Cílem daného výzkumu je vypracování strategie digitálního marketingu pro B2B společnost, která působí na globálním trhu IT poradenských služeb. Hlavní náplní práce je vedení digitálních transformací pro B2B klienty integrací main-streamového IT a nasazením digitálních řešení v měřítku, aby se dosáhlo lepších obchodních výsledků. Teoretická část Vypracovat literární rešerši týkající se konceptů digitálního marketingu, marketingové strategie a plánování, obsaho-vého marketingu a reklamních platforem. Druhá část obsahuje analýzu současné strategie digitálního marketingu společnosti a současných aktivit společnosti v oblasti digitálního marketingu. Třetí část navrhuje novou marketingovou strate-gii, včetně benchmarkingu, analýzy interních a externích faktorů, analýzy por-terových sil a marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The aim of the given project is developing of the digital marketing strategy for B2B company that operates in the global market of IT consulting services. The main scope of work is developing a B2B digital marketing strategy using strategical marketing tools and effective digital advertising platforms to increase global brand awareness. The theoretical part Elaborate a literature review concerning the digital marketing concepts, digital marketing strategy, and planning, content marketing, and advertising platforms. The second part contains an analysis of current digital marketing strategy of the company as well as current company's digital marketing activities. Third part suggests a new marketing strategy, including benchmarking, analysis of internal and external factors, Porter's forces analysis, as well as the marketing mix.
Keywords: b2b digital marketing strategy, marketing of services, marketing mix, SWOT analysis, PESTL analysis, Porters forces analysis analysis.
Rozsah průvodní práce
80
Jazyk
AN
Anotace
Cílem daného výzkumu je vypracování strategie digitálního marketingu pro B2B společnost, která působí na globálním trhu IT poradenských služeb. Hlavní náplní práce je vedení digitálních transformací pro B2B klienty integrací main-streamového IT a nasazením digitálních řešení v měřítku, aby se dosáhlo lepších obchodních výsledků. Teoretická část Vypracovat literární rešerši týkající se konceptů digitálního marketingu, marketingové strategie a plánování, obsaho-vého marketingu a reklamních platforem. Druhá část obsahuje analýzu současné strategie digitálního marketingu společnosti a současných aktivit společnosti v oblasti digitálního marketingu. Třetí část navrhuje novou marketingovou strate-gii, včetně benchmarkingu, analýzy interních a externích faktorů, analýzy por-terových sil a marketingového mixu.
Anotace v angličtině
The aim of the given project is developing of the digital marketing strategy for B2B company that operates in the global market of IT consulting services. The main scope of work is developing a B2B digital marketing strategy using strategical marketing tools and effective digital advertising platforms to increase global brand awareness. The theoretical part Elaborate a literature review concerning the digital marketing concepts, digital marketing strategy, and planning, content marketing, and advertising platforms. The second part contains an analysis of current digital marketing strategy of the company as well as current company's digital marketing activities. Third part suggests a new marketing strategy, including benchmarking, analysis of internal and external factors, Porter's forces analysis, as well as the marketing mix.
Keywords: b2b digital marketing strategy, marketing of services, marketing mix, SWOT analysis, PESTL analysis, Porters forces analysis analysis.
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Elaborate a literature review concerning the digital marketing concepts, digital marketing starategy and planning, content marketing and advertising platforms.
Practical part
Analyze current position of DXC Technology company on B2B market.
Explore the most efficient digital marketing channels relevant for DXC target market.
Present the main aspects of the digital marketing strategy for DXC Technology.
Conclusion
Zásady pro vypracování
Introduction
Define the objectives and the application methods used in the Master thesis.
Theoretical part
Elaborate a literature review concerning the digital marketing concepts, digital marketing starategy and planning, content marketing and advertising platforms.
Practical part
Analyze current position of DXC Technology company on B2B market.
Explore the most efficient digital marketing channels relevant for DXC target market.
Present the main aspects of the digital marketing strategy for DXC Technology.
Conclusion
Seznam doporučené literatury
HAGUE, Nick and Paul N. HAGUE. B2B customer experience: a practical guide to delivering exceptional CX. London: Kogan Page, 2018, 226 p. ISBN 978-0-7494-8185-8.
INGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. London: Kogan Page, 2016, 324 p. ISBN 978-0-7494-7470-6.
KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16 ed. Boston: Pearson, 2016, 731 p. ISBN 978-1-292-09248-5.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, 424 p. ISBN 978-0-7494-7843-8.
SPONDER, Marshall and Gohar F. KHAN. Digital analytics for marketing. New York: Routledge, Taylor and Francis Group, 2018, 389 p. ISBN 978-1-138-19067-2.
Seznam doporučené literatury
HAGUE, Nick and Paul N. HAGUE. B2B customer experience: a practical guide to delivering exceptional CX. London: Kogan Page, 2018, 226 p. ISBN 978-0-7494-8185-8.
INGSNORTH, Simon. Digital marketing strategy: an integrated approach to online marketing. London: Kogan Page, 2016, 324 p. ISBN 978-0-7494-7470-6.
KOTLER, Philip and Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 16 ed. Boston: Pearson, 2016, 731 p. ISBN 978-1-292-09248-5.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. Fourth edition. London: Kogan Page, 2017, 424 p. ISBN 978-0-7494-7843-8.
SPONDER, Marshall and Gohar F. KHAN. Digital analytics for marketing. New York: Routledge, Taylor and Francis Group, 2018, 389 p. ISBN 978-1-138-19067-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Supervisor: doc. Ing. Michal Pilík, Ph.D, 14 points
Reviewer: Michael Adu Kwarteng, Ph.D, 20 points
Questions of the supervisor:
No question
Questions of the reviewer:
What is your motivation to design a B2B marketing strategy for DXC enterprise?In a simple sentence tell the committee what the problem of your research and the need to embark on this strategy is all about. (partly answer) If you were asked to do or conduct all this whole strategy for DXC technology enetrprise again,what would you have changed or added?(partly answer)
Other question:
doc. PhDr. Olga Březinová, CSc :The recomendation are new for them?(partly answer)