosti jejího využití v komerční komunikaci. Následně se věnuje hledání ideální formy propagace na live streamech a snaží se určit vhodné produktové kategorie či kategorie služeb, které by se mohly v rámci živého vysílání na této platformě propagovat.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the use of live streaming on social media as a means of commercial communication, which is one of the newer trends used in online marketing communication. This thesis contains theoretical analysis of the subject, introduction of the streaming platform Twitch and the options of its use for commercial communication. The thesis then focuses on finding the ideal form of promotion on live streams and tries to determine the correct product categories or categories of services which could be promoted within live streaming on this platform.
Klíčová slova
live streaming, stream, influencer marketing, product placement, digitální marketing, Twitch.tv
Klíčová slova v angličtině
live streaming, stream, influencer marketing, product placement, digital marketing, Twitch.tv
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o digitálním marketingu, streamingu a influencer marketingu.
2. Charakterizujte streamovací platformu Twitch a popište jednotlivé možnosti jejího komerčního využití.
3. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, výzkumné otázky a cíle práce.
4. Realizujte výzkum týkající se komerčního využití platformy Twitch.
5. Na základě výsledku výzkumu vyvoďte závěry, zodpovězte na výzkumné otázky a stanovte stručná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o digitálním marketingu, streamingu a influencer marketingu.
2. Charakterizujte streamovací platformu Twitch a popište jednotlivé možnosti jejího komerčního využití.
3. Na základě teoretického vymezení studovaného problému stanovte metody, výzkumné otázky a cíle práce.
4. Realizujte výzkum týkající se komerčního využití platformy Twitch.
5. Na základě výsledku výzkumu vyvoďte závěry, zodpovězte na výzkumné otázky a stanovte stručná doporučení.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr, 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-237-6.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-736-7040-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, c2014. Principles of marketing. 15th ed. Upper Saddle, N.J.: Pearson. ISBN 978-0-13-308404-7.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ, 2015. Marketingový nástroj Product Placement v českém prostředí. Žilina: Georg. ISBN 978-80-8154-108-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3622-8.
SAMMIS, Kristy et al., 2016. Influencer Marketing For Dummies. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN 978-1-119-11409-3.
Seznam doporučené literatury
FREY, Petr, 2011. Marketingová komunikace: nové trendy 3.0. 3., rozš. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-237-6.
HENDL, Jan, 2005. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál. ISBN 80-736-7040-2.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG, c2014. Principles of marketing. 15th ed. Upper Saddle, N.J.: Pearson. ISBN 978-0-13-308404-7.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ, 2015. Marketingový nástroj Product Placement v českém prostředí. Žilina: Georg. ISBN 978-80-8154-108-7.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ, 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3622-8.
SAMMIS, Kristy et al., 2016. Influencer Marketing For Dummies. Hoboken, NJ: Wiley. ISBN 978-1-119-11409-3.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Je kupní síla cílové skupiny dostatečná vzhledem ceně propagovaných produktů?
2. Využívají streameři také platforem typu Patreon, nebo vystačí s možnostmi Twitche?
3. Kde bude tento trh za 5 let? Uplatní se virtuální / rozšířená realita či jiné trendy?
Studentka pečlivě zodpověděla položené dotazy.