Práce se zabývá manipulačními praktikami a formou informování o politické situaci prostřednictvím titulních stran deníků před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017. Popisuje vliv médií na veřejné mínění, politické rozhodování a také se zabývá jejich společenskou odpovědností. Definuje politickou komunikaci a manipulační techniky médií ovlivněné jejich vlastnictvím a možnou cílenou propagandou k získání volebních preferencí. Součástí práce je komparativní analýza, která se zabývá kvalitativním rozborem titulků a textů titulních stran deníků Mladá fronta Dnes a Právo ve sledovaném období a jejich srovnání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with manipulation practices and methods of delivering information considering political situation displayed on the front pages of dailies before the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic 2017. It describes the influence of media on public opinion, political decision-making and also deals with their social responsibility. It defines political communication and media handling techniques influenced by their ownership and possible targeted propaganda to gain electoral preferences. Second part of the work is a comparative analysis, which provides the qualitative analysis of the headlines and texts of the front pages of Mladá fronta Dnes and Právo daily newspapers and their comparison.
Klíčová slova
agenda-setting, gatekeeping, manipulace, účinky médií, komunikace, média
Klíčová slova v angličtině
agenda-setting, gatekeeping, manipulation, media effects, communication, media
Rozsah průvodní práce
53 s. (74 352 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá manipulačními praktikami a formou informování o politické situaci prostřednictvím titulních stran deníků před volbami do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky 2017. Popisuje vliv médií na veřejné mínění, politické rozhodování a také se zabývá jejich společenskou odpovědností. Definuje politickou komunikaci a manipulační techniky médií ovlivněné jejich vlastnictvím a možnou cílenou propagandou k získání volebních preferencí. Součástí práce je komparativní analýza, která se zabývá kvalitativním rozborem titulků a textů titulních stran deníků Mladá fronta Dnes a Právo ve sledovaném období a jejich srovnání.
Anotace v angličtině
The thesis deals with manipulation practices and methods of delivering information considering political situation displayed on the front pages of dailies before the elections to the Chamber of Deputies of the Czech Republic 2017. It describes the influence of media on public opinion, political decision-making and also deals with their social responsibility. It defines political communication and media handling techniques influenced by their ownership and possible targeted propaganda to gain electoral preferences. Second part of the work is a comparative analysis, which provides the qualitative analysis of the headlines and texts of the front pages of Mladá fronta Dnes and Právo daily newspapers and their comparison.
Klíčová slova
agenda-setting, gatekeeping, manipulace, účinky médií, komunikace, média
Klíčová slova v angličtině
agenda-setting, gatekeeping, manipulation, media effects, communication, media
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o manipulačních praktikách v tištěných médiích.
2. Zpracujte teoretická východiska práce, definujte základní pojmy, stanovte výzkumné otázky a metodický postup práce.
3. Proveďte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, vypracujte analýzu zjištěných dat a vyvoďte závěry.
4. Na základě provedené analýzy zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte doporučení směřující k řešení zvoleného problému.
5. Zhodnoťte naplnění cílů bakalářské práce a definovaných výzkumných otázek.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o manipulačních praktikách v tištěných médiích.
2. Zpracujte teoretická východiska práce, definujte základní pojmy, stanovte výzkumné otázky a metodický postup práce.
3. Proveďte marketingový výzkum u zvolené cílové skupiny, vypracujte analýzu zjištěných dat a vyvoďte závěry.
4. Na základě provedené analýzy zodpovězte výzkumné otázky a navrhněte doporučení směřující k řešení zvoleného problému.
5. Zhodnoťte naplnění cílů bakalářské práce a definovaných výzkumných otázek.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015, 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 8071786977.
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013,
169 s. Politologie. ISBN 978-80-247-3536-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VERNER, Pavel. Propaganda a manipulace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011, 192 s. ISBN 978-80-7452-015-0.
Seznam doporučené literatury
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. 2., přepracované vydání. Praha: Portál, 2015, 390 s. ISBN 978-80-262-0743-6.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: [stručný úvod do studia médií a mediální komunikace]. Praha: Portál, 2003, 207 s. ISBN 8071786977.
KŘEČEK, Jan. Politická komunikace: od res publica po public relations. Praha: Grada, 2013,
169 s. Politologie. ISBN 978-80-247-3536-8.
SVĚTLÍK, Jaroslav. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2005, 340 s. ISBN 80-86898-48-2.
VERNER, Pavel. Propaganda a manipulace. Vyd. 1. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského, 2011, 192 s. ISBN 978-80-7452-015-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jaké prostředky verbální manipulace známe?
Co znamenají pojmy Black PR nebo Bandwagoon efekt?
Jakým způsobem je možné chránit konzumenty před manipulací?
Studentka měla odpovědi připraveny.